nokeyboard
Well-known member
180TB, dat is al de moeiteHier ook Ugoos AM6B+ met corelec kodi als interface voor een 180 TB nas en die speelt idd vlot dolby vision FEL 7.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
180TB, dat is al de moeiteHier ook Ugoos AM6B+ met corelec kodi als interface voor een 180 TB nas en die speelt idd vlot dolby vision FEL 7.

die spreadsheet is rommel, wat een onleesbare meuk.kijk naar de spreadsheet die her gepost is.
basicaully uugos > shield = apple tv > rest is rommel.
maar het hangt ook af van uw setup en vereisten he.
Het gaat over meer dan dolby vision.die spreadsheet is rommel, wat een onleesbare meuk.
gaat ook alleen over dolby vision?
dan staat er plots bij de Nvidia Shield 2019 'remote is crap', dat is een mening die daar niet thuishoort.
Nuja het hangt inderdaad van uw vereisten af, zoals je zegt.
Ik gebruik nu sinds kort ook een NAS met Plex Server en Nvidia Shield (Pro) met Plex Client en dat werkt vlot zonder haperingen of kleurafwijkingen; al kijk ik daar weinig dolby vision op en merk ik niks vreemd wanneer ik het wel doe.
Ooit zal ik een goede separate bluray speler integreren in de home cinema setup, maar ik vind er geen die echt alles goed doet qua Fidelity .

Raad je de/een Panasonic UHD Blu-ray speler aan?
Ik heb ondertussen eens nieuwe metingen gedaan met de app en die nu gebruikt met A1 EVO.ik ga mijn mening moeten herzien, je kan er heel wat mee.
Blade Runner 2049 klonk alvast zeer goed en geen nood om je subwoofer nog manueel aan te passen bij een vrij standaard calibratie.
had de fout gemaakt om de basic settings te nemen en dat gaf cross overs op 40hz, dat gaat niet dezelfde impact geven.
dus ik ga er wat meer mee spelen, voordeel is dat je niet met die audyssey app moet zitten klooien na je metingen, alles vanuit je browser op je pc of Mac.
Ik had om eerlijk te zijn nog niet echt een budget vast gelegd. Was vertrokken van een Bowers en Wilkins setup als referentie voor prijzen en dan kwam ik zowel voor de sub als center rond €750 uit. Maar met het oog op de toekomst zou het ook wel wat meer mogen kosten.Met een goeie center speaker ben je veel meer dan met een goeie sub.
Alles hangt natuurlijk af van uw budget maar volgens veel forums/reviews zijn dit zodat de to go to in de betaalbare klasse in EU:
Center speaker: KEF R2 of R6 meta
Sub: SVS 1000 pro
Alles in de 3.1 is belangrijk en ze zijn allemaal een groot verschil als ze er zijn of niet zijn.center speakers zijn zowat de belangrijkste speakers, helaas vaak overlooked.
Imo voegt een center minder toe dan veel mensen willen doen geloven . Een 2.1 gaat gewoon een "virtuele" center geven.Alles in de 3.1 is belangrijk en ze zijn allemaal een groot verschil als ze er zijn of niet zijn.
Voor films vind ik een sub belangrijk, kijk je meer gewoon tv dan heb je meer baat bij een center.
3.1 is zo wat de minimale basis om van een degelijke setup te spreken inderdaad.Alles in de 3.1 is belangrijk en ze zijn allemaal een groot verschil als ze er zijn of niet zijn.
Voor films vind ik een sub belangrijk, kijk je meer gewoon tv dan heb je meer baat bij een center.
Gewoon een virtuele center? Niet als je off-axis zit. En een center bied ook betere verdeling van wattages en frequencies. Zo ga je niet te veel vragen van de left/right speaker.Imo voegt een center minder toe dan veel mensen willen doen geloven . Een 2.1 gaat gewoon een "virtuele" center geven.
Natuurlijk, als het budget er is, pak je best eentje (en best een goeie, want heel veel van de dialoog komt daar door), maar uw Subwoofer gaat frequenties geven die je gewoon niet hebt zonder sub.

Ik heb de x1800h nog als alternatief aangestipt, die is voor de helft van de prijs te vinden. Gaat ook voor een 7.2 systeem en heeft 80W power. Er is een nieuw tussenmodel (x2850h) maar daarvan komt de prijs zodanig in de buurt van de x3800h dat die me minder interessant lijkt. Het is een beetje moeilijk in te schatten hoe de toekomst gaat gaan maar ik ga er vanuit dat ik waarschijnlijk toch hooguit het op een 7.1 systeem ga houden.Een x3800h is imo een beetje overkill voor een 3.1 tenzij je in de nabije toekomst al zou upgraden. Is dit echter een 10 jaren plan dan zou ik eerder 1 of 2 modellen lager gaan en dan zit je nog steeds goed. Die klinken even goed maar hebben gewoon een aantal opties minder en wat lager in vermogen.
je kan dat proberen, enkele dingen die je in rekening moet houden als je mixt en matcht:Bedankt voor de info allemaal!
Nog een bijkomend vraagje. Ik heb al een paar keer gelezen dat je een beetje mix & match kan doen qua speakers maar dat je best voor de 3 voorste hetzelfde merk neemt? Omdat het makkelijker is die "uniform" qua geluid te krijgen? Maakt dat zoveel uit? In dat geval zou ik beginnen met de subwoofer aangezien ik liefst mijn huidige speakers nog een tijdje houd.
x3800h lijkt me dan wel overkill, met subwoofers kan je mixen zonder veel problemen, ik heb er 3 van verschillende merken op 1 systeem en na kalibratie klinken ze harmonisch. belangrijk om gain matching goed te krijgen. het lijkt er op dat je inderdaad beter eerst een subwoofer koopt, als je geen last hebt van de nadelen van een phantom center.Ik heb de x1800h nog als alternatief aangestipt, die is voor de helft van de prijs te vinden. Gaat ook voor een 7.2 systeem en heeft 80W power. Er is een nieuw tussenmodel (x2850h) maar daarvan komt de prijs zodanig in de buurt van de x3800h dat die me minder interessant lijkt. Het is een beetje moeilijk in te schatten hoe de toekomst gaat gaan maar ik ga er vanuit dat ik waarschijnlijk toch hooguit het op een 7.1 systeem ga houden.
Dat komt normaal wel in orde. Ik ga @CerumenCrevice daarvoor inhuren, alleen weet hij het zelf nog niet.Een calibratie doet ook heel veel hieraan.