Bompaization
Active member
Iemand ervaring mee - kosten, kwaliteit, ... ?
Ik heb momenteel nog planchetten en zou dit binnenkort willen vervangen.
Ik heb momenteel nog planchetten en zou dit binnenkort willen vervangen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
is dat niet vooral uit "angst"?Ik ken 2 koppels met spanplafonds en op zich is dat mooi en strak en een makkelijke oplossing om niet meer te moeten kappen, schuren, egaliseren of breken dan nodig, maar ik hoor hen wel regelmatig "pas op van mijn plafond zeggen" wanneer de gastjes aan het spelen zijn of er pakweg een flesje wordt ontkurkt.
Wat was het plafond voor je het spanplafond liet plaatsen?is dat niet vooral uit "angst"?
Wij hebben 2 spanplafonds (omdat er een balk door de living gaat) en zijn daar heel tevreden over, ondanks een kind dat wel af en toe eens het spanplafond raakt. Je zal natuurlijk niet moeten met een mes jongleren, dan zal je wel een gat hebben, maar een (weliswaar zachte) voetbal, véél pingpongballetjes en wat jongleerballen hebben het spanplafond geen problemen bezorgd.
Wél was bij installatie de installateur van de verlichting onzorgvuldig geweest en heeft hij vetvlekken achtergelaten. Dat is toen héél vlot hersteld, op kosten van de electricien natuurlijk, maar was vlug én naar het schijnt nog niet zo duur (ik onthou vaag een bedrag van 1000 euro voor zo'n 17m²). Het is vooral de kost van het aanleggen van de rand enzo die geld kost, het doek zelf is ca va, dus als er eens een accidentje zou gebeuren of er moet iets extra gelegd worden, zal het geen zo'n dure affaire zijn.
Let wel op dat je geen goedkoop doek neemt, er zijn er die snel verkleuren (PVC?) en minder snel (Polyester). Die laatste (die wij hebben) zijn ook minder gevoelig voor scheuren.
Betongewelf (afgewerkt). Maar omdat we met een grondige renovatie zaten zonder dat de vloer eruit kon, moest alles via het plafond. We hadden dan de keuze tussen een gyproc plafond en spanplafond, zag geen reden om een gyproc plafond te nemen, dat kost meer tijd én meer geld. En als we ooit willen renoveren, dan is het gewoon een nieuw doek hangen, zal nog altijd minder kosten.Wat was het plafond voor je het spanplafond liet plaatsen?
Heb je een specifieke spanplafond leverancier gebruikt of via aannemer?Betongewelf (afgewerkt). Maar omdat we met een grondige renovatie zaten zonder dat de vloer eruit kon, moest alles via het plafond. We hadden dan de keuze tussen een gyproc plafond en spanplafond, zag geen reden om een gyproc plafond te nemen, dat kost meer tijd én meer geld. En als we ooit willen renoveren, dan is het gewoon een nieuw doek hangen, zal nog altijd minder kosten.
Was Mona Vista die het voor ons deed. Was via een Interieurarchitect, maar denk dat Mona Vista perfect gewoon te contacteren is.Heb je een specifieke spanplafond leverancier gebruikt of via aannemer?
En weet je nog wat het jou gekost heeft ongeveer?Hier ook al jaren spanplafond omdat we na onze renovatie geen gedoe meer wilden met gyproc en opschuren en barsten, ..
Spanplafond komt net als bij @JPV van bij Mona Visa Spanplafonds- en wanden in polyester | MonaVisa.
Hetgeen je wel rekening mee moet houden is dat je best ook al direct je lichten laat inbouwen en afwerken, zij monteren daar allemaal houders voor.
Moest ik het opnieuw doen kies ik direct weer voor spanplafond.
Bij ons, prijs van 2019En weet je nog wat het jou gekost heeft ongeveer?
In ons geval:En waarom zou je een spanplafond doen en geen gyproc? Ik heb 20 euro per m2 betaald voor gyproc, voor 36m2 zou dat op 720 euro komen. Voor de 55m2? van JPV op 1.100 euro.
Voor mij oogde het mooier, was het snel geplaatst en het akoestisch transparante gedeelte is vrij moeilijk te realiseren met gyproc.En waarom zou je een spanplafond doen en geen gyproc? Ik heb 20 euro per m2 betaald voor gyproc, voor 36m2 zou dat op 720 euro komen. Voor de 55m2? van JPV op 1.100 euro.
In 2015 7000 euro voor living, keuken, eetplaats en bureau. Dan ook nog lichten dacht ik.En weet je nog wat het jou gekost heeft ongeveer?
interessant topic. ik zit hier ook met een home cinema in de living en zou graag 4 speakers hebben. gebruik nu upfiring atmos en das toch maar rommel.
enige probleem is dat ons vloer al verhoogd is door onze renovatie.... we hebben nog 2.5 m over? zou dat voldoende zijn?
voor die speakers moet je wel een 10-15cm inbouwhoogte hebben nee? omvang is rond de 10 cm diep van degene die ik zou willen.Spanplafond wordt maar paar centimers bovenop uw huidige plafond geplaatst dacht ik dus zal geen probleem vormen.