Silent Hill 2

Ik ben al blij dat ik eens een spel mag spelen van mijn madam. Als ik daar kasten vol ga steken, gaat er eentje niet tevreden zijn denk ik :laugh:
Dus momenteel doe ik het zo. Ik ben ook niet echt een verzamelaar. Alleen Lego doen we wel samen en hebben we wel wat van staan. Zij leest graag boeken bijvoorbeeld, maar ze leent dan digitale boeken in de bib op haar e reader. De enige verzameling dat we echt hebben is van de klein mannen. Bergen speelgoed dat ze niet altijd weten waar te beginnen. Dat komt van overal ( peter / meter / zus / schoonouders/ noem maar op)
Dat van dat speelgoed is heel herkenbaar, wij hebben een tijdje echt amper nog speelgoed gekocht omdat het te veel was iedere keer.
Wij hebben er thuis geen issue mee dat er gegamed wordt, zij kijkt graag gewoon wat tv, wat ik niet graag doe en omgekeerd. Mijn games staan ook niet in het zicht in de living of zo, maar op een aparte kamer die ook werkt als mijn bureau en waar later de kleine misschien ook wel zijn plezier eens zal hebben als hij wat ouder is. Leek mij om die reden dus ook leuk om hem later de kans te geven min of meer wat oudere ervaringen op te doen.

Mijn boeken ( manga ) zijn wel de kamer uitgegroeid en staan in de gang wegens plaatsgebrek, Idem voor de board games. Maar ik probeer het nu op te lossen tegenwoordig door in de gang enkel de "neutrale/klassieke" games te zetten en de grote specialere (kickstarter) games staan op de kamer apart omdat deze gewoon echt groot zijn ( Bloodborne Board Game is 12 dozen bv. ) Dusja we proberen het neutraal en gezellig in te richten. En hal op de tweede verdieping met allemaal boeken en board games heeft wel nog iets, er staat ook een zetel en tafeltje en geeft een soort cosy gevoel. Niet dat er daar ooit al iemand gezeten heeft om te lezen of een spel te spelen xD

Ik wou dat ik het ook kon.. gewoon kopen, spelen en verkopen. Echt al veel gedacht om mijn manier van gamen en verzamelen te herzien maar is lastig. Ik kan kan heel moeilijk een lijn trekken wat ik dan wel of niet de moeite vind om te bewaren. Met nu meer franchises echt te volgen denk ik er we vaker over om gewoon all in te gaan op die franchises en dan misschien nog iets vaker een extrake te kopen ervoor met het geld dat ik dan terug krijg door bv mijn indie games of gewone AAA games weer weg te doen. Maar ik ken mezelf dat gaat alles alleen moeilijker maken xD
Tis toch simpel je koopt de game speel die uit, verkoop deze. En koop deze weer na een jaartje wellicht voor dump prijzen.
Het gaat u op jaar basis veel goedkoper uitkomen.

Zelf heb ik daar wat minder moeite mee. Koop bijna alles digitaal. Pc gaming is altijd main geweest voor de komst van men dochter waardoor ik dat op playstation en xbox ook heb gedaan. Heb maar een handje vol games liggen. Zou dat beter ook beginnen doen :) zou mij enorm veel geld besparen door ze terug te verkopen als ze uit zijn. Ohja :)
Ik vind het gewoon moeilijk om daar nu van weg te stappen, ik zie dat later in de toekomst wel goed komen dat ik dat ooit weg doe als ik ouder ben. Maar hoe het bij mij nu werkt is echt letterlijk: "hoe maak ik het mezelf zo moeilijk mogelijk".

- Ik hou van variatie en probeer graag nieuwe dingen uit.
- Ik will alles completen of platten.
- Ik verzamel graag en collecten is iets dat ik altijd wel gedaan heb.

Dat resulteert in een gigantische backlog, want je wil veel doen, maar alles kost veel tijd want je wilt het completen en door dat fysieke media lastiger wordt soms te krijgen koop ik dus ook meer dingen day one of via pre-order want anders heb ik het mss niet... Dus alles is ook duurder.

Moest ik overgaan naar digitaal gamen + mij kunnen afzetten van dat completen. Ik zou veel meer games kunnen spelen en ervaren als ook zou ik gewoon geen Backlog meer hebben omdat ik gewoon kan de games kopen wanneer ik ze wil spelen want digitaal gaan ze altijd wel beschikbaar zijn. Niks dan voordelen, maar het brein is echt een bijzonder iets en ik kan/wil er mij niet overzetten momenteel I guess. Ook al weet ik moest ik het doen, wat zou dat zelf uit maken ... ik zou daar niet ongelukkig van worden of zo :p

Ik ga even een break nemen tot na het weekend, na de laatste patch zit er een mogelijke softlock bug in een bepaald level naar het einde toe. Ik ga het me niet riskeren dus ga gewoon even de patch afwachten en ondertussen doen wat ik ook al langer wou doen, Vampire Survivors op PS5!

Ondertussen wat naar het EK darts kijken savonds ook se 😅

Damn man, de soundtrack doet echt wel goed aan de atmosfeer. Het opgefokte gevoel dat ge krijgt in het gevang van alle willekeurige geluiden en lawaai. Vriendin die op de zetel langs me passief meeluistert, wordt er nerveus van.

Ze snapt het niet als ik zeg dat dit bijdraagt aan het gevoel van opgejaagdheid terwijl ik rap de uitgang probeer te zoeken op mijn kaart die ik strategisch moet openen omdat de game niet pauzeert in de kaart en de verpleegsters staan vlak achter me en de bonk bonk bonk lijkt dichterbij te komen!

Ik ben zo ondergedompeld in de sfeer schat :love: :eek2:🫣

Damn man, de soundtrack doet echt wel goed aan de atmosfeer. Het opgefokte gevoel dat ge krijgt in het gevang van alle willekeurige geluiden en lawaai. Vriendin die op de zetel langs me passief meeluistert, wordt er nerveus van.

Ze snapt het niet als ik zeg dat dit bijdraagt aan het gevoel van opgejaagdheid terwijl ik rap de uitgang probeer te zoeken op mijn kaart die ik strategisch moet openen omdat de game niet pauzeert in de kaart en de verpleegsters staan vlak achter me en de bonk bonk bonk lijkt dichterbij te komen!

Ik ben zo ondergedompeld in de sfeer schat :love: :eek2:🫣

Ik mis de game als ik dit zo lees. :-) schitterend ! Moet zeggen ook achteraf gezien is dit toch echt een pareltje !

Voor onder de 10 uur moet je echt rushes of valt da mee
Heb hem door die bug, maar is niet moeilijk om te doen, zag al een speedrunner richting de 2 uur gaan, op hard... :p

Casual spelers die zeiden dat ze gewoon speelden, nergens gewoon nutteloos wachten en wat skippen hier en daar, haalden het simpel in 6 uur.

Terug
Bovenaan