Als je bij de grote spelers blijft, dan is het idd soms/vaak duur. Maar er zijn ook wel minder dure opties te vinden, bv op AirB&B of Booking (maar opgelet waar ze liggen), ofwel door het bureau van Toerisme te contacteren (zelfs in de megagebieden kun je voor 4-500 euro een appt vinden, 't zijn dan wel de oudere franse appartementen). Andere mogelijkheden zijn Snowtrex.be, vrbo.com, chalet.be, Abritel.fr of oostenrijkdirect.nl (die heel wat spelers verzamelt).
Voila, nu ben je vertrokken voor uren zoekwerk ;-)

Groep van jonger dertigers op zoek naar goed skigebied: ski van opening tot sluit , dan goeie apres ski dat mag uitlopen.
Iemand suggesties?
Wat vinden jullie van Gerlos of Kongisleiten ?

Groep van jonger dertigers op zoek naar goed skigebied: ski van opening tot sluit , dan goeie apres ski dat mag uitlopen.
Iemand suggesties?
Wat vinden jullie van Gerlos of Kongisleiten ?
Ischgl! Zelf nog nooit in Gerlos geweest, maar van vrienden gehoord dat je daar alleen naartoe moet gaan als ge graag een overload aan Hollanders en Hollandse muziek wilt :unsure: .

Ischgl! Zelf nog nooit in Gerlos geweest, maar van vrienden gehoord dat je daar alleen naartoe moet gaan als ge graag een overload aan Hollanders en Hollandse muziek wilt :unsure: .
Ischgl zijn we geweest in corona dus is zeker een optie. Echter zijn de prijzen wel heel hoog geworden daar, voor halfpension.

Ischgl, St Anton (mijn favo), Solden, Mayrhofen (al wa meer Hollanders), Kitzbühel (100% Hollanders)

Ben ook eens aan het rondkijken, maar alleen gaan is best duur :crazy: Iemand die goeie websites heeft voor als ge alleen reist?

Of mensen die samen willen gaan boarden/skieën van hier? :biglaugh:
Als het de kosten kan drukken: ik heb mijn eigen snowboard + bindingen + botten (maat 42). Als je hem na gebruik laat slijpen en waxen (= ongeveer 40-45 euro) dan mag je die gratis komen halen en meenemen op verlof. Ginder ter plekke iets huren gaat u een pak meer kosten.

Als het de kosten kan drukken: ik heb mijn eigen snowboard + bindingen + botten (maat 42). Als je hem na gebruik laat slijpen en waxen (= ongeveer 40-45 euro) dan mag je die gratis komen halen en meenemen op verlof. Ginder ter plekke iets huren gaat u een pak meer kosten.
Ik heb zelf mijn board(s) en materiaal, geen zorgen hoor :D

Het ging mij vooral om het verschil tussen een app/kamer alleen of met 4 huren.

Maar ik vind wel iets, no worries ;)

Ischgl, St Anton (mijn favo), Solden, Mayrhofen (al wa meer Hollanders), Kitzbühel (100% Hollanders)

Hebbel al eens appartement gehad in st anton letterlijk naast Mooserwirt , was wel ferm. Enigste nadeel is dat je savonds ook op den berg zat en om 20u alles stil moet zijn :crazy:

Dus eigenlijk het dorp nooit echt gezien :p

Nu zijn we geen studenten meer en gaan we liever op hotel met avondeten omdat je toch merkt dat je dan langer kan volhouden :D
Eens kijken voor hotels in st anton.

Iemand ervaring met Wagrain btw?

Ik heb zelf mijn board(s) en materiaal, geen zorgen hoor :D

Het ging mij vooral om het verschil tussen een app/kamer alleen of met 4 huren.

Maar ik vind wel iets, no worries ;)
Ik ben er al een jaar of 3 niet meer geweest, maar ik ben al vaak (6 keer ofzo) hier verbleven: https://www.haushannesspiss.at/en/prices/

Staat niet op de site, maar die hebben 2 1-persoons kamers in de kelder, met gedeelde sanitair. Was iets van 40€ per nacht incl ontbijt.
Niks fancy, gewoon een deftig bed en ontbijt, WiFi, en een klein vensterke. Maar voor de rest very cheapo, en wandelafstand tot de lift, de bars en de sauna.
Ideaal voor ne solo skiër enkel om te slapen.

Iemand al eens een ski groepsreis gedaan? Bijvoorbeeld https://ripstar.nl/snowtrip-25plus-oostenrijk/
Ik zou graag skien tussen kerst en nieuw (evt incl nye), maar niemand van mijn vrienden kan/wil mee tijdens die periode, dus ben aan het overwegen om via een groepsreis te gaan. Welke ervaringen hebben jullie hiermee? En welke organisaties organiseren zo'n reizen? Ik ben er 31, dus liefst een groep van 25-35 jarigen ongeveer.

Iemand al eens in Les Orres geweest? We overwegen om toch nog extra week te gaan skiën met nieuwjaar
Ja, mijn eerstes skireis was hier en ik kon toen nog niet skiën.
Leuk gebied met veel gemakkelijke pistes. Je kan zelfs naar het hoogste punt en dan helemaal via blauw/groen terug, dat is altijd fijn.
De goede skiërs in de groep hadden het toen wel na enkele dagen al gezien. Echt een beginners gebied dus.
Goede busverbinding tussen de deelgebieden. Voor de rest niet zoveel te beleven. Puur ski en dan 's avonds op eigen appartement pinten drinken.

Als je nu nog zou willen boeken om een shortski te doen in de kerstvakantie, vervoer met de (nacht)bus (of iets makkelijk bereikbaar niét met de eigen wagen), waar zou je dan gaan kijken?
Heel vlug even gekeken op Sunweb, maar daar is niets meer.

Het land maakt mij niet al te veel uit. Echte après ski niet nodig

We zijn er nogal laat mee aangezien de plannen zijn gewijzigd.

Als je nu nog zou willen boeken om een shortski te doen in de kerstvakantie, vervoer met de (nacht)bus (of iets makkelijk bereikbaar niét met de eigen wagen), waar zou je dan gaan kijken?
Heel vlug even gekeken op Sunweb, maar daar is niets meer.

Het land maakt mij niet al te veel uit. Echte après ski niet nodig

We zijn er nogal laat mee aangezien de plannen zijn gewijzigd.
Snowdream, Josk, snowtravel, skifriends, snowmania, ...

Maar of dat binnen uw budget ligt weet ik niet.

Of contacteer de lokale dienst van toerisme, met wat je wil. Die hebben vaak nog wel wat, en soms helemaal niet duur. Maar zie net dat je vervoer erbij wil hebben... da's dan wel wat moeilijker, tenzij je een bestemming kiest die bv met trein te bereiken is.

dit jaar voor het eerst naar St Anton, maar ik moest toch even slikken bij de prijzen. al 1000€ enkel voor een klein appt en skipas... voor de goeikoop moet je niet meer gaan boarden :unsure:

Buiten seizoen gaan ...
Weekend 9 december , 3 overnachtingen voor 3 personen : totaal
231.24 €

Dat is op 15min van Solden, skibus passeert

Terug
Bovenaan