Steam Deck | handheld van Valve

Ik denk erover na om een Steam Deck te kopen. Vooral voor oudere games te spelen. Echter heb ik bij de Switch vaak last van verkrampte handen. Iemand die beiden heeft en eens kan zeggen of die beter in de hand ligt. Of net niet en ik er dus beter van wegblijf.
Gewoon doen. Je gaat geen last hebben van verkrampte handen. Ik heb zowel de switch 2 als de steam deck. Ik krijg snel last van verkrampte handen op de switch omdat die zo plat is. De steam deck is precies een controller die in uw handen ligt. Voelt als een Xbox controller vind ik. Zeeeeer comfortabel. Uren op gespeeld zonder last van m’n handen. Topaankoop

Gewoon doen. Je gaat geen last hebben van verkrampte handen. Ik heb zowel de switch 2 als de steam deck. Ik krijg snel last van verkrampte handen op de switch omdat die zo plat is. De steam deck is precies een controller die in uw handen ligt. Voelt als een Xbox controller vind ik. Zeeeeer comfortabel. Uren op gespeeld zonder last van m’n handen. Topaankoop
Bedankt Hummel.

Hier zelden nog handheld mode. Nagenoeg altijd docked.
Te lomp en zwaar, geen krampen maar wel snel tintelingen en gewoon.. te groot om standaard chill in een zetel met te gamen. Aan tafel met de steun uit gaat nog wel ok.

Steamdeck ligt beter in de hand maar zoals Koonut al zei is het wel een zwaar ding. Ik had 'm vandaag mee op de trein en na een kwartiertje heb ik mijn rugzak op mijn schoot gezet zodat ik dat kon gebruiken als steun. Dat gezegd zijnde, eens je comfortabel zit is het echt een top ding. Ik heb 'm nu een jaar en nog geen seconde spijt van gehad.

Screenshot-20260527-212309-2.jpg

Onze handheld die meer stof dan speeluren vangt is in waarde gestegen zeg.

Steam Deck OLED is back in stock, with a price increase for both models due to rising memory and storage costs.

New prices (inclusive of VAT where applicable):

Steam Deck OLED 512GB: Now $789 USD; CAD 1,129; EUR 779; GBP 649; AUD 1,199; PLN 3,279

Steam Deck OLED 1TB: Now $949 USD; CAD 1,349; EUR 919; GBP 779; AUD 1,429; PLN 3,879

Steam Deck itself hasn't changed; these new prices reflect the current state of component costs and other global logistical challenges across the industry as a whole. We’ll keep you updated if anything changes.

Read more about Steam Deck on its product page, and follow the Steam Hardware Blog to stay up-to-date on all Steam Hardware news

Had er al over gereclameerd in ergernissen topic. De Steam Deck zit al sinds eind 2024 op mijn wishlist, en ik ging wachten om te zien of op het sale ging. Maar helaas, vorig jaar out of stock tot vandaag.

Die meerprijs kan en wil ik niet betalen, dus 't zal weer wachten worden tot ze redelijker geprijsd worden. :(

Een grote vrees is ook dat dit mogelijks betekent dat de Steam Frame nog een pak duurder zal zijn.

Pft... amai, voor deze prijs zou ik er gene in huis halen.
Soit, de mijne (LCD 512GB) ligt al maanden stof te verzamelen, maar dat terzijde.

Hah, als ik mij bedenk dat ik een van de eerste was hier om impuls-buy deze in huis te halen en dan met korting direct te verkopen aan een forumganger hier. :laugh: Vreemde tijd waarin we leven.

Voor die prijs heb je een Asus Rog Ally x, die velen malen krachtiger is.
Hoelang die nog aan 899 euro gaat staan is maar de vraag.

Had er al over gereclameerd in ergernissen topic. De Steam Deck zit al sinds eind 2024 op mijn wishlist, en ik ging wachten om te zien of op het sale ging. Maar helaas, vorig jaar out of stock tot vandaag.

Die meerprijs kan en wil ik niet betalen, dus 't zal weer wachten worden tot ze redelijker geprijsd worden. :(

Een grote vrees is ook dat dit mogelijks betekent dat de Steam Frame nog een pak duurder zal zijn.
2de hands slaan ze u dood met de steam decks.
En ook de oled passeert er af en toe.

2de hands slaan ze u dood met de steam decks.
En ook de oled passeert er af en toe.
Op vlak van hardware vertrouw ik tweedehands voor geen haar. Er is maar zo veel da ge ter plaatse op kan checken, en nog veel meer dat achteraf kan misgaan.

(plus ik heb een hoorprobleem, verbale communicatie is niet evident)

Op vlak van hardware vertrouw ik tweedehands voor geen haar. Er is maar zo veel da ge ter plaatse op kan checken, en nog veel meer dat achteraf kan misgaan.

(plus ik heb een hoorprobleem, verbale communicatie is niet evident)

Is een beperkt risico natuurlijk. Ik doe dat regelmatig. Te bekijken op 2de hands of er nog versies zijn met fabrieksgarantie.

Waardoor de prijs ook schappelijker is. Je wordt niet happy van deze prijzen...

Terug
Bovenaan