|nfected
Well-known member
We zouden es een BG shortski moeten organiseren.![]()
Of voor een paar maand op trip de bij de Rus
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We zouden es een BG shortski moeten organiseren.![]()

Zijn hier mensen met ervaring in het skigebied Sella Ronda in de Dolomieten?
Plus en -minpunten voor de gevorderde snowboarderJa, fantastisch. Wat wil je weten?

Plus en -minpunten voor de gevorderde snowboarder
De laatste jaren vooral in de grote skigebieden van de Franse Alpen gezeten. Kan je vergelijken qua prijs/sneeuwzekerheid en -kwaliteit/kwaliteit van verblijf en eten/skiliften (oud en versleten of traag met sleepliftjes of net niet).
Welke dorpen/dorp aan te raden als uitvalsbasis, gegeven dat je niet elke dag hetzelfde wil doen en toch grote afstanden en tochten kan afleggen?
. Niet enkel Tiroolse klassiekers, maar ook fantastische pizza, pasta,.. in de berghutten op de piste. En dat soms goedkoper dan een standaard italiaan in België (om nog niet te beginnen over eten op de piste in Frankrijk).Schitterend gebied! Ben in bijna alle grote Franse en Oostenrijkse gebieden geweest maar alles bij elkaar was Sella Ronda de beste vakantie die ik al heb gehad.Zijn hier mensen met ervaring in het skigebied Sella Ronda in de Dolomieten?
Als je zo ver rijdt, kan je mijns inziens ook Andorra in overweging nemen. Goedkopere skipassen (geen 400€ voor 6 dagen skiën), Catalaanse keuken en wijntjes. Een degelijk groot gebied. Soldeu zou ik aanraden voor overnachting.Qua gebied/pistes: top voor de gevorderde snowboarder. Uitdagend genoeg, veel variatie en vele tochten die je kan afvinken met prachtige views (met als klassieker de Sella Ronda zelf uiteraard). Weinig irritant stukken voor boarders (zoals lange, platte stukken). Sowieso meer dan genoeg te doen voor de ervaren skiër/boarder. Wij verbleven in Santa Cristina - minder ideaal wel voor beginners imo (richting het dal enkel rode/zwarte pistes, dus niet evident voor een beginner).
Faciliteiten qua liften e.d. zijn erg modern, ik kan mij niet echt brakke liften (of sleepliften) herinneren. Telkens topsneeuw gehad (in februari).
Kwaliteit van verblijf/eten is ongezien: ik ga nooit meer terug naar Frankrijk. Niet enkel Tiroolse klassiekers, maar ook fantastische pizza, pasta,.. in de berghutten op de piste. En dat soms goedkoper dan een standaard italiaan in België (om nog niet te beginnen over eten op de piste in Frankrijk).
Telkens verbleven in Santa Cristina, in hotel Dosses. Opnieuw: 's avonds fantastisch eten (meerdere gangen) met heerlijke wijntjes. Alleen al daarvoor zou je hierheen gaan. Verblijf is op zich wel duurder (ivm Frankrijk), maar je krijgt er veel meer voor terug. Met andere dorpen nog geen ervaring, maar dat staat wel op de planning.
Enige minpunt: aprés-ski is oké, maar zeker niet te vergelijken met de toppers in Oostenrijk bv.

+1Ischgl.