Goed dat ze dit nu doen, nog voor dat het "echte" seizoen begonnen is.
Wel weer geen goed oog op de eerste maanden in het nieuwe jaar om eerlijk te zijn.

Heb al 3 skivakanties moeten afzeggen, hopelijk gaat de 4de nu door (Frankrijk), 18-23 december

Ik boek quasi nooit op voorhand een skireis, en nu ga ik dat zeker niet doen.

Normaal check ik eerst weer- en sneeuwverwachtingen én kijk ik welke landen of deelgebieden vakantie hebben, meestal boeken we 1 tot 2 weken op voorhand, soms zelfs maar een paar dagen. Nu lijkt mij dat toch ook gewoon het beste.

Wij gaan de 17e naar Ischl, ben benieuwd. Dit valt normaal net buiten de 20 dagen.

Moet zeggen dat ik alleen in Val Thorens ben geweest en dat was belachelijk duur voor wat ge kreeg. Zeker alles rond het skiën. Ze zeggen dat Ischgl belachelijk duur is, maar dat is redelijk goedkoop vergeleken met Val Thorens. Maar in andere gebieden, zoals de Alpen blijkbaar, zal het goedkoper zijn.
Het hangt ervan af wat je regelt, ik had het gevoel dat de horeca rond Ischgl de prijzen van Val Thorens x2 waren. Ook uitgaan in Ischgl (in die paar danscafés dat er waren) was pokkeduur.

Ik heb nu een all in in Val Thorens geboekt (met sauna) voor 7 dagen die even duur gaat uitkomen als mijn vroegere 3-daagse shortski in Ischgl. Nu enkel nog hopen dat ze doorgaat :tongue:

Bij mij komt Frankrijk altijd goedkoper uit de bus (enkel Ischgl maar bezocht in Oostenrijk). Horeca in FR ook goedkoper (hoewel het natuurlijk duur blijft).
Ischgl is ook het duurste van Oostenrijk geloof ik. Maar kan best zijn dat Frankrijk algemeen gezien goedkoper is, maar Val Thorens is dan duidelijk de uitzondering. Prijs kwaliteit van de appartementen, eten en drinken is daar waardeloos. Zelfs vergeleken met Ischgl. Tenzij het verandert is natuurlijk.

Het hangt ervan af wat je regelt, ik had het gevoel dat de horeca rond Ischgl de prijzen van Val Thorens x2 waren. Ook uitgaan in Ischgl (in die paar danscafés dat er waren) was pokkeduur.

Ik heb nu een all in in Val Thorens geboekt (met sauna) voor 7 dagen die even duur gaat uitkomen als mijn vroegere 3-daagse shortski in Ischgl. Nu enkel nog hopen dat ze doorgaat :tongue:
Dat vind ik bizar. Onze ervaring was toch volledig omgekeerd.

Ook uitgaan in Ischgl (in die paar danscafés dat er waren) was pokkeduur.
De prijzen van la folie douce in Val Thorens zijn nog duurder als de champagne hut in Ischgl :crazy: .

Maar Frankrijk zal over het algemeen goedkoper zijn. Met ski in en ski out.

De kleine lelijke studios uit de jaren 70 en 80 moet je er dan wel maar bijnemen. Verder ga je in Frankrijk eerder zelfs iets meenemen om te eten omdat de eettentjes ook gortig duur zijn (herinner me in Tignes paar jaar geleden al 10€ voor een ajuinsoep).

De pistes zijn wel sportiever over het algemeen. Grotere hoogteverschillen en ze bollen niet standaard alle rode en zwarte pistes zodat er van alle obstakels kunnen opliggen.

De prijzen van la folie douce in Val Thorens zijn nog duurder als de champagne hut in Ischgl :crazy: .
Maar Frankrijk zal over het algemeen goedkoper zijn. Met ski in en ski out.
Geen van beiden bezocht (ik herinner me vanuit Ischgl nog de Kuhstall :tongue:).
In Val Thorens herinner ik me toch dat je relatief betaalbaar nog een pak frieten kon eten langs de piste (of pannenkoeken). Nu ja, nu heb ik al all-in, dus ik ga proberen zo weinig mogelijk nog in extra restaurants te gaan.

De kleine lelijke studios uit de jaren 70 en 80 moet je er dan wel maar bijnemen.
True, het plan is precies om die te blijven gebruiken tot ze instorten. In Ischgl was het meeste ook wel outdated, hoor.

Terug
Bovenaan