Wij zitten in Belle Plagne dus als ik de piste kaart correct bekijk zitten we vrij centraal om de kant van La Plagne en Les Arcs relatief vlot te kunnen doen.
Valt van daaruit idd wel mee maar toch al snel 1u kwijt voor heen en terug te gaan (die bak duurt wel even voor zover ik me herinner, is al 15j geleden)

Eerste week van maart heeft Bayern krokusverlof (net zoals wij en een hoop hollanders) wat natuurlijk het gros is van de Duitsers, ofte een land op zich (+13 miljoen inwoners) dat dicht aanleunt tegen de oostenrijkse Bergen en dus "en masse" de bergen opzoekt. Die zaterdag zal het alvast pittig zijn. Wij doen dit jaar terug zondag - zondag. Nadeel, kinderen een dag minder skiles. Voordeel, rustiger op de weg (zowel heen als terug) en op zaterdag (relatief) kalmer op de pistes wat ideaal is voor de "gezinsdag".

Na die eerste week van maart stuikt het wel ineen dus zal het allemaal wel te doen zijn.
Merci voor de info. Dat wist ik niet.

Uiteindelijk wilt het hotel een bed extra zetten in de kamer van twee kennissen die op zondag vertrekken dus ik ga samen met hen van zondag tot zondag :)

amaai, jullie lezen mijn gedachten
mijn helm is van 2014, volg het ook.
ik ga denk ik skihelm huren (ski niet frequent genoeg), heb geen zin in een schumacher situatie om dan door de expert te aanhoren ("hij was te krenterig om een gekeurde helm te dragen").

Valt van daaruit idd wel mee maar toch al snel 1u kwijt voor heen en terug te gaan (die bak duurt wel even voor zover ik me herinner, is al 15j geleden)
vroeg vertrekken direct richting de 'gondel'
in mijne tijd waren ze zo 'slim' om 'we will rock you' in de gondel af te spelen zodat iedereen ritmisch met zijn ski's tegen de grond zat te kloppen :-).

Ik krijg regelmatig wel eens de bar van de lift tegen mijn kop (zeker op oude liften) als andere veel te snel die bar naar beneden willen doen maar neem aan dat dat geen invloed op de helm heeft

Al heel mijn leven ga ik jaarlijks skiën maar vorig jaar vonden de vrienden het nodig om een jaar te skippen. Dit jaar zijn de gezinssituaties veranderd en is het al helemaal gedaan met skiën.

Ik heb altijd in de bergen geskied (Frankrijk, Oostenrijk, Italië) maar ben nu ah overwegen om gewoon 2 dagen op mijn eentje naar La Bresse te gaan. Mijn vraag is dus tweeledig:

1. Ga ik me wel amuseren in La Bresse als ervaren skiër ? Lettend op het feit dat ik maar 2 dagen zou skiën.
2. Iemand ervaring met solo skiën ? Ben toch wat bang dat ik het teveel zal vergelijken met samen skiën .

Zolang je hem in donker bewaard gaat die volgens mij niet 'verslijten'
Ik heb gelezen dat het eerder met de weekmakers te maken heeft in het plastiek. Advies dat je vaak leest is vervangen na 3 tot 5 jaar, maar hoeveel commerciële belangen daarmee te maken hebben, weet ik niet.
Ik heb dit jaar mijn helm uit 2024 (EDIT: tikfoutje, moet 2014 zijn natuurlijk) vervangen. Voor een kost van ong. 100 euro kun je toch je eigen veiligheid niet op het spel zetten, niet?

Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen dat het eerder met de weekmakers te maken heeft in het plastiek. Advies dat je vaak leest is vervangen na 3 tot 5 jaar, maar hoeveel commerciële belangen daarmee te maken hebben, weet ik niet.
Ik heb dit jaar mijn helm uit 2024 vervangen. Voor een kost van ong. 100 euro kun je toch je eigen veiligheid niet op het spel zetten, niet?
Is 2024 een typefout of vervang je elk jaar je helm :unsure: ? Want dat lijkt me nogal extreem.

Denk dat de mijne van 2015 is, dus misschien nog 1 seizoen ermee doen en dan ook eens vernieuwen. Ik denk dat 10 jaar een mooie tijdspanne is om eens te wisselen.

Edit: dat is eigenlijk al 10 jaar :unsure:

Laatst bewerkt:
Is dat niet door die kleine schuurtjes die er in komen dat je niet kan zien met het hoog.

Maar ik moet de mijne dus ook eens vervangen. Vorig jaar zelfs vergeten en zonder geskied.

Terug
Bovenaan