Start Wielerseizoen 2025

De Wout van de Tour kan nog eens een poging wagen om een GT-winnaar murw te rijden bergop.
Vergeten dat Roglic meedoet. Grote kanshebber idd. Tenzij hij gans het jaar slechte benen heeft. Ooit moet het ophouden voor hem.

Ik zie echt niet in hoe WVA een serieuze GC-renner er bergop gaat afrijden hoor.
Los van dat hij voor zijn profiel zeker wel klimcapaciteiten heeft.

Roglic is altijd wel een moeilijke maar ik verwacht dat hij er gewoon gaat staan hoor. Het moet ooit stoppen voor hem, maar dat zal niet in 2025 zijn.

Roglic was ook al 26 toen hij bij Jumbo écht prof werd. Ik zie die nog wel 2 a 3 jaar op heel hoog niveau rondrijden.

Ik hoop dat de pers ook niet gaat springen op 'Hoe ver kan Wout komen in het eindklassement van de Giro'.

Hij gaat daar ook niet mee bezig zijn. Laat hem maar gewoon zoveel mogelijk ritten winnen, een keer roze dragen en als bonus de puntentrui mee naar huis nemen.

Ik hoop dat de pers ook niet gaat springen op 'Hoe ver kan Wout komen in het eindklassement van de Giro'.

Hij gaat daar ook niet mee bezig zijn. Laat hem maar gewoon zoveel mogelijk ritten winnen, een keer roze dragen en als bonus de puntentrui mee naar huis nemen.
Dat hoop ik ook. Het begint er al op te lijken of ze hem als outsider voor de eindwinst zien.

De media vergeet dat ene Yates S. nog in de ploeg zit ook.
Daarnaast zal WVA waarschijnlijk wel moeten sprinten aantrekken voor Kooij ?
Als je hem effectief wil winnen (zoals de Media dat aankaart) zijn dat krachten dat je toch gaat moeten sparen ?

WVA zou misschien wel een goede GC uitslag kunnen rijden , maar er staan net iets teveel andere goeie GC renners aan de start.
Hij zal er in mijn ogen echt niet voor gaan. Tenzij er door omstandigheden toch een mogelijkheid is om dicht te finishen.
(op zijn De Gendt)

Yates A
Yates S
Roglic
Landa
Bilbao
Hindley
Ayuso
Carapaz
Tiberi

We zijn nog januari, met het geluk dat WVA heeft kan er jammer genoeg nog iets gebeuren tegen dan ook...

In Het Nieuwsblad noemen ze Pogacar, Vingegaard en Evenepoel nu ook al 'de grote drie' van het rondewerk. Roglic zijn ze vergeten zeker?

Alles wordt afgemeten opv de Tour en daar heeft Roglic op zijn 35 nog maar drie keer Parijs gehaald. Laatste keer was in 2020.
Inderdaad. Ik vind het ook wel logisch. Sinds 2020 heeft hij de Tour zelfs niet meer uitgereden...

Dus ja, bovenstaande 3 zijn opnieuw de topfavorieten voor de Tour. Roglic zal eerder een outsider zijn.

Daarbij komt dat Roglic ook de Giro in de benen zal hebben (en mogelijk vol gereden zal hebben voor de GC). Ze zijn allemaal Pogacar niet die vlotjes de dubbel binnenhalen.

Ik zie echt niet in hoe WVA een serieuze GC-renner er bergop gaat afrijden hoor.
Los van dat hij voor zijn profiel zeker wel klimcapaciteiten heeft.
Een keer eraf rijden is voldoende om mijn gelijk te halen. Dan mag hij Roglic naast die andere twee ook in zijn kast steken.
En, een klim van 2km is ook bergop, hé ;).

WVA rijdt geen G-W en Amstel sinds gisteren.
Logische keuze als je nog een beetje energie nodig hebt voor de Giro.

Inderdaad. Ik vind het ook wel logisch. Sinds 2020 heeft hij de Tour zelfs niet meer uitgereden...

Dus ja, bovenstaande 3 zijn opnieuw de topfavorieten voor de Tour. Roglic zal eerder een outsider zijn.

Daarbij komt dat Roglic ook de Giro in de benen zal hebben (en mogelijk vol gereden zal hebben voor de GC). Ze zijn allemaal Pogacar niet die vlotjes de dubbel binnenhalen.

Remco is misschien wel meer favoriet voor de Tour dan Roglic inderdaad, maar 'top'favorieten zijn er toch maar 2 denk ik.

Daarnaast werd er vermeld "grote drie van het rondewerk". Roglic heeft 5 grote rondes op zijn naam (+ 9? WT etappekoersen). Remco 1 grote ronde (en 2 WT etappekoersen?). Dan kan je op basis van palmares toch nooit Roglic buiten beschouwing laten als je Remco wel mee vernoemt als grote ronderenner.
Al is Roglic naar de toekomst toe natuurlijk wel de minst waarschijnlijke om nog veel te winnen, maar hij heeft toch ook al genoeg bewezen dat je hem niet te snel moet afschrijven.

Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven. Vanhoucke die zijn slechte resultaten op zijn ex-ploeg steekt.

Remco is misschien wel meer favoriet voor de Tour dan Roglic inderdaad, maar 'top'favorieten zijn er toch maar 2 denk ik.

Daarnaast werd er vermeld "grote drie van het rondewerk". Roglic heeft 5 grote rondes op zijn naam (+ 9? WT etappekoersen). Remco 1 grote ronde (en 2 WT etappekoersen?). Dan kan je op basis van palmares toch nooit Roglic buiten beschouwing laten als je Remco wel mee vernoemt als grote ronderenner.
Al is Roglic naar de toekomst toe natuurlijk wel de minst waarschijnlijke om nog veel te winnen, maar hij heeft toch ook al genoeg bewezen dat je hem niet te snel moet afschrijven.
Zit al aan 10 denk ik.

Puur qua palmares is Primoz één van de beste 5/6 van dit decennium in grote rondes en bijna de allerbeste ooit in het werk van een week.

Zit al aan 10 denk ik.

Puur qua palmares is Primoz één van de beste 5/6 van dit decennium in grote rondes en bijna de allerbeste ooit in het werk van een week.
11 blijkbaar al. En dat maar op zeven jaar.
Kelly is de enige die er meer heeft.
Periode Merckx en daarvoor bestonden die koersen niet of een andere naam met minder ritten.
Pogacar zit aan zeven op zes jaar.

Duimen dat hij in zijn nadagen Zwitserland, Polen en de Chinese ronde najaagt.
Onze WT-ronde zal wellicht nooit lukken.

Kwatongen zouden zelfs durven beweren dat Remco nog altijd op 0 ronden had kunnen staan mocht Roglic niet uitgevallen zijn in 2022.

In feite echt belachelijk. De man heeft al de giro en de vuelta meerdere keren gewonnen.
“Ja maar het is geen tour”, ja doei hoor. Je kan gewoon niet rond Roglic heen en als je Remco noemt dan moet je zeker ook Roglic noemen.

Terug
Bovenaan