Reverz
Well-known member
Ik zou tot een aantal jaar geleden resoluut 130kph gestemd hebben maar 120kph is eigenlijk fine imo. Snel genoeg om een significant snelheidsverschil te creëren met vrachtwagens waardoor inhalen geen 45 minuten moet duren maar niet te snel om een al te brede waaier van verschillende snelheden te krijgen. 100kph lijkt mij echt een legendarisch slecht idee... inhalen gaat veel te lang duren, instinctief denk ik ook dat mensen zich nog meer met andere dingen gaan bezig te houden ipv enkel en alleen de baan.
De realiteit is trouwens toch al zo dat je op veel plaatsen niet eens 120kph haalt. Mijn avondcommute ziet er ongeveer zo uit: R4 is sowieso gecapped op 90 ten Noorden van Gent, het stuk waar je wél 120 mag sta je te schuiven om de E17 op te geraken => schuiven tot het viaduct van Gentbrugge waar je ook maar 90 mag => van het viaduct recht de file in aan Zwijnaarde => E40 richting kust ook moeilijk om echt 120 te rijden. In praktijk is dit eigenlijk grotendeels een BS symbolische maatregel.
De realiteit is trouwens toch al zo dat je op veel plaatsen niet eens 120kph haalt. Mijn avondcommute ziet er ongeveer zo uit: R4 is sowieso gecapped op 90 ten Noorden van Gent, het stuk waar je wél 120 mag sta je te schuiven om de E17 op te geraken => schuiven tot het viaduct van Gentbrugge waar je ook maar 90 mag => van het viaduct recht de file in aan Zwijnaarde => E40 richting kust ook moeilijk om echt 120 te rijden. In praktijk is dit eigenlijk grotendeels een BS symbolische maatregel.
Om het dan helemaal cynisch te maken zetten ze bij elke 'grensovergang' dan ook nog eens een flitsbak waarschijnlijk.Op de E40 tussen Leuven en Luik ga je trouwens een 6-tal keer van Vlaanderen naar Wallonie en omgekeerd. Handig om dan iedere 2 km je snelheid te moeten aanpassen van 100 naar 120 en weer terug. Zou weer een typisch Belgisch fenomeen zijn.![]()