Silent Hill 2

Ff een serieuze vraag, is dit spel aan te raden voor iemand die totaal geen horror spellen durft spelen?
Alé ik bedoel daarmee, wordt ge sterker? Ist allemaal zo erg nie?

Langs ene kant wil ik dit echt graag spelen, langs de andere kant, "dingen die op de muur kruipen" nope, neejt, nein.

Ff een serieuze vraag, is dit spel aan te raden voor iemand die totaal geen horror spellen durft spelen?
Alé ik bedoel daarmee, wordt ge sterker? Ist allemaal zo erg nie?

Langs ene kant wil ik dit echt graag spelen, langs de andere kant, "dingen die op de muur kruipen" nope, neejt, nein.
Ik ben absoluut geen horror speler, denk dat ik het al eens vermeld heb dat ik pas de laatste 1/2 jaren eens vaker iets horror related ben beginnen aanraken en spelen. Dat gezegd zijnde, ik vind deze game zeer doenbaar, het is niet het typische in your face horror, jumpscare fest waarbij iemand in eens uit het niks op je scherm springt en roept zodat je 5 minuten twijfelt om de 112 te bellen.

Het spel heeft jump scares, maar ze zijn beperkt en hangen ook af of je snel of traag speelt, als je traag speelt zie je 80% aankomen en ben je ze voor, als je door het spel loopt alsof je in het park aan het joggen bent, ja dan zal je wel eens vaker besprongen worden alsof je snachts nog steeds in dat park rond loopt.

Je wordt niet sterker.. maar vijanden ook niet eigenlijk, je krijgt iets meer tools, maar dat is echt heel beperkt en verwaarloosbaar. Het spel is op normal niet zo moeilijk en op easy echt gewoon super easy. Ik denk dat deze game zeker een stap boven RE4 is wat horror betreft, maar je staat zeker nog niet boven aan de trap.

Het verhaal nu helemaal gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik echt heel blij ben wel, want dit verhaal heeft mij eigenlijk wel geraakt. Ik ken ook persoonlijk iemand die iets soortgelijk heeft meegemaakt en het gelukkig anders heeft aangepakt dan hoe het in het spel loopt. Maar ik moest er toch meteen aan denken, dat het misschien toch niet allemaal zo simpel is en dat die persoon die ik ken een verdomd sterk metaal karakter had.

Dit is allemaal zeer vaag als je wrs enkel nog maar monsters gezien hebt in trailers, maar het spel bevat wel degelijk een zeer menselijk en realistisch verhaal. Maar enkel daarvoor vind ik dit spel zeker al de moeite, want het heeft me toch oprecht wat geraakt emotioneel.

Ik ben absoluut geen horror speler, denk dat ik het al eens vermeld heb dat ik pas de laatste 1/2 jaren eens vaker iets horror related ben beginnen aanraken en spelen. Dat gezegd zijnde, ik vind deze game zeer doenbaar, het is niet het typische in your face horror, jumpscare fest waarbij iemand in eens uit het niks op je scherm springt en roept zodat je 5 minuten twijfelt om de 112 te bellen.

Het spel heeft jump scares, maar ze zijn beperkt en hangen ook af of je snel of traag speelt, als je traag speelt zie je 80% aankomen en ben je ze voor, als je door het spel loopt alsof je in het park aan het joggen bent, ja dan zal je wel eens vaker besprongen worden alsof je snachts nog steeds in dat park rond loopt.

Je wordt niet sterker.. maar vijanden ook niet eigenlijk, je krijgt iets meer tools, maar dat is echt heel beperkt en verwaarloosbaar. Het spel is op normal niet zo moeilijk en op easy echt gewoon super easy. Ik denk dat deze game zeker een stap boven RE4 is wat horror betreft, maar je staat zeker nog niet boven aan de trap.

Het verhaal nu helemaal gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik echt heel blij ben wel, want dit verhaal heeft mij eigenlijk wel geraakt. Ik ken ook persoonlijk iemand die iets soortgelijk heeft meegemaakt en het gelukkig anders heeft aangepakt dan hoe het in het spel loopt. Maar ik moest er toch meteen aan denken, dat het misschien toch niet allemaal zo simpel is en dat die persoon die ik ken een verdomd sterk metaal karakter had.

Dit is allemaal zeer vaag als je wrs enkel nog maar monsters gezien hebt in trailers, maar het spel bevat wel degelijk een zeer menselijk en realistisch verhaal. Maar enkel daarvoor vind ik dit spel zeker al de moeite, want het heeft me toch oprecht wat geraakt emotioneel.
Aight, duidelijke uitleg.

Het gaat hem vooral over al die fucked up geluiden, alé of het ontbreken aan, waar ik het moeilijk mee ga hebben.
Maar 'k ga het toch proberen denk ik

Het gaat hem vooral over al die fucked up geluiden, alé of het ontbreken aan, waar ik het moeilijk mee ga hebben.
De sound is wel echt aanwezig en is soms creepy, maar ik zou het ook niet zonder gewild hebben want dat is echt 90% van de sfeer. Het helpt ook als je beseft dat veel geluiden op een soort loop staan. Vaak bij nieuwe regio's en geluiden die je niet kent is het eerst van ok, efkes vertragen en opletten, maar als je er op let merk je wanneer dat gewoon de standaard sfeer is van het level, en dan focus je er ook minder nog op omdat je weet dat het geen indicatie is van iets dat gaat gebeuren. Je zal dan ook merken dat als er iets veranderd in die loop, je er meestal ook effectief iets te wachten staat.

Gamers die bijvoorbeeld 'the basement' sectie uit the last of us eng vonden, moeten wel degelijk niet beginnen aan deze game. Die tip geef ik wel :P .

Gamers die bijvoorbeeld 'the basement' sectie uit the last of us eng vonden, moeten wel degelijk niet beginnen aan deze game. Die tip geef ik wel :p .
Ik vind wel langs de andere kant, dat het spel je er wel doet aan gewoon worden, het slaagt er goed in om hoe langer hoe meer toe te voegen ipv je het eerste uur meteen weg te jagen :p

Ik vind wel langs de andere kant, dat het spel je er wel doet aan gewoon worden, het slaagt er goed in om hoe langer hoe meer toe te voegen ipv je het eerste uur meteen weg te jagen :p
Ja, dat klopt zeker! Maar ik moet zeggen, in het begin vond ik de hele omgeving en de sfeer gewoon echt ongemakkelijk. Alles voelde zo onheilspellend en de spanning hing letterlijk in de lucht. Maar bang had ik totaal niet. Naarmate het spel vorderde, merkte ik dat die spanning steeds meer onder mijn huid kroop en ik me voortdurend ongemakkelijk voelde (vanaf
prison
)
😅. Vooral de audio - die subtiele, bijna onmerkbare geluidjes - begonnen me echt te achtervolgen. Het was niet zozeer dat ik bang was, maar op sommige momenten merkte ik toch dat mijn haren bijna recht overeind gingen staan 😂. Echt, dat spel is niet voor de zwakkeren van hart! 😄 Het zit zo knap in elkaar dat je niet kunt ontsnappen aan die constante, beklemmende spanning. Een fantastische ervaring, maar absoluut niet voor broekschijters! 😄

Heb er nu nog een paar uurtjes over kunnen nadenken wat over gelezen ook, maar dit is denk ik echt een nieuwe top 3 games voor mij.
Top 3 stories in video games dan wel, niet in general. Niet in een bepaalde volgorde, omdat dat er wat van af hangt en te anders is.

- TLOU Part 1
- Silent Hill 2
- Bioshock 1

Er zijn er nog een aantal die hier zouden kunnen in staan, maar deze zijn voor mij persoonlijk echt een totaal plaatje.
World building, characters, plot, plot twist, ontwikkeling van personages en verhaal, ... zijn echt 10/10 scores voor mij bij deze 3 games.

Die geluiden of een gebrek aan is echt opdringerig het geeft echt een ongemakkelijk gevoel.
En het geluid dat uit je controller komt.. heb al veel horror games gespeeld en bij deze heb je het ongemakkelijke gevoel.

Het geluid bezorgde me kippenvel op sommige momenten.
Bang was ik zelf nooit. Maar na men avontuur lees dochter 1 x naast mij en men vrouwlief dat toch op de meest spannende momenten binnenkwam hebben er toch een deel voor gezorgd da ik heel goed op men hoede was. Niet enkel voor de game geluiden maar ook de huishoudelijk geluiden rond me heen :-).

Ook tof om zo eens iedereen zijn stats te zien !

Vanavond/vannacht deze ook eens spelen, samen met een speciale rainbow cake uit Amsterdam (IYKWIM :fingerguns:)
Ik woon volledig afgelegen, hopelijk beklaag ik het me niet :help:

Zit nu in het hospitaal. Tot nog toe enkel melee gebruikt. Ik probeer het zo ver mogelijk te doen

Moet zeker lukken. De dodge werkt wel goed in deze game waardoor je perfect de juiste meppen kan uitdelen, een dodge en terug meppen. De laatste twee battles denk ik dat de meeste uitdaging zal zijn.
Succes :-)

Moet zeker lukken. De dodge werkt wel goed in deze game waardoor je perfect de juiste meppen kan uitdelen, een dodge en terug meppen. De laatste twee battles denk ik dat de meeste uitdaging zal zijn.
Succes :)
In NG+ is het een pak makkelijker wel, cuz reasons.

In NG+ is het een pak makkelijker wel, cuz reasons.
Zo is het meestal wel bij die games. Resident Evil is ook zo. Meestal houdt je upgrades of komen er extra wapens in het spel bij New game plus die het makkelijker maken

Ik ben nog altijd met mijn klop buis bezig. Heb zo al wel veel ammo verzameld :D

Is het vergelijkbaar met Alan Wake 2 qua gameplay? Als ik video's bekijk, lijkt het redelijk gelijkaardig. Dus my cup of tea wel.
En misschien (hopelijk) iets creepier?

Origineel nooit gespeeld btw.

Terug
Bovenaan