Pfffffff

Prijs van skipas in Oostenrijk stijgt naar “astronomische hoogte”: tot meer dan 80 euro voor één dag

Of 2 rondjes in den apres ski met een bende van 6 :crazy:
Ik vind dat nog steeds schappelijk, als je bedenkt wat voor luxe je ervoor terugkrijgt , ganse dag plezier, geprepareerde & verzekerde pistes, ehbo op de pistes & dat terwijl het klimaatgewijs er toch een donker randje rond hangt

Van 31/01 tot 08/02 ga ik met ne maat op skiverlof in Val Thorens, maar er is nog een plekske vrij in t appartement. Iemand van hier goesting om mee te gaan?

In Januari of Februari wil ik met 3 volwassenen incl. Mezelf op skivakantie voor ca. 4 dagen skipas.

Ik wil beroep doen op een bus of trein om tot daar te raken, locatie maakt ons echt weinig uit. Het hoeft ook totaal geen luxe te zijn.

Als ik online zoek krijg ik enkel combireizen te zien waar de bus en hotel verpakt zitten.

Is het mogelijk om een bus apart te boeken en de rest zelf te regelen of zijn er wel bussen te boeken met appartement/chalets ipv. Hotels ?

Ik ben van plan naar hintertux te gaan met het komend verlengd weekend.
Vrijdag vertrek, dinsdagnacht terug.
De auto is vrijwel leeg ... any takers? :)

Hier het skiseizoen geopend met weekje madonna di campiglio. 6 dagen kaiserwetter met goede pistes en relatig rustig. Gelukkig in november goede dump geweest want ziet er wel niet heel goed uit voor de komende 8-9 dagen qua sneeuwval.

Wat wel opvalt is dat het oostblok precies het skien ontdekt heeft, 80% is hier pools of czech. Ga normaal altijd naar Oostenrijk en daar nog nooit ne pool gezien.

Groot verschil met Oostenrijk is toch wel het heerlijke (en betaalbare!) eten.

Tis hier verdomd stil. 😅

In krokus naar de Franse Alpen waar er blijkbaar een berg sneeuw zit aan te komen.

Het aftellen kan beginnen 😍

Tis hier verdomd stil. 😅
ja, idd
laat mij dus even mijn wedervaren vertellen van mijn trip naar Valtho op 10 januari, een rit van 985 km. Vertrokken om 2u (AM), en vlot gereden tot in Moutiers (~950km)... daar aangekomen om 11u45. Even tanken, en dan naar boven willen rijden. Helaas was er die nacht 50cm tot 1m sneeuw gevallen, en was het pure chaos. Van de gendarmerie MOEST ik verplicht kettingen aandoen voor ik omhoog mocht. Heel vervelend, want de eerste 23km (tot even voor Les Menuires) lag er geen sneeuw op de weg, dus 23 km rijden met kettingen op asfalt 😒. In ieder geval hebben we VEEL en LANG compleet stilgestaan.

Om kort te gaan, ik heb er 6 uur over gedaan van Moutiers tot Valtho (normaal 1 uur).

Wij hadden nog gelukt om er op een beetje redelijk uur toe te komen: 18u (dus 16u over gedaan). We waren de 5e kamer die toekwam, op 38 kamers.
Andere mensen in ons hotel waren er maar rond 2u30 die nacht, weer anderen zijn er zelfs niet geraakt die dag, en moesten terug naar Moutiers gaan slapen in sporthallen, die opengesteld werden.
Worst experience ever !

ja, idd
laat mij dus even mijn wedervaren vertellen van mijn trip naar Valtho op 10 januari, een rit van 985 km. Vertrokken om 2u (AM), en vlot gereden tot in Moutiers (~950km)... daar aangekomen om 11u45. Even tanken, en dan naar boven willen rijden. Helaas was er die nacht 50cm tot 1m sneeuw gevallen, en was het pure chaos. Van de gendarmerie MOEST ik verplicht kettingen aandoen voor ik omhoog mocht. Heel vervelend, want de eerste 23km (tot even voor Les Menuires) lag er geen sneeuw op de weg, dus 23 km rijden met kettingen op asfalt 😒. In ieder geval hebben we VEEL en LANG compleet stilgestaan.

Om kort te gaan, ik heb er 6 uur over gedaan van Moutiers tot Valtho (normaal 1 uur).

Wij hadden nog gelukt om er op een beetje redelijk uur toe te komen: 18u (dus 16u over gedaan). We waren de 5e kamer die toekwam, op 38 kamers.
Andere mensen in ons hotel waren er maar rond 2u30 die nacht, weer anderen zijn er zelfs niet geraakt die dag, en moesten terug naar Moutiers gaan slapen in sporthallen, die opengesteld werden.
Worst experience ever !
Hehe, heb het gezien op de socials dat het weer een ramp was.
Hier ook 10januari om 5uur vertrokken eerste deel voor en na de franse grens redelijk wat neerslag maar het was nog niet druk en het reed gelukkig maar wel trager als gewoonlijk.
Hier gelukkig naar alpe dhuez, ook redelijk wat gevallen net ervoor maar blijkbaar iets minder rampzalig.
Op waze zag ik ook wel serieus rood voor de berg op te rijden en lange extra tijd maar uiteindelijk nog inkopen gedaan in het dal na grenoble en gewoon vlot zonder kettingen volledig boven geraakt en om 18u waren we geinstalleerd.
Langs de kant wel veel die kettingen aan het leggen waren, maar uiteindelijk zelf niet nodig gehad ookal lag het volledig besneeuwd, met de i4, eat that achterwielaandrijving haters van zodra hier een vlokje valt.
Prachtige week gehad, beter dan verwacht alle dagen zon enkel vrijdag iets minder.
14 maart nog eens een weekje naar Chatel, hopelijk nog steeds gunstige omstandigheden.

Vorig jaar nieuwe boots gekocht en getwijfeld om volledig aan te passen ookal zijn mijn bindingen nog goed.
Uiteindelijk niet gedaan omdat ik ook het skiën terug wil oppikken en dat ga ik nu in maart terug eens proberen normaal gezien.
Als mij dat ligt koop ik daarvoor ook liever terug mijn eigen materiaal en dan vond ik het zot om de zware meerkost te doen voor step on.
Maar ik hoor ook weinig slecht, lijkt mij wel praktisch.
Op tiktok onlangs een filmpje tegengekomen met zo nog een bijkomend klik systeem dat u binding ook recht kunt zetten (dus met teen naar voor) en heel makkelijk terug klikt voor de normale stance. Die combo moet wel heerlijk zijn.

En zeggen dat we dit allemaal voor ons plezier doen, zo nekeer gaan skiën. Met z'n allen opgepropt in een vogelmuit naar boven, ne helen dag gelijk nen onnozelen dienen berg op en af sjezen. Rijtje schuiven aan de lift waar ze net niet vechten. En dan op de middag vechten voor een plekske in de hut om dan om 75 euro worst en friet in uw keel te duwen.

Volgend jaar weer :love:

Iemand tips voor een shortski, periode net voor kerst dit jaar.

We willen graag onze dochters (6 en 8) eens laten kennis maken met wintersport en een paar dagen (ochtenden in realiteit denk ik?) les laten volgen.
Hoeft dus zeker geen groot en populair skiebied te zijn. Idealiter ook niet extreem ver rijden.

Ik ken zelf enkel de grote in Frankrijk maar daar is de prijs voor een paar dagen lessen en skipas al meteen redelijk stevig, dus wil eens verder kijken naar minder grote/bekende gebieden

Terug
Bovenaan