D
Deleted member 7918
Guest
Waarom? Er wordt niets opgelegd. Iemand die constant de deadname van iemand gebruikt, die wordt daar op gewezen ja. En die krijgt "de volle laag" (afhankelijk van in welke cirkels je je bevindt, welteverstaan) omdat dat gewoon niet fatsoenlijk is en boertig is. Als jouw naam Cydonia is en ik zit jou constant aan te spreken met een naam die je niet leuk vindt, dan reageer je daar toch ook op? En dan zullen ook mensen tegen mij zeggen "hoe moeilijk kan het zijn om gewoon Cydonia te zeggen?" En dat heeft dan nog niets te maken met diepgewortelde persoonlijke zaken zoals je gender en identiteit.En ik vind dat taboe rond deadnaming eerder het equivalent van religieuze wetten opleggen aan niet-gelovigen.
Nu goed: het staat je vrij om dat allemaal niet te doen. Maar dan ga je er wel op gewezen dat je een onbeschofte eikel bent, omdat dat gewoon zo is.
En jouw voorbeelden van "problematische" zaken zoals Elliot Page etc.: ik zie daar geen enkel probleem in. Ik denk niet dat er mensen zijn die systematisch langs deuren gaan om alle DVD's met de deadname van Elliot Page te verwijderen, maar vermits het op het internet welgeteld 5 seconden duurt om iemand's naam te veranderen in een artikel, is dat toch geen probleem? Iemand die oprecht een missertje maakt over bijvoorbeeld de leden van K's Choice, die wordt daar dan gewoon op gewezen en gaat verder met het leven. Het moet toch allemaal zo diep niet zijn? Ik zie echt niet in hoe dat voor iets of iemand problemen kan opleveren.