Michster
Well-known member
Ik zou graag een handheld kopen omdat ik geen game pc meer heb, maar ik twijfel tussen Switch of steamDeck...
Kunnen mensen die zelf hebben getwijfeld of beide systemen hebben/hadden me wat advies geven?
Steamdeck all the way. Ik heb de afgelopen weken afwisselend op een steamdeck van men kameraad en de Switch van men neefjes kunnen gamen.
Zelda ToTK is op zich een goede game, maar of het nu op het mooie oled-schermke van de switch of mijn grote tv is, de ouderdom is wel merkbaar op graphics-niveau en de framedrops die toch niet zo zeldzaam zijn. Zelfs als ge het argument maakt van "ja, maar graphics zijn niet alles en games gelijk Mario Odyssey zijn tijdloos" -> gaat ge dan alsnog €300-€350 uitgeven voor een console die elk moment een opvolger aangekondigd kan krijgen? Tweedehands is natuurlijk ook een optie, maar ga je alsnog vloeken binnen een jaar gok ik dat je net zo goed kan wachten.
Of ik nu Hades, Doom Eternal of Witcher 3 speel op switch, de ports zijn altijd gewoon "ok" op zijn best. Op de deck moet je misschien een beetje tweaken met settings, maar ik had steeds een betere ervaring ondanks het ordinaire lcd-scherm op de deck.
En dan heb ik nog niet eens "emulatie op steamdeck" vermeld, maar mits dat een grijze zone blijkt te zijn qua regelgeving hier, laat ik het aan jou over om zelf even te googelen.

.