Trouwens skiën in diepsneeuw, zeker als 'beginner' als ik het zo mag stellen, is inderdaad brede ski onder de voet & wat achterover gaan leunen om uw toppen erboven te houden.
Advanced -> Poeder attackeren en u volledig erin gooien. Drukopbouw van losse sneeuw onder de ski , tot de erboven 'popt'. Kunt ge zelfs met GS ski's ;). En dan hebt ge ook een deftige snorkel nodig :ROFLMAO:
Voor mij als snowboarder: Niks zo fucking zalig als van een goede stijle kam naar beneden vlammen door de poeder, met gigantische slalommen en showers als gevolg, en tegelijk u 2 meter omhoog te poppen in de poeder :love:.

(en dan zwijgen we effe van vallen in de poeder en 20min graven eer ge terug boven zijt en uw bord terug aan hebt, en ge de sneeuw tot in uw aars kunt voelen)

Poeder is zowat de enige reden waarom ik nog eens een snowboard zou aantrekken. Dat floating/surf gevoel valt niet te evenaren met ski's. En met ski's kan je met wedelen, precies erdoor dansen. Dat heeft dan ook weer iets apart.

Maar beste tot nu toe blijft de 2 gelukte ( :unsure: ) telemark bochten in de poeder. Da's dan nog iets aparts.
Helaas technisch zodanig moeilijk dat de rest op de kl*ten trok

Poeder is zowat de enige reden waarom ik nog eens een snowboard zou aantrekken. Dat floating/surf gevoel valt niet te evenaren met ski's. En met ski's kan je met wedelen, precies erdoor dansen. Dat heeft dan ook weer iets apart.

Maar beste tot nu toe blijft de 2 gelukte ( :unsure: ) telemark bochten in de poeder. Da's dan nog iets aparts.
Helaas technisch zodanig moeilijk dat de rest op de kl*ten trok
Ik wil al een paar jaar deftig leren skiën, maar het komt er maar niet van (aka ik heb geen zin om terug te liggen sukkelen). Volgend jaar mag mijne kleine skiën, waarschijnlijk dan tegelijk zelf skilessen nemen.

Maar voor de diepsneeuw zal ik toch altijd mijn bord aantrekken, als ik zie hoe mijn skimaten daarmee sukkelen :laugh: (laat staan als ze ene verliezen).

Vanaf 13 dan weer mogelijk naar Oostenrijk? Is voor mij wel een serieuze optie voor die week dan sinds iedereen wss al naar frankrijk heeft omgeboekt.
uit de link van Tomski, kan ik met translate opmaken dat ze nog niet beslist hebben hoe ze open gaan gaan. Mogelijks gelaagd in fases, waarbij ze eerst domestic tourism aansporen. Voor hetzelfde geld gaan ze de 13e open zonder hotels etc. Dan zijn wij als buitenlanders er nog niet veel mee.

Maar voor de diepsneeuw zal ik toch altijd mijn bord aantrekken, als ik zie hoe mijn skimaten daarmee sukkelen :laugh: (laat staan als ze ene verliezen).
Dan kunnen ze niet skiën 😉.

Snowboarden in de poeder geeft wel een zalig gevoel. En lift assisted pak ik bij goeie sneeuw ook altijd liever mijn plank.

Maar skies zijn veelzijdiger. Even stukje traverseren, even 20m plat stukje over wandelen, is kijken over heuveltje... Met uw snowboard zijt ge gewoon telkens geklopt en moet ge bijna altijd bootpacken.

Snowboarden in de powpow is wel zalig ja, met skiën heb ik nooit dat gevoel gehad.

Maar met skies ben ik dan wel al carvend sneller beneden dan op mijn bord.

uit de link van Tomski, kan ik met translate opmaken dat ze nog niet beslist hebben hoe ze open gaan gaan. Mogelijks gelaagd in fases, waarbij ze eerst domestic tourism aansporen. Voor hetzelfde geld gaan ze de 13e open zonder hotels etc. Dan zijn wij als buitenlanders er nog niet veel mee.
Kak nuja, toch maar wachten tot very last minute om te boeken.
Sneeuw ligt er precies overal genoeg

Een deel staten van Oostenrijk gaat zondag open. de andere vanaf 17e
  • Sunday, 12. December: Burgenland, Tyrol, Vorarlberg
  • Friday, 17. December: ÖO, Lower Austria, Salzburg, Styria
  • Monday, 20. December: Vienna
.. Clubs / bars & apres ski bars blijven wel toe.

Een deel staten van Oostenrijk gaat zondag open. de andere vanaf 17e
  • Sunday, 12. December: Burgenland, Tyrol, Vorarlberg
  • Friday, 17. December: ÖO, Lower Austria, Salzburg, Styria
  • Monday, 20. December: Vienna
.. Clubs / bars & apres ski bars blijven wel toe.
🥳🥳🥳 zondag vertrekken we!

Zijn hier nog mensen op zoek naar skigenoten? We zijn hier wat aan het rondkijken voor eind januari, ofwel gaan we met 2 ofwel sluiten we ergens aan. Beide goede skiërs, après ski mag maar focus ligt echt wel op het sportieve
Heb je al iemand gevonden?

Moet het eind januari zijn voor jullie? Want heb al een reisje dan. Ander moment wil ik wel ;) .
Sportief skiën en iets drinken en eten op het einde van de dag graag. Maar elke dag uzelf vol gieten moet nu ook niet meer.

Hey iedereen, met een groepje van 3 vrienden momenteel aan het uitkijken naar een skireis midden maart. Fuck après ski, gewoon skiën en een saunaatje en wij zijn content. Iemand aanraders voor een verblijf?
Momenteel via Wintertrex aan het kijken, maar kom vnl. veel oude hotels/chalets tegen.
Wat zou de minimale hoogte moeten zijn in die periode om een deftige sneeuwgarantie te hebben trouwens?

Midden maart quasi overal sneeuwzekerheid
How, dat is toch kort door de bocht en afhankelijk van winter tot winter hé. Herinner mij in 2016 in Serfaus-Fiss-Ladis, midden maart, skiën op witte slierten tussen de groene (of eerder bruine) velden. Ook eens +- 15 jaar geleden, in Saalbach-HInterglemm, skiën in de regen in maart.

Een uitzonderlijk slecht seizoen mogelijk idd
Mja, zelf in gemiddelde seizoenen zijn er toch een paar lagere gebieden, of gebieden met vnl zuidflanken, die een risico kunnen zijn, zoals bovengenoemde 2, ook de SkiWelt bv kan al een pak minder zijn dan.

Maar uiteraard zijn er ook meer dan voldoende gebieden die daar geen last van hebben, zelfs in mindere winters.

Terug
Bovenaan