Start wielerseizoen 2026

Wel benieuwd hoeveel fysiek, of laten we misschien eerder zeggen mentaal rek, er in de toekomst op een Seixas gaat zitten.
Kerel is 19 nu, als je die zijn strava/trainingsarbeid bekijkt van afgelopen winter, eigenlijk redelijk zot voor die leeftijd !

Pogi was een jaar ouder toen ie deze rit won in 2019 en in ik zou haast durven zeggen dat die tot 2023,
wanneer Sola overgenomen heeft San Milan, pas serieuzer is beginnen trainen.

Daarvoor reed die er zowa tussen puur op talent, terwijl een Seixas toch al veel langer serieuzer en professioneler ondersteund wordt.

Hoe lang hou je dat vol als de Franse media compleet zot wordt :crazy:?

Deze man is 3de geweest in de tour & heeft de vuelta gewonnen.

Maar is een inferieure klimmer, en zou zich (indien er geen verklaring is voor zijn mindere prestatie gisteren) beter focussen op tijdritten & ééndagswedstrijden.

Hoe ziet het deelnemersveld er dan uit volgens jullie voor de meeste rondes? 10 renners aan de start?
Een grapje, rustig aan. Ik weet ook wel dat Evenepoel intrinsiek veel beter is.
Gewoon grappig dat hij op de eerste echte aankomst bergop zijn vorige luitenant moest laten voorgaan.

Seixas is wel fenomenaal seg, amai! Just gelijk Pogacar 7jaar geleden.
En die gaat nog echt een tof programma rijden dit jaar, rittenkoersen en 1dagswedstrijden.
Hopelijk sturen ze hem nog niet naar de Tour.

Goeie lessen ook voor Widar, eens goed met zijn kop tegen de muur lopen in dit deelnemersveld.

Laatst bewerkt:
Widar een jaartje ouder en 19de op 1:02min. Zat eerst nog in 4de positie dacht ik...

Omdat Widar gewoon een groot talent is (en het valt nog te bezien in wat hij uitblinkt) en Seixas van alien niveau is. Dat is geen nieuw gegeven. Het is tijd dat die vergelijking stopt. Seixas lost ook mannen die 8 jaar ouder zijn zonder problemen.

er is toch niemand die dit zegt? Wel kan bvb Remco aan 90% zitten en anderen aan 95% omdat ze eerder pieken naar dit soort wedstrijden
Dat kan idd perfect, maar dan hoor je als Remco Evenepoel zijnde in normale doen nog steeds geen 18e te worden in dit deelnemersveld.

Vandaar, nogmaals, ik er ook vanuit gaat dat er wel een verklaring voor is.

Vandaar, nogmaals, ik er ook vanuit gaat dat er wel een verklaring voor is.

Als we die professor bewegingsleer van de UA mogen geloven, ligt de oorzaak bij die zenuwblessure die hij heeft opgelopen met dat BePost busje. Lang verhaal kort, door die zenuwblessure moet hij teveel compenseren met andere delen van zijn lichaam, waardoor de balans weg is en dit uiteindelijk een negatief effect heeft op zijn recuperatie .. Voor een 1-dagskoersen geen issue, maar bij rittenkoersen is dat laatste aspect natuurlijk super belangrijk.

Hopelijk kunnen we in Juli zeggen dat die analyse volledig er naast zat en het gewoon de te smalle basis was :unsure:

Laatst bewerkt:
Maandag 2,5u koers, dinsdag 13 minuten. Dat heeft niets te maken met recuperatie in een rittenkoers hé. Zijn gemiddelde trainingsdag is zwaarder.

Waarom het volledig in de soep draaide zullen ze bij Bora uit moeten zoeken. Voor zo ver wij weten heeft hij een perfecte winter gedraaid. Vooral benieuwd naar zaterdag.

Remco sprak in het interview deze ochtend al over gaan voor de ritoverwinning op zaterdag, dus ben zeker benieuwd of deze slechte prestatie maar een scheet in een fles was.

Gezien de duels met seixas vorig jaar, had ik wel verwacht dat widar iets dichter zou eindigen.
Seixas precies nog extra stapje gezet, benieuwd naar zijn tijdrit.

En waar zie je dan renners klagen en teruggaan naar vrije manier van voorbereiden? En wat is vrije manier van voorbereiden.
Was dat niet bij de vertrekkers van Visma het geval? Er waren enkelen, die zeiden dat het te strikt was.
Hoe lang hou je dat vol als de Franse media compleet zot wordt :crazy:?
Een eerste laag van 'land op z'n kop' is bij de eerste WT-winst in een rittenwedstrijd.
Dan gaat die zo overladen worden met superlatieven, want "zoveel jaar geleden dat een Fransman..." en dan wordt het zaak om niet zot te worden in het koppeke.
Dat kan idd perfect, maar dan hoor je als Remco Evenepoel zijnde in normale doen nog steeds geen 18e te worden in dit deelnemersveld.
Aan de andere kant heb ik Evenepoel zelden tot nooit weten teleurstellen als die een doel had (excl. valpartijen).
Als hij top top is, zijn er weinigen die kunnen volgen. Twee, in feite.
Dus m.a.w. afwachten tot in Luik en de Tour.

Remco is ook zeer eergierig, dus zal morgen 200% gemotiveerd zijn er om vol voor te gaan. Ik verwacht dus wel dat die zal uitpakken.

Indien niet, dan is er gewoon meer aan de hand. Het is niet dat hij slecht uit de winter gekomen is, anders had hij ook zo al niet uitgepakt in zijn eerste koersdaling.

Waarom het volledig in de soep draaide zullen ze bij Bora uit moeten zoeken.

Ik vind het toch redelijk verontrustend. Het is ook niet de eerste keer dat hij zo iets meemaakt en ik heb de indruk dat de andere toppers hier toch echt minder last van hebben?

Als we die professor bewegingsleer van de UA mogen geloven, ligt de oorzaak bij die zenuwblessure die hij heeft opgelopen met dat BePost busje. Lang verhaal kort, door die zenuwblessure moet hij teveel compenseren met andere delen van zijn lichaam, waardoor de balans weg is en dit uiteindelijk een negatief effect heeft op zijn recuperatie .. Voor een 1-dagskoersen geen issue, maar bij rittenkoersen is dat laatste aspect natuurlijk super belangrijk.

Hopelijk kunnen we in Juli zeggen dat die analyse volledig er naast zat en het gewoon de te smalle basis was :unsure:

Dat zijn allemaal zo van die analyses die mogelijks wel correct kunnen zijn. Mogelijks ook volledig de val misslaan.
Soms presteer je gewoon niet om talloze redenen, je moet daar lessen uit trekken en probeerden te vermijden in de toekomst.
Deze UAE Tour was een belangrijke doel en graadmeter voor hem, maar als dit niks wordt ook geen ramp. Voor iemand van zijn niveau, en als je Pogacar wil verslaan, is dit te zwak. Maar hier is ook geen man overboord.
12 koersdagen en 5 overwinningen, dan mag je toch van geen slechte start spreken we zijn nog maar 20 februari…

Gezien de duels met seixas vorig jaar, had ik wel verwacht dat widar iets dichter zou eindigen.
Seixas precies nog extra stapje gezet, benieuwd naar zijn tijdrit.

Is het aloude gegeven dat uiteindelijk enkel maar prestaties bij de profs ertoe doen.
Talentvol zijn en mooie dingen bij de jeugd laten zien en zijn een mooie start, maar bevestigen en nog stappen zetten doe je bij de profs.
Het was al duidelijk dat Seixas die stappen al had gezet. Die jongen werd 3de op een kampioenschap na Pogacar en Evenepoel, dan heb je uw vistekaartje wel afgegeven en uw bevestiging gegeven.

Dat Widar daar nog niet is dat is nog geen schande. Dat het mogelijks stagneert en nooit bij de top zal zijn is ook nog altijd een mogelijkheid, tijd zal het uitwijzen.

Ik vind het toch redelijk verontrustend. Het is ook niet de eerste keer dat hij zo iets meemaakt en ik heb de indruk dat de andere toppers hier toch echt minder last van hebben?
Over welke andere toppers spreek je dan?
Ik kan mij niemand voor de geest halen die nog nooit een duidelijk mindere dag had en tekortschoot.

Terug
Bovenaan