Wandelen of laten vollopen?

Ik hou van kerstsfeer in besneeuwde dorpen, bossen, bergen, maar misschien niet op zijn plaats in die echte skigebieden...
Ik zou een sfeervol dorp opzoeken. Oostenrijk heeft er zo veel. Ik denk nu zelf snel aan Rauris, dat is een klein skigebied maar heeft ook talloze wandelingen.

Ik hou van kerstsfeer in besneeuwde dorpen, bossen, bergen, maar misschien niet op zijn plaats in die echte skigebieden...
Zoals Valyra zegt dan idd best eens bekijken waar je dat kan.

Daarmee gaan we daar al zo lang, diegene die skiën kunnen dat maar er is voor niet-skiërs ook wel iets te doen :)

Not done my friend!
Why the fuck not? Dat iedereen doet wat em wil toch zeker?

Wandelen of laten vollopen?

De meeste skigebieden hebben ook wandelroutes, après ski bars die te voet bereikbaar zijn, en lunchplaatsen om binnen en buiten te chillen.

Dat gezegd zijnde zal een skidorp wel een stuk duurder zijn dan een random dorpke 50km verder, waar ge evengoed een all in hotel kunt boeken waar ge u savonds ook kunt laten vollopen.

Why the fuck not? Dat iedereen doet wat em wil toch zeker?

De meeste skigebieden hebben ook wandelroutes, après ski bars die te voet bereikbaar zijn, en lunchplaatsen om binnen en buiten te chillen.

Dat gezegd zijnde zal een skidorp wel een stuk duurder zijn dan een random dorpke 50km verder, waar ge evengoed een all in hotel kunt boeken waar ge u savonds ook kunt laten vollopen.

omdat het apres SKI is, dat impliceert dat er een ski gerelateerde activiteit aan voorafging.

Zonder skiën iets gaan drinken heet gewoon in het dorp ene gaan drinken.

omdat het apres SKI is, dat impliceert dat er een ski gerelateerde activiteit aan voorafging.

Zonder skiën iets gaan drinken heet gewoon in het dorp ene gaan drinken.
En wat is het nut om u zo vast te houden aan een onnozele definitie?
Dus ik mag als snowboarder daar niet komen? Wat met een langlaufer? Iemand die ging rodelen? Ik denk dat iemand die stevig wat kilometers gestapt heeft, meer calorieën heeft verbrand dan een skiër.
En wat als ik mijn been heb gebroken op dag 1,vanaf welke dag mag ik niet meer naar de après ski komen? Dag 2? Wat als ik daar 30 dagen zit en dus al 29 dagen niet meer ski?

Allez... allemaal onnozele voorbeelden om aan te geven dat het onnozel is om u vast te houden aan een arbitraire definitie.

En wat is het nut om u zo vast te houden aan een onnozele definitie?
Dus ik mag als snowboarder daar niet komen? Wat met een langlaufer? Iemand die ging rodelen? Ik denk dat iemand die stevig wat kilometers gestapt heeft, meer calorieën heeft verbrand dan een skiër.
En wat als ik mijn been heb gebroken op dag 1,vanaf welke dag mag ik niet meer naar de après ski komen? Dag 2? Wat als ik daar 30 dagen zit en dus al 29 dagen niet meer ski?

Allez... allemaal onnozele voorbeelden om aan te geven dat het onnozel is om u vast te houden aan een arbitraire definitie.

Nee, jij moet naar de apres snowboard :unsure:

ik hoop wel dat er een avant-apres-ski inzit deze winter...

het ziet er niet goed uit voor dec en januari

ik hoop wel dat er een avant-apres-ski inzit deze winter...

het ziet er niet goed uit voor dec en januari
Don't care, allezjah do care want ik doe dat super graag, maar #1 prio is echt wel boarden. Boarden zonder après is no issue.

Don't care, allezjah do care want ik doe dat super graag, maar #1 prio is echt wel boarden. Boarden zonder après is no issue.

Ik heb het in eerste plaats over effectief al kunnen vertrekken.
Normaal krijgen we deze week nieuws over het einde van de lockdown in Oostenrijk én of we als omikronBelg binnenmogen in Kaprun

Ik volg het allemaal niet zo goed maar wat denken jullie voor krokus in Zwitserland? Mijn vriendin staat in het onderwijs dus 10 dagen quarantaine na thuiskomt wilt eigenlijk zeggen dat we niet kunnen gaan.

In my humble opinion: tegen dan heeft die Omnikron voor zodanig veel paniek gezorgd dat er niet veel geskied zal worden

Ze gaan alles zo snel mogelijk open gooien hoor. Kijk naar de Zwitsers. Even paniek en nu mag iedereen terug binnen.
Ik vrees niet de regels van het land der bestemming, ik vrees eerder onze Belgische slappelingen daar in Brussel.
De Croo op voorsprong met zijn afkeer voor Ischgl -> oorzaak van gans het corona virus in zijn koppeke.

Trouwens skiën in diepsneeuw, zeker als 'beginner' als ik het zo mag stellen, is inderdaad brede ski onder de voet & wat achterover gaan leunen om uw toppen erboven te houden.
Advanced -> Poeder attackeren en u volledig erin gooien. Drukopbouw van losse sneeuw onder de ski , tot de erboven 'popt'. Kunt ge zelfs met GS ski's ;). En dan hebt ge ook een deftige snorkel nodig :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Normaal krijgen we deze week nieuws over het einde van de lockdown in Oostenrijk én of we als omikronBelg binnenmogen in Kaprun
Wij hoorden toevallig vorige week onze verhuurder (Tirol), hij liet weten dat de reis gewoon kan doorgaan zoals het er nu uitziet.

Die lockdown in Oostenrijk is vooral om de cijfers daar zo laag mogelijk te krijgen tegen de start van het seizoen, hij wist wel te zeggen dat het daar voornamelijk de 2G-regel is die telt (vaccin of genezen), maar dat is voor ons geen probleem.
Ik kan me wel voorstellen dat ze ginder als het even kan geen 2de skiseizoen in het water willen laten vallen.

Trouwens skiën in diepsneeuw, zeker als 'beginner' als ik het zo mag stellen, is inderdaad brede ski onder de voet & wat achterover gaan leunen om uw toppen erboven te houden.
Advanced -> Poeder attackeren en u volledig erin gooien. Drukopbouw van losse sneeuw onder de ski , tot de erboven 'popt'. Kunt ge zelfs met GS ski's ;). En dan hebt ge ook een deftige snorkel nodig :ROFLMAO:
Ja, ik heb nog maar weinig geskied en zeker in de poeder.

Door mijn anwarter ken ik alle theorie, maar het altijd even goed toepassen in de sneeuw is moeilijker.
Van de enkele weken die ik ski ook enkel op de piste en dan buiten eens 20cm buiten de piste vind je niet veel.

Dan is toerskiën wel ineens aanpassen want je moet 700 hoogtemeter aan de bak over vanalles en nog wat :p

Hopelijk blijft het seizoen goed, dan doen we wel eens een paar dagen lift assisted freeride. Dan kan ik wat meters maken.
Anders volgend jaar is bekijken om bij snowsafety nog eens een praktijkweek te doen.

Waar lees je dat nieuws? Ben vooral benieuwd voor de 17-20 dec naar Isxhl

Vanaf 13 dan weer mogelijk naar Oostenrijk? Is voor mij wel een serieuze optie voor die week dan sinds iedereen wss al naar frankrijk heeft omgeboekt.

Terug
Bovenaan