7 en 8 maart weekendje snowboarden in Winterberg. Is mijn eerste keer (lessen gevolgd hier in Ice Mountain), schijnt ideaal te zijn voor beginners. Mijn vrienden hebben wel al meer ervaring :help:

Huur ik het best ter plaatse materiaal (of doe ik dat best al online op voorhand) of doe ik dat toch beter lokaal (Sportline of Decathlon bvb)? Of is er iemand die zijn boots (maat 42-43) en snowboard/bindings verhuurt?

Il verkies altijd de pre booken van mijn materiaal ter plaatse. Als je dan de service nodig hebt dan kan je die ook hebben. Zeker in het begin wil je mss na paar uur uw schoenen veranderen of iets aanpassen aan uw bindings.

Voorbije week gaan skiën. Ja hallo, wat een weekje. 7 dagen geen wolk gezien, redelijke vriestemperaturen 'snachts zodat de pistes er fantastisch bijlagen. Enkel de dalafdaling was na 14 uur wel een beetje werken maar voor de rest een topweek.

Hier ook net terug van Hintertux. Damn wat was het warm, zelfs op de gletscher was het rond de middag al -1.

In het dal geen streepje sneeuw en rond Mayerhofen begon het gras zelfs groen te zien. Niet normaal hoe warm het was. Maar dus gelukkig op de gletscher wel altijd negatief waardoor de sneeuw daar bleef liggen en goed was.

Vandaag teruggekomen van een weekje Ischgl. Het was weer fantastisch. De eerste dag was maar kort vanwege het mindere weer en daarbij horende "angst" omdat ik nog herstellende ben van een radiuskopfractuur. Maar daarna alleen maar volle bak zon gehad tot gisteren. Het waren weer top kilometers en liters. Direct ook weer vastgelegd voor volgend jaar.

Ja, fantastisch. Wat wil je weten?
Plus en -minpunten voor de gevorderde snowboarder:)

De laatste jaren vooral in de grote skigebieden van de Franse Alpen gezeten. Kan je vergelijken qua prijs/sneeuwzekerheid en -kwaliteit/kwaliteit van verblijf en eten/skiliften (oud en versleten of traag met sleepliftjes of net niet).
Welke dorpen/dorp aan te raden als uitvalsbasis, gegeven dat je niet elke dag hetzelfde wil doen en toch grote afstanden en tochten kan afleggen?

Plus en -minpunten voor de gevorderde snowboarder:)

De laatste jaren vooral in de grote skigebieden van de Franse Alpen gezeten. Kan je vergelijken qua prijs/sneeuwzekerheid en -kwaliteit/kwaliteit van verblijf en eten/skiliften (oud en versleten of traag met sleepliftjes of net niet).
Welke dorpen/dorp aan te raden als uitvalsbasis, gegeven dat je niet elke dag hetzelfde wil doen en toch grote afstanden en tochten kan afleggen?

Qua gebied/pistes: top voor de gevorderde snowboarder. Uitdagend genoeg, veel variatie en vele tochten die je kan afvinken met prachtige views (met als klassieker de Sella Ronda zelf uiteraard). Weinig irritant stukken voor boarders (zoals lange, platte stukken). Sowieso meer dan genoeg te doen voor de ervaren skiër/boarder. Wij verbleven in Santa Cristina - minder ideaal wel voor beginners imo (richting het dal enkel rode/zwarte pistes, dus niet evident voor een beginner).

Faciliteiten qua liften e.d. zijn erg modern, ik kan mij niet echt brakke liften (of sleepliften) herinneren. Telkens topsneeuw gehad (in februari).

Kwaliteit van verblijf/eten is ongezien: ik ga nooit meer terug naar Frankrijk ;). Niet enkel Tiroolse klassiekers, maar ook fantastische pizza, pasta,.. in de berghutten op de piste. En dat soms goedkoper dan een standaard italiaan in België (om nog niet te beginnen over eten op de piste in Frankrijk).

Telkens verbleven in Santa Cristina, in hotel Dosses. Opnieuw: 's avonds fantastisch eten (meerdere gangen) met heerlijke wijntjes. Alleen al daarvoor zou je hierheen gaan. Verblijf is op zich wel duurder (ivm Frankrijk), maar je krijgt er veel meer voor terug. Met andere dorpen nog geen ervaring, maar dat staat wel op de planning.

Enige minpunt: aprés-ski is oké, maar zeker niet te vergelijken met de toppers in Oostenrijk bv.

Laatst bewerkt:
3de jaar op rij dat we met 5-7 personen afzakken naar Les Arcs, La Cour aux Ecureuils.
Eerste jaar begin maart geweest, maar dat was echt kantje boordje qua deftige sneeuw, daarna telkens eind januari.

Prachtig hotel met ruime kamer, skipistes zijn variërend genoeg en niet al te druk.

Qua gebied/pistes: top voor de gevorderde snowboarder. Uitdagend genoeg, veel variatie en vele tochten die je kan afvinken met prachtige views (met als klassieker de Sella Ronda zelf uiteraard). Weinig irritant stukken voor boarders (zoals lange, platte stukken). Sowieso meer dan genoeg te doen voor de ervaren skiër/boarder. Wij verbleven in Santa Cristina - minder ideaal wel voor beginners imo (richting het dal enkel rode/zwarte pistes, dus niet evident voor een beginner).

Faciliteiten qua liften e.d. zijn erg modern, ik kan mij niet echt brakke liften (of sleepliften) herinneren. Telkens topsneeuw gehad (in februari).

Kwaliteit van verblijf/eten is ongezien: ik ga nooit meer terug naar Frankrijk ;). Niet enkel Tiroolse klassiekers, maar ook fantastische pizza, pasta,.. in de berghutten op de piste. En dat soms goedkoper dan een standaard italiaan in België (om nog niet te beginnen over eten op de piste in Frankrijk).

Telkens verbleven in Santa Cristina, in hotel Dosses. Opnieuw: 's avonds fantastisch eten (meerdere gangen) met heerlijke wijntjes. Alleen al daarvoor zou je hierheen gaan. Verblijf is op zich wel duurder (ivm Frankrijk), maar je krijgt er veel meer voor terug. Met andere dorpen nog geen ervaring, maar dat staat wel op de planning.

Enige minpunt: aprés-ski is oké, maar zeker niet te vergelijken met de toppers in Oostenrijk bv.
Als je zo ver rijdt, kan je mijns inziens ook Andorra in overweging nemen. Goedkopere skipassen (geen 400€ voor 6 dagen skiën), Catalaanse keuken en wijntjes. Een degelijk groot gebied. Soldeu zou ik aanraden voor overnachting.

En taxvrij hé. Goedkope alcohol & sigaretten aan de grens inslaan 😅

voorstellen voor sneeuwzekere gebieden in Oostenrijk? Dan bedoel ik gebieden die hoog genoeg liggen.
Wij gaan altijd naar Solden maar ik wil wel eens iets anders doen.

Is er een optie om een bus te boeken om op skireis te gaan zonder de volledige formule ? (Hotel+skipas+...)

Wij zijn met 3 en zoeken helemaal geen hotel of dergelijke maar gezien ik de enige ben met een rijbewijs en het niet veilig vind om zo lang te rijden zoek ik een bus die ons snachts brengt en 4 dagen later ook snachts terugbrengt.

Ik ben altijd op skivakantie geweest met een een vriend, m'n (ex-)vriendin en/of m'n (schoon)ouders, maar zou nu graag met een wat grotere groep vrienden van zo'n 6 à 7 man op shortski gaan. Zijn er zo van die organisaties waarmee je voor redelijke prijzen vervoer naar ginder en accommodatie (waar het echt niet uitmaakt met hoeveel we op de kamer liggen) kunt regelen?

Pfffffff

Prijs van skipas in Oostenrijk stijgt naar “astronomische hoogte”: tot meer dan 80 euro voor één dag

Terug
Bovenaan