Hier begin ik er stilaan echt naar uit te kijken, zeker met al de sneeuw die valt en nog gaat vallen. In minder dan 4 weken gaan we weer naar Serfaus voor een short ski.

Heb mij 3 jaar terug een Dare2b aangeschaft, met waterdichtheid van 20.000mm (vocht van buiten naar binnen) en 15 of 20.000 ademend vermogen (vocht/zweet van binnen naar buiten), en getapete naden. Heel tevreden van. Was heel schappelijk van prijs (dacht iets van 80 euro of zo, wel in een kortingsperiode). prijs-kwaliteit prima.

Die twee parameters, waterdichtheid en ademend vermogen, zijn zeker 2 belangrijke parameters om te bekijken. Als dat bv maar 5000 is zou ik dat niet doen. Minstens 10.000, liefst 15k of 20k.

EDIT: Ook heel belangrijk, het onderhoud. Nooit met gewoon waspoeder of wasverzachter wassen. Speciaal middel voor “technische kledij” gebruiken zoals Nikwash, gevolgd door het impregneermidel “TX direct” van dezelfde fabrikant.

EDIT2: ik zie dat de prijzen nu een flink pak hoger liggen…

Laatst bewerkt:
Hohja, aan zich heeft het gebied wel wat te bieden. Zowel naar Brunico als naar Olang/vigil zijn dat zeer mooie brede afdalingen.
Maar topkwaliteit sneeuw heb je er naar mijn goesting wat te weinig op een seizoen, of je moet chance hebben (wegens ligging & hoogte)
Dus als ik compromissen moet sluiten ivm sneeuwkwaliteit, dan wil ik dan ook het andere uiterste.
Nuja, zo'n zaken zijn persoonlijke voorkeur uiteraard

Dag 1, sneeuwkwaliteit in Solden was al top. Wel minder zicht.
Dag 2, beetje bijgesneeuwd , toen was het knallen want perfecte pistes.
Dag 3, halve meter erbij, gaan freeriden in Hochoetz omfgg

Opvallend, worstenfeest in Solden. Allemaal groepjes mannen. Veelal oostblokkers. En allemaal schijtezat vanaf 14u in de namiddag. Maar echt pottetoe ...
Dat viel wel tegen. Er hing echt een sfeertje dat de focus ligt op problematisch alcoholisme voor vrijgezellenfeestjes daar

Opvallend, worstenfeest in Solden. Allemaal groepjes mannen. Veelal oostblokkers. En allemaal schijtezat vanaf 14u in de namiddag. Maar echt pottetoe ...
Grappig,

Ben sinds een dikke week terug van Oostenrijk en had een vrouw mee in de auto die naar Solden geweest was (zat zelf in Stubai).

Die zei exact hetzelfde... Als ze binnen kwam met haar vriendinnen direct 100 ogen op hun gericht. Was zelfs beetje intimiderend

Is Solden niet altijd zo? Ik ken het althans niet anders.
Allezjah wat verwacht ge ook als ge apres-ski-strip-bars maakt...
Dan trekt ge een bepaalde groep aan natuurlijk.

Is verschrikkelijk in apres ski bars tegenwoordig. Als er vrouwvolk in uw groepke zit direct al die ogen daarop gericht :p

Iemand een goeie website om ski gear te bestellen? Ik ben op zoek naar een nieuwe skibroek. Normaal bestel ik steeds via Glisshop, maar vind niet echt mijn goesting momenteel.

Iemand een goeie website om ski gear te bestellen? Ik ben op zoek naar een nieuwe skibroek. Normaal bestel ik steeds via Glisshop, maar vind niet echt mijn goesting momenteel.
Ik heb net een nieuwe jas besteld bij skiwebshop.be
Op zich geen spectaculaire kortingen of verschillen met as adventure, website van het merk zelf of andere, ...

Is Solden niet altijd zo? Ik ken het althans niet anders.
Allezjah wat verwacht ge ook als ge apres-ski-strip-bars maakt...
Dan trekt ge een bepaalde groep aan natuurlijk.
idd, mijn laatste skitrip in 2020 was Sölden en ik vond de sfeer in de après ski daar echt testosteron ten top. Niks gemütlichkeit, vooral veel haantjesgedrag.

Nu aan het kijken om eindelijk na bijna 3 jaar zonder skitrip toch eens te gaan eind januari of begin februari.

Eind januari eerste keer naar avoriaz, ben eens benieuwd.
Ik zou graag nu voor einde jaar nog een snelle shortski willen doen maar ik vind niemand even gek die er voor wilt gaan :(

Terug
Bovenaan