Hohja, als het geen invloed heeft is het inderdaad niet relevant bij de vraag over demping :D
Ik vind het ook gewoon interessant om erover na te denken. En inderdaad, ik ben er van onder de indruk dat een snowboard boot een flex rating heeft, gezien het gebruikte materiaal & opbouw :)
Demping komt vooral door het voetbed van de binding (wat een skibinding niet heeft als ik er naar kijk), en soms door de bot. Dat kan best wat variëren in materiaal en dikte.

En een snowboard boot heeft een flex rating van 1-10, ik veronderstel dat dezelfde schaal bestaat voor een skibot? Ik vermoed wel dat een snowboard bot zijn flex veel sneller verliest dan een skibot (inderdaad door de gebruikte materialen).
HOE stijf ge uw botten wilt... mja dat is een ander discussie en persoonlijke voorkeur. Maar er is wel degelijk een groot verschil tussen flex 1 en 10. Een 1 = gummi en is goed voor wat te spelen met wat butters en rails. Een 10 is voor veel controle te hebben (freeride, trees, carven). Ik zou ze in elk geval niet omwisselen of ik breek mijn enkels :laugh:.

Daarnaast bestaan er ook gewoon echte hardboots om te snowboarden hoor. Maar dat is voornamelijk voor te racen, bij casual boarders ziet ge dat bijna niet meer.

Flex rate is geen universele schaal, dus je kan ze niet 1 op 1 vergelijken van verschillende merken.
Als je slechte enkels hebt is een stijvere bot wel handiger.

Ook naar mate je snowboard bot ouder word word ie ook veel slapper.

Mid seizoen van botten gewisselt (zelfde model gewoon nieuwe versie) wereld van verschil kwa controle.

In Meribel en Menuires twee maal gecontroleerd door de politie op een QR code. Ze stonden na de poortjes voor een skilift.

Knettergek.

Temeer omdat iedereen zijn (verplichte) mondkapje afdeed om zn smartphone (iphone) te openen. Als er omicron was, weten we zeker dat die agenten besmet zijn geraakt daar.

In Meribel en Menuires twee maal gecontroleerd door de politie op een QR code. Ze stonden na de poortjes voor een skilift.

Knettergek.

Temeer omdat iedereen zijn (verplichte) mondkapje afdeed om zn smartphone (iphone) te openen. Als er omicron was, weten we zeker dat die agenten besmet zijn geraakt daar.
Idd knettergek om uw mondmasker af te zetten om uw telefoon te unlocken

Knettergek.

Monsterfile?

In Italië is dit blijkbaar beter geregeld...
Daar wordt uw QR code gelinkt aan de skipas, dus 2 vliegen in één klap.
In elk geval bij de vrienden die in Alta Badia waren, enkele weken geleden. Weet niet of het op andere plaatsen ook zo is.

Monsterfile?

In Italië is dit blijkbaar beter geregeld...
Daar wordt uw QR code gelinkt aan de skipas, dus 2 vliegen in één klap.
In elk geval bij de vrienden die in Alta Badia waren, enkele weken geleden. Weet niet of het op andere plaatsen ook zo is.
Wat is daar 2 vliegen in 1 klap aan? Ik kan skipassen kopen als ik vertrek en doorverkopen bv :p
Is idd triest maar er zijn zo mensen die allerhande trucjes doen..

Wat is daar 2 vliegen in 1 klap aan? Ik kan skipassen kopen als ik vertrek en doorverkopen bv :p
Is idd triest maar er zijn zo mensen die allerhande trucjes doen..
Dat het veel meer tijd vraagt om na de poortjes, nog eens je smartphone boven te halen om die code te scannen.
Het zal vast wel niet zo eenvoudig zijn.

Waar geraak je nu op korte termijn nog binnen zonder booster?
Ik volg het eigenlijk niet goed.
Maar ik zou graag lastminute een shortski doen, waar maakt weinig uit +- 7/8 u rijden max.

Waar geraak je nu op korte termijn nog binnen zonder booster?
Ik volg het eigenlijk niet goed.
Maar ik zou graag lastminute een shortski doen, waar maakt weinig uit +- 7/8 u rijden max.
Oostenrijk niet + FFP2
Frankrijk als het minder dan 7 maand geleden is dat je vaccinatie gehad hebt, vanaf 15/02 4 maand
Italie max 6 maand vanaf 01/02 + FFP2
Zwitserland is PCR test altijd nodig

denk zo iets :p

of haal gewoon die booster :sneaky:
Wil ik niet voorlopig :)

Kom wel dit tegen, dus zal eerder 15/1 zijn: Vanaf 15 januari 2022 moeten alle personen van 18 jaar en ouder hun boosterprik uiterlijk 7 maanden na hun laatste injectie of COVID-19-infectie hebben ontvangen om voor Frankrijk een geldig vaccinatiecertificaat te hebben.

Wil ik niet voorlopig :)

Kom wel dit tegen, dus zal eerder 15/1 zijn: Vanaf 15 januari 2022 moeten alle personen van 18 jaar en ouder hun boosterprik uiterlijk 7 maanden na hun laatste injectie of COVID-19-infectie hebben ontvangen om voor Frankrijk een geldig vaccinatiecertificaat te hebben.
en vanaf 15 februari uiterlijk 4 maand

Terug
Bovenaan