Ik ben absoluut geen horror speler, denk dat ik het al eens vermeld heb dat ik pas de laatste 1/2 jaren eens vaker iets horror related ben beginnen aanraken en spelen. Dat gezegd zijnde, ik vind deze game zeer doenbaar, het is niet het typische in your face horror, jumpscare fest waarbij iemand in eens uit het niks op je scherm springt en roept zodat je 5 minuten twijfelt om de 112 te bellen.
Het spel heeft jump scares, maar ze zijn beperkt en hangen ook af of je snel of traag speelt, als je traag speelt zie je 80% aankomen en ben je ze voor, als je door het spel loopt alsof je in het park aan het joggen bent, ja dan zal je wel eens vaker besprongen worden alsof je snachts nog steeds in dat park rond loopt.
Je wordt niet sterker.. maar vijanden ook niet eigenlijk, je krijgt iets meer tools, maar dat is echt heel beperkt en verwaarloosbaar. Het spel is op normal niet zo moeilijk en op easy echt gewoon super easy. Ik denk dat deze game zeker een stap boven RE4 is wat horror betreft, maar je staat zeker nog niet boven aan de trap.
Het verhaal nu helemaal gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik echt heel blij ben wel, want dit verhaal heeft mij eigenlijk wel geraakt. Ik ken ook persoonlijk iemand die iets soortgelijk heeft meegemaakt en het gelukkig anders heeft aangepakt dan hoe het in het spel loopt. Maar ik moest er toch meteen aan denken, dat het misschien toch niet allemaal zo simpel is en dat die persoon die ik ken een verdomd sterk metaal karakter had.
Dit is allemaal zeer vaag als je wrs enkel nog maar monsters gezien hebt in trailers, maar het spel bevat wel degelijk een zeer menselijk en realistisch verhaal. Maar enkel daarvoor vind ik dit spel zeker al de moeite, want het heeft me toch oprecht wat geraakt emotioneel.