Slaap jij samen met je partner in hetzelfde bed?

Slaap jij samen met je partner?

• Ja, altijd

Stemmen: 121 62,1%
  • Ja, maar niet altijd, wegens werk (bv. nachtshiften)

Stemmen: 9 4,6%
  • Ja, maar sporadisch apart door gesnurk, ziekte, ...

Stemmen: 27 13,8%
  • Nee, maar slechts tijdelijk door kleine kinderen

Stemmen: 6 3,1%
  • Nee, wij slapen bewust apart en dat maakt ons gelukkiger

Stemmen: 12 6,2%
  • Nee, wij slapen bewust apart, maar ik zou het liever anders zien

Stemmen: 4 2,1%
  • Ik heb geen partner/wij wonen niet samen

Stemmen: 8 4,1%
  • Wij wonen apart, maar slapen samen als het kan

Stemmen: 8 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    195
Ik slaap beter naast mijn vrouw dan alleen.
Om wat uitgebreider te antwoorden, ik ben een slechte slaper. Zeker op vlak van inslapen, mijn geest schiet van zodra ik in bed lig vaak in overdrive. Ik heb jaren slaap- en andere medicatie moeten nemen om niet elke nacht, hoe moe ik ook was, de uren te moeten tellen. Na een paar weken samen te wonen met mijn vrouw cold turkey volledig gestopt met alle medicatie (wat achteraf bekeken niet slim was, maar geen nadelige effecten van gehad), want niet meer nodig. Mijn vrouw naast mij hebben in bed kalmeert mijn geest veel meer dan al die medicatie ooit kon.

Ik heb haar ook nodig om er voor te zorgen dat de lakens enigszins blijven liggen, want ik woel gigantisch en als zij niet tegentrekt zijn de lakens weg :lol:. Mijn vrouw slaapt allicht wel beter zonder mij :unsure:

Een periode wel wat apart geslapen toen mijn vriendin slecht sliep en dat in combinatie met het snurken van mijn kant niet zo ideaal was.
Nu heb ik een CPAP toestel en mag ik blijven liggen :laugh:

Ik mis de optie "Ik val wel eens in slaap in de zetel en wordt pas 's morgens wakker" (veel te goeie zetels ;-)
Er is weinig dat ik meer haat dan om half drie wakker worden in de zetel in mijn living en beseffen dat ik mij moet omkleden en in mijn bed moet kruipen boven. Want echt goed uitgeslapen ben ik toch nooit als ik in de zetel overnacht.

Laatst bewerkt:
'kdenk dat ik sinds de geboorte van onze dochter 6 jaar geleden geen week aan een stuk meer samen met mijn vrouw in bed heb geslapen. Oudste heeft dikwijl nabijheid nodig om te slapen dus ik switch 'snachts vaak wanneer ze wakker wordt. Ik slaap ook beter als ik alleen slaap, mijn vrouw slaapt beter als er iemand naast haar ligt. Of in de zetel nadat we eerst een halfuur een serie hebben gezocht om samen te zien...

Is optie 3 eigenlijk wel relevant?

Hier altijd samen, tenzij één van beiden in het buitenland zit. En als één van beiden met een stevige hoest zit of zo, dan durf ik al wel eens op de zetel gaan slapen :biglaugh: (maar dat is nogal vanzelfsprekend in mijn beleving)

Is optie 3 eigenlijk wel relevant?

Hier altijd samen, tenzij één van beiden in het buitenland zit. En als één van beiden met een stevige hoest zit of zo, dan durf ik al wel eens op de zetel gaan slapen :biglaugh: (maar dat is nogal vanzelfsprekend in mijn beleving)

Hier ook zo. Als hij met een hoest zit, slaapt hij in de zetel. Als ik met een hoest zit, slaapt ook hij in de zetel. :biglaugh:

De enige keer dat wij apart hebben geslapen is tijdens Corona. Zij had eerst Corona en is toen verbannen naar de zolder, een week of 2 later ik en waren de rollen omgedraaid.
Ah, en soms valt ze in de zetel in slaap en wil ze er niet uit, dus dan laat ik ze gewoon liggen.

Laatst bewerkt:
50% van de tijd slapen we samen en 50% van de tijd is de ene of de andere gewoon wakker terwijl de andere slaapt. We gaan niet altijd gelijktijdig naar bed. (Als we beiden slapen is het 100% van de tijd samen)

Wij slapen altijd samen al vind ik per uitzondering is apart slapen als ze toch is weg is ook geen straf, puur voor de slaap is dat toch iets beter.

In de 20 jaar dat we samen zijn hebben we nog nooit apart geslapen, buiten als ik weg moest voor het werk of dergelijke.
Voor de rest gaan we altijd samen slapen, enkele keren dat ze vroeger het bed inging owv migraine.
Zou dat niet meer kunnen denk ik alleen slapen.

'kdenk dat ik sinds de geboorte van onze dochter 6 jaar geleden geen week aan een stuk meer samen met mijn vrouw in bed heb geslapen. Oudste heeft dikwijl nabijheid nodig om te slapen dus ik switch 'snachts vaak wanneer ze wakker wordt. Ik slaap ook beter als ik alleen slaap, mijn vrouw slaapt beter als er iemand naast haar ligt. Of in de zetel nadat we eerst een halfuur een serie hebben gezocht om samen te zien...
Begrijp ik het nu goed dat jullie dochter 6 jaar is en niet alleen kan slapen? En je dan apart gaat slapen? Elk zijn leven maar dat zou hier toch geen waar zijn.

Meestal slapen we wel samen. 1 weekje op 3 heb ik het bed voor mij alleen als hij met de nacht staat en eigenlijk geniet ik daar wel van en slaap ik die week best goed.
Af en toe verhuist er wel eens iemand naar de logeerkamer door snurken of ziek zijn, of gewoon omdat 1 van beide al een aantal nachten slecht geslapen heeft en de afzondering op zoekt.

Sowieso door ploegenwerk (tot voor kort beide, nu alleen hij nog) is uur van gaan slapen vaak verschillend. Ik heb ook veel meer slaap nodig, dus in het weekend slaap ik vaak al als hij komt slapen en is hij al weer verdwenen als ik wakker word.

Begrijp ik het nu goed dat jullie dochter 6 jaar is en niet alleen kan slapen? En je dan apart gaat slapen? Elk zijn leven maar dat zou hier toch geen waar zijn.
Oh maar dat zei ik vroeger ook hoor
Kies je voor
A) Slapeloze nachten want onze dochter is koppiger dan wijzelf
B) Nachten waar iedereen goed slaapt maar ik in het bed van onze dochter lig

Gebeurt niet elke nacht maar toch om de 2-3 dagen. Pick your battles :)

Kies je voor

Nu niet op u persoonlijk, maar heeft niet bijna elk kind die periode van koppig zijn en niet alleen willen slapen.
De ene ouder 'moet' langer doorzetten dan de andere, maar een kind moet dat wel eens leren.

Edit: ontopic: hier samen, paar keer beneden gaan slapen toen we nog geen airco hadden.

Kies je voor

Troost u met de gedachte dat dit vermoedelijk wel over gaat. Wij hebben ook zo'n periode gehad. En tot je in die situatie zit kan je daar inderdaad moeilijk zelf over oordelen. Het gaat op dat moment over zoveel factoren die samenkomen (partner en jezelf die moe zijn, kleine irritant, slechte dag/week op werk, iets anders klein en banaal dat gebeurd is ...)

Terug
Bovenaan