Start Wielerseizoen 2025

Gebroken kaak blijkbaar. 6-8 weken out. Begin zo uw voorjaar...
En misschien raar om te zeggen maar had hij direct gevallen in plaats van zich te proberen recht houden (wat uiteraard de meest natuurlijke reactie is) zou hij er waarschijnlijk met wat schaafwonden vanaf zijn gekomen.

Het is hier waarschijnlijk al aan bod gekomen, maar op welke manier app/abbo kan je de meeste koersen zien? Had vroeger gcn dus mag zeker betalend zijn. Iemand ervaring?

Morgen starten ze in Spanje met de meerdaagse wedstrijden.
Eerste rit is een TTT van 34km over een paar heuvels.
Wie verzint die zever?

Valt toch mee, de tijdrit in PN van vorig jaar was lastiger (alleen iets verder nu).
Dat het voor de grote blokken zal zijn sowieso , maar dat is eindwinst meestal ook voor Valencia.

Ik hou persoonlijk wel van een TTT, zeker dat WK TTT met de echte ploegen is een van de dingen die ik het meeste mis in het wielrennen.
Ik zou het graag nog eens terugzien in de TDF dat de ploegen +/- in hun sterkste formatie zouden starten.
Maar jammer genoeg is een TTT meestel nooit goed voor de franse Tourhoop :)

Valt toch mee, de tijdrit in PN van vorig jaar was lastiger (alleen iets verder nu).
Dat het voor de grote blokken zal zijn sowieso , maar dat is eindwinst meestal ook voor Valencia.

Ik hou persoonlijk wel van een TTT, zeker dat WK TTT met de echte ploegen is een van de dingen die ik het meeste mis in het wielrennen.
Ik zou het graag nog eens terugzien in de TDF dat de ploegen +/- in hun sterkste formatie zouden starten.
Maar jammer genoeg is een TTT meestel nooit goed voor de franse Tourhoop :)
In een WT-koers, zo twee keer per jaar moet zeker kunnen.
Toch niet in voorbereidingskoers, zo vroeg op het seizoen en zo lang?
Een eerste TTT als opener in P-N of T-A, niets mis mee. Graag met een voorwaarde dat een van de drie GT' er ook eentje heeft met ong. hetzelfde parcours.

Ik zie het probleem niet.
Lang? 40' koers voor die mannen. Ze starten met 7 dus als iedereen 6x1' op kop rijdt zijn ze binnen.

En heuvels? 291hm op 34km is voor profs niet meer als een beetje op en af.

Ik zie het probleem niet.
Lang? 40' koers voor die mannen. Ze starten met 7 dus als iedereen 6x1' op kop rijdt zijn ze binnen.

En heuvels? 291hm op 34km is voor profs niet meer als een beetje op en af.
Voor een rittenwedstrijd van vijf dagen, zet je vanaf dag 1, een hele hoop coureurs buitenspel, die voor het klassement gaan en niet bij UAE, Trek of Ineos rijden.
Een sprint-TTT van 4km was nog cool geweest.
Nogmaals, in een WT-wedstrijd çava, maar hier was een kortere TT van 20-25km goed geweest en op dag 5 als het eventjes kan.

Magnier die wint voor Meeus, van Den Berg, Van Gils en Kielich in Bessèges. De Lie leek een probleem te hebben met zijn klikpedaal. Wel verrast door Meeus. Toch wel een steile finish en er dan zo kort bij zijn.

De Lie leek een probleem te hebben met zijn klikpedaal.

Hij verloor voor dat probleem al terrein, hij had het moeilijk. Maar was wel te verwachten. Hij heeft toch wat achterstand opgelopen door de 2 valpartijen op training. 3tal weken niet fatsoenlijk getraind.

Magnier type aankomst dit natuurlijk. Meeus inderdaad meer verrassend, al reden ze dit jaar iets minder voluit de klim op dan 2 en 3 jaar geleden (waar Cosnefroy toen van de voet gewoon aanging).

Voor een rittenwedstrijd van vijf dagen, zet je vanaf dag 1, een hele hoop coureurs buitenspel, die voor het klassement gaan en niet bij UAE, Trek of Ineos rijden.
Een sprint-TTT van 4km was nog cool geweest.
Nogmaals, in een WT-wedstrijd çava, maar hier was een kortere TT van 20-25km goed geweest en op dag 5 als het eventjes kan.

Uitslag van de rit is dat de verschillen niet zo groot zijn en er nog niks gebeurd is.
Alle kandidaten voor eindwinst doen nog altijd mee.

En realistisch gezien zijn los van deze TTT ook de beste kandidaten op eindwinst in die ploegen die je opnoemt te vinden. Of denk je dat Joan Bou kans op eindwinst maakt?

Uitslag van de rit is dat de verschillen niet zo groot zijn en er nog niks gebeurd is.
Alle kandidaten voor eindwinst doen nog altijd mee.

En realistisch gezien zijn los van deze TTT ook de beste kandidaten op eindwinst in die ploegen die je opnoemt te vinden. Of denk je dat Joan Bou kans op eindwinst maakt?
Het valt idd goed mee.
UAE had ik beter verwacht met hun TT in gedacht van vorig jaar.
Bou 16e in Camino' 24. Hij zou normaal moeten pieken deze jaren, dus met een O'Connorske vlucht vooruit, had hij zeker kansen op eindwinst zonder de TTT.

Een TTT op zich zoals op het WK vind ik nog wel cool, jammer dat dat is afgeschaft voor de merkenteams.

In een rittenkoers ben ik sowieso geen voorstander omdat dat gewoon nog een extra voordeel is voor de sterkste teams.
Kleinere teams komen nu al amper aan bod in het klassement, een TTT zou dat gewoon nog erger maken.

Sporza zei:
Punchtalent Paul Magnier had zijn zinnen duidelijk gezet op een nieuwe triomf, maar Marijn van den Berg gooide die plannen met een late uitval in de war. Søren Wærenskjold remonteerde de Nederlander en liet niemand meer terugkeren.
Die beschrijving op Sporza... eigenlijk dus compleet niet wat er gebeurde. :laugh: Op moment dat de spurt wordt aangezet is er eigenlijk al geen sprake meer van van den Berg, en Waerenskjold moet daar nog van helemaal achteruit komen.

Als je naar die sprint van Waerenskjold begint te kijken was dat ook bezwaarlijk rechtdoor trouwens: komt van links tegen de barrier, zwiept tot rechts van de middenlijn naar het wiel van Laurance komt dan terug 1/4 naar links om dan uiteindelijk toch nog rechts van de middenlijn te finishen :laugh: Gelukkig dat hij zoveel sneller was dan al de rest, dan kan je u net iets meer permiteren :tongue:

Egan Bernal nationaal kampioen tijdrijden !
De eerste overwinning sinds zijn val !

Ook de eerste overwinning van Ineos, de laatste was exact 7 maanden geleden in de ronde van Oostenrijk 😅
----
Ineos hun laatste 3 eendagszeges (nationale kampioenschappen en tijdritten buiten beschouwing gelaten)

Pidcock Amstel 2024
Sivakov - giro toscane - sept 2023
Pidcock - strade 2023

Heel triestig toch voor een van de rijkere ploegen . Jammer dat ze zich vooral richten op rondewerk om dan een top 5 plaats te proberen scoren en niet de knop kunnen omdraaien..

Laatst bewerkt:
Pure chaos in Bessèges vandaag. Nog maar 70tal renners in koers, de rest is uitgestapt na een nieuw incident met een wagen deze ochtend. Ik begrijp de renners natuurlijk, levensgevaarlijk is het, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie dit soort incidenten echt kan stoppen. Volgens Franse pers is een wagen uit zijn oprit gereden op het parcours. Je kan natuurlijk onmogelijk elke oprit gaan afzetten. Je gaat altijd onwetende mensen hebben, in Vlaanderen is dat ook al gebeurd in het verleden, in Nederland heel vaak, zelfs in Lombardije ooit eens (Schachmann toen hard gevallen herinner ik me). In Frankrijk werken ze in kleinere koersen, net zoals in Nederland vanaf nu en in bijna alle beloftenkoersen ook met rollende wegafsluitingen. Die zijn ook niet helemaal veilig, maar er is nu eenmaal niet het geld om alles af te sluiten voor elke kleine koers.

Dat het nooit volledig uit te sluiten valt daar volg ik in.
Maar dat het de tweede keer is op twee dagen tijd duid gewoon op een probleem.

Je kan de koers niet volgen, en geen idee hebben dat ze in uw buurt aan het rijden zijn. Maar dat uw frank niet valt dat je om het parcours aan het rijden bent en renners aan het hinderen bent, dat snap ik niet.

En nog krijgt Cofidis maar 1 renner in de top10!

Hebben hier geen sprinter hé. Ze gaan echt met 4 ofzo in de top 10 eindigen van het klassement. Gratis puntjes voor hen. Zou dom zijn van die mannen om dan uit te stappen :laugh:

De Lie zijn eerste van het seizoen binnen. Verre van zijn topvorm en een overwinning van laag niveau, maar goed voor het vertrouwen. Hij heeft zich na de wedstrijd trouwens onsterfelijk gemaakt in Frankrijk. Beschermt de organisatie, zegt dat hij absoluut wilde doorrijden omdat dit soort wedstrijden sowieso al in moeilijkheden zit, net zoals vele andere kleine wedstrijden. Uiteindelijk gewonnen met slechts 1 ploegmaat in koers :biglaugh:

Ik denk dat heel wieler minnend Frankrijk net verliefd is geworden op De Lie.

Hij zei het volgende na de wedstrijd vandaag:

Het was een beetje een dilemma. Als iedereen zou stoppen, zou de Etoile de Bessèges het moeilijk hebben om nog door te gaan de komende jaren. Als renner zouden we zonder wedstrijden niet meer van onze passie kunnen leven. We zouden in de echte wereld moeten gaan werken. Ik heb me dus niet echt afgevraagd of ik moest doorgaan. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt, uit respect voor de organisator. Veiligheid is belangrijk, maar als er geen wedstrijden zijn, kunnen we ons werk niet doen.

Terug
Bovenaan