Stranger Things

Stranger Things

De serie moet echt wel stoppen na volgens seizoen :)

overload aan plotarmor. Er is geen reden tot paniek of stress als er een hoofdpersonage (van de OG gang) in de problemen zit want je weet toch dat ze het overleven.

Het vijfde seizoen is het laatste zeggen de Duffer broers. Ze hebben een spin-off in hun hoofd die "totaal anders" zou zijn, maar denk dat Netflix heb toch zal pushen om vertrouwde elementen erin te zetten.

Het vijfde seizoen is het laatste zeggen de Duffer broers. Ze hebben een spin-off in hun hoofd die "totaal anders" zou zijn, maar denk dat Netflix heb toch zal pushen om vertrouwde elementen erin te zetten.
De 90's nostalgia komt eraan, nieuwe kids, nieuwe referenties. Geen Kate Bush meer maar Nirvana, geen Ghostbusters meer maar Jurassic park of Casper the friendly ghost. Dat lijkt mij de logische volgende stap.

Ik dacht dat dit seizoen het laatste was, maar ben blij dat er nog 1 komt. Maar blijkbaar nog een paar jaar.
wel opgelucht want met dat open einde ging ik het wel maar belachelijk vinden

Gaat weer plezant worden. Tegen dan weet ik er weer niks meer van.

Ik snap eigenlijk niet dat je zo een einde maakt van seizoen 4 en dan nog niet weet wat je gaat doen in het volgende seizoen. :unsure:

Ik vond het goed. Entertainend.

Plotarmor is idd wel stevig.
Enkele serieuze sprongen ook hier en daar.
En veel onbenoemde dingen ook....

Zit niemand in met Owens? Waar zit kolonel mottig?
Het leger/guard is er plots, maar geen razzia?

Vader Wheeler is niet rap onder de indruk vanuit zijn zetel.
Zitten die niet in met hun kinderen? Die zijn nooit thuis.

Alles is ook plots mega casual en vanouds. Net vanalles meegemaakt, laat ons naar de inzameling gaan.
Ohja, nonkel Munson je neefje is trouwens supervaag gestorven. Laat die affiches maar zitten.

Laatst bewerkt:
Ik vond het goed. Entertainend.

Plotarmor is idd wel stevig.
Enkele serieuze sprongen ook hier en daar.
En veel onbenoemde dingen ook....

Zit niemand in met Owens? Waar zit kolonel mottig?
Het leger/guard is er plots, maar geen razzia?

Vader Wheeler is niet rap onder de indruk vanuit zijn zetel.
Zitten die niet in met hun kinderen? Die zijn nooit thuis.

Alles is ook plots mega casual en vanouds. Net vanalles meegemaakt, laat ons naar de inzameling gaan.
Ohja, nonkel Munson je neefje is trouwens supervaag gestorven. Laat die affiches maar zitten.
Misschien spoilertags gebruiken? Het staat nog geen 3 dagen online

Owens zal wel moeten gevonden worden in S5. En zo vanouds is het toch niet? Vecna heeft gewonnen en de groep niet he? Eddie dood, Max hersendood zonder enig idee hoe ze daar gaat uit komen. Je kan ook niet echt gaan zeggen aan nonkel Munson 'hij is door demonische vleesetende vleermuizen aan stukken gereten' want quasi niemand weet wat die ramp echt veroorzaakt heeft. Dan is 'ik was bij hem toen de aardbeving gebeurde' wel voldoende.

Laatst bewerkt:
Misschien spoilertags gebruiken? Het staat nog geen 3 dagen online

Owens zal wel moeten gevonden worden in S5. En zo vanouds is het toch niet? Vecna heeft gewonnen en de groep niet he? Eddie dood, Max hersendood zonder enig idee hoe ze daar gaat uit komen. Je kan ook niet echt gaan zeggen aan nonkel Munson 'hij is door demonische vleesetende vleermuizen aan stukken gereten' want quasi niemand weet wat die ramp echt veroorzaakt heeft. Dan is 'ik was bij hem toen de aardbeving gebeurde' wel voldoende.

Idd sorry, mea culpa!

Edit, @Jules, best ook bericht editen.
Spoiler tag zat niet in origineel bericht dus ook niet in je citaat.

Qua inhoudelijk,
Als vanouds, bedoelde ik meer zo ten opzichte van de rest/hun ouders etc. "nothing to see here" vibe.
Nergens geen dicussie, of drama, stel je voor... niet dat dat voor mij per se hoeft. Zoals ik zei, ik vond het wel goed.
Maar stel me toch zo vragen bij de "drie dagen later" situatie. Gewoon casual verder leven.

En mbt de nonkel, natuurlijk kon Dustin niet full disclosure gaan, maar eerder dat ze de moeite nog niet hadden gedaan om contact te nemen.

Laatst bewerkt:
Waw wat een serie. Zat ik er dus toch boenk op met m'n theorie enkele pagina's geleden.
Master of Puppets was imo wel hét moment van heel ST 😁 kippevel daarbij gelijk in Will zenne nek.

Wat mij ook opviel is trouwens de hoeveelheid Harry Potter referenties. Ik heb de laatste twee afleveringen met kameraden gekeken en denk dat ik dat toch een keer of drie aangehaald heb.

De scène waar Eleven werd gekruisigd tegen de muur (toen ze moest toekijken) is de meest duidelijke. Hetzelfde gebeurde met Harry in de 4e film.

Op een gegeven moment verzamelt Vecna een hoop scherpe materialen om richting Eleven te sturen. Dit deed Voldemort ook in een gevecht met Perkamentus

De story van 001/Henry/Vecna is heel gelijkend op die van Tom Riddle/Voldemort

Will die de aanwezigheid van 001/Henry/Vecna voelt en hierdoor aan z'n hoofd begint te voelen[/spoiler]

En zo zullen er nog wel een paar zijn waar ik eventjes niet op kom.

Wat mij ook opviel is trouwens de hoeveelheid Harry Potter referenties. Ik heb de laatste twee afleveringen met kameraden gekeken en denk dat ik dat toch een keer of drie aangehaald heb.

De scène waar Eleven werd gekruisigd tegen de muur (toen ze moest toekijken) is de meest duidelijke. Hetzelfde gebeurde met Harry in de 4e film.

Op een gegeven moment verzamelt Vecna een hoop scherpe materialen om richting Eleven te sturen. Dit deed Voldemort ook in een gevecht met Perkamentus

Will die de aanwezigheid van 001/Henry/Vecna voelt en hierdoor aan z'n hoofd begint te voelen[/spoiler]

Kers op de taart: Jamie Campbell Bower heeft een minirol als Gellert Grindelwald in Deathly Hallows part 1 en speelt hier Vecna

Tgoh dat is gewoon puur toeval. Er zullen altijd wel referenties naar eender wat zijn als je een deftige serie maakt.

Terug
Bovenaan