Hij rijdt MSR toch niet om niet te vallen? Hij (en zijn ploeg) vindt het gewoon aangewezen om dan een stage in te lassen om top te zijn in de heilige week. Op training kan je ook vallen hé, kijk naar Remco.Stel dat hij terug valt in de E3 - GW of DDV en niet kan deelnemen aan de Heilige Week.
Wat gaat hij dan beslissen volgend jaar? Een stage plannen tijdens die koersen om zeker te zijn dat hij al niet het risico loopt op een valpartij in die koersen en alleen nog maar kan vallen of pech hebben in de RVV?
Ik ben al blij dat hij het openingsweekend rijdt en niet pas begint in de E3. Kritiek zou een pak groter zijn en terecht.
Het is op het randje imo. Strade kan ik begrijpen, wie houdt Pogacar daar tegen? M-S niet. Er moet er maar eentje twijfelen als je dertig meter hebt en je kan winnen. Dat is een verdubbeling van je monumenten door een kwartier lang te koersen.
Buiten hier, heb ik nog niet veel kritiek gelezen precies. Zal ook niet komen, want er staan nog altijd wel 6 klassiekers op zijn programma dit voorjaar, allemaal in Vlaanderen (allé en Noord Frankrijk). Het Vlaamse publiek zal tevreden zijn.
En vooral: hij rijdt daarna ook nog 2 grote rondes, dus lijkt het mij logisch om het aantal koersdagen in het voorjaar toch beperkt te houden. En na die 2 grote rondes is het seizoen ook nog niet gedaan natuurlijk.
.