1 weekje gaan boarden in Evasion Mont blanc. Mooi, groot gebied.
Niet ver van huis, eenvoudig om in bv. Saint-Gervais aan te rijden, meteen vanaf de afrit van de snelweg (geen heel stijle klim op smalle bergweggetjes, zonder kettingen prima te doen), groot skigebied, prachtige natuur (veel pistes tussen de bomen). Variatie groen, blauw, rood en zwart. Ideaal voor families en beginners, maar ook gevorderden kunnen zich hier amuseren.
Er ligt voldoende sneeuw (het begon stevig te sneeuwen toen ik daar vertrok) en de pistes worden prima geprepareerd. In het begin van de week waren enkele pistes toe en hier en daar wat bruine sneeuw, maar sinds de sneeuwval woensdag een enorme verbetering. Enige nadeel vond ik persoonlijk dat je soms iets te veel liften moest nemen thv. Mt D'Arbois en Mt Joux. Soms wat platte stukken (ambetant als boarder maar na verloop van tijd weet je waar je snelheid nodig hebt) en wat zoeken naar lange afdalingen. Maar eens gevonden, prachtig! Probeer zeker ook Les Contamines (bus/auto nodig).
Ik logeerde helemaal beneden aan Saint-Gervais op 100m van de lift Saint-Gervais-Bettex. Ideaal. De lift was wel nodig om terug te keren omdat de rode piste om terug te gaan naar Saint-Gervais nog gesloten was. Mss gaat die rode piste binnenkort door de recente sneeuwval terug open?
@SomeDude Misschien iets voor jou?
Oh ja, corona regels...
Ik heb mijn skipass online besteld. QR code inscannen aan zelfkassa's ter plekke en hopla, ik had een skipass.. Nooit mijn CST moeten tonen of inscannen. Terwijl als je daar aan de fysieke kassa je skipass kocht, moest je wel je CST tonen + identiteitskaart..
Op 5 dagen ben ik welgeteld 1x gecontroleerd door de gendarmerie op de lift Saint-Gervais-Bettex rond 16h30 voor de terugkeer naar Saint-Gervais. CST inscannen + identiteitskaart. Maar je kon prima de lift links laten liggen en te voet gaan naar beneden (is wel een eindje) of een bus nemen.
Verder de regel om op elke lift een mondmasker te dragen. Mijn schatting: 35% droeg een chirurgisch en hier en daar een FFP2 masker. 35% een buff (zonder filter) en 30% niets (en als ze erop gewezen werden haalden ze hun mondmasker boven en deden ze het aan..).
Ik heb gewoon in de gesloten cabines gezorgd dat ik zoveel mogelijk enkel met mijn maat zat en altijd mondmasker. Altijd op de pistes gegeten dus ik denk niet dat ik Covid heb opgelopen.