Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Het maakt niet uit of je het (vaak) gebruikt of niet, je betaald ervoor en als je ervoor betaald dan hoort het ook te werken.
Dat klopt!
Ikzelf kijk misschien 2 keer per maand naar tv en dat is dan de vrijdag nadat ik een week de vroege gehad heb, dingen waarbij het niet veel kwaad kan dat ik in slaap val. Mijn vrouw kijkt haar tablet via de app en daar werkt alles zoals het zou moeten.
Dus voor mij, whatever. Ware het niet dat mijn vrouw nog kijkt vloog heel dat tv gedoe buiten bij mij.

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat mijne wifi ook compatibel kan zijn met 2.4 GHZ devices?

Ik heb een stofzuigrobot van Rowenta dat niet compatibel is met 5.0 GHZ, enkel 2.4 GHZ. Maar sinds een maand ofzo staat ie op offline in de app en als ik hem probeer opnieuw toe te voegen, kan ie mijn wifi niet vinden. Mijn smartphone ziet ook alleen maar de 5 GHZ, terwijl in de instellingen de wifi op 2.4 & 5.0 GHZ staat.

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat mijne wifi ook compatibel kan zijn met 2.4 GHZ devices?

Ik heb een stofzuigrobot van Rowenta dat niet compatibel is met 5.0 GHZ, enkel 2.4 GHZ. Maar sinds een maand ofzo staat ie op offline in de app en als ik hem probeer opnieuw toe te voegen, kan ie mijn wifi niet vinden. Mijn smartphone ziet ook alleen maar de 5 GHZ, terwijl in de instellingen de wifi op 2.4 & 5.0 GHZ staat.
Zend je modem of accesspoint 1 wifi netwerk uit (2.4 en 5 Ghz samen) of zie je normaal gezien 2 gescheiden wifi netwerken (1 voor 2.4 en 1 voor 5 Ghz)?

Laatst bewerkt:
Wij kijken nauwelijks nog live tv of tis voor programmas als De Mol.
Vandaar dat ik mijn telenet abo TV + Internet graag zou aanpassen naar enkel Internet en overschakelen naar een chromecast.
Iemand ervaring hiermee? Ben leek op dat gebied.

Wij kijken nauwelijks nog live tv of tis voor programmas als De Mol.
Vandaar dat ik mijn telenet abo TV + Internet graag zou aanpassen naar enkel Internet en overschakelen naar een chromecast.
Iemand ervaring hiermee? Ben leek op dat gebied.

Hier tijd geleden gedaan en had het al veel langer moeten doen. Van zowat alle grote zenders heb je gratis apps. Enige reden om nog een Digibox te hebben is als je je vaak verveelt en persé wil gaan zappen op zoek naar iets om te kijken. Zonder Digibox ben je selectiever en kijk je live ook enkel wat je echt wil kijken.
Had de mijne nog gehouden voor F1 op Tipik, totdat ik veel te laat besefte dat Tipik gewoon RTBF is en dus gegarandeerd ook een gratis app heeft, wat inderdaad het geval bleek.
EDIT: In mijn geval wel alles met apps op de TV zelf.

Hier tijd geleden gedaan en had het al veel langer moeten doen. Van zowat alle grote zenders heb je gratis apps. Enige reden om nog een Digibox te hebben is als je je vaak verveelt en persé wil gaan zappen op zoek naar iets om te kijken. Zonder Digibox ben je selectiever en kijk je live ook enkel wat je echt wil kijken.
Had de mijne nog gehouden voor F1 op Tipik, totdat ik veel te laat besefte dat Tipik gewoon RTBF is en dus gegarandeerd ook een gratis app heeft, wat inderdaad het geval bleek.
EDIT: In mijn geval wel alles met apps op de TV zelf.
ja heb helaas een tv van 2016 en daar kan ik die apps niet opzetten van de belgische zenders. Daarmee dat ik me afvraag als een chromecast dan een goede optie is

Mijn tv abbo opgezegd 5jaar geleden en misschien een minder populaire optie maar ik doe het via HDMI.

Speelscherm zit via DisplayPort en langs de muur achter de zetel ligt een deftige HDMI kabel die op dezelfde grafische kaart zit.

De apps van de zenders zijn doorgaans goed genoeg om gewoon tv te kijken via die weg.

Ik zou vandaag wel voor een Google TV Streamer gaan, die kan je zo nodig ook bekabeld aansluiten. De WiFi-antenne in de oudere Chromecast is namelijk niet top, weet ik uit ondervinding.

Zend je modem of accesspoint 1 wifi netwerk uit (2.4 en 5 Ghz samen) of zie je normaal gezien 2 gescheiden wifi netwerken (1 voor 2.4 en 1 voor 5 Ghz)?
1 wifi netwerk. Dat zou zogezegd een "slim" netwerk moeten zijn. Niet dus. :(

Ik weet dat het nog 2 gescheiden netwerken waren maar Telenet heeft ze blijkbaar samen gevoegd.

Klagen bij Telenet. Uiteindelijk zijn zij eigenaar en beheerder van je router.
Ik vrees dat ik hun antwoord al zal kennen maar zal het toch proberen. Nee heb je al en ja kun je krijgen zeker. :D

En anders kan ik altijd nog overschakelen naar Mobile Vikings, hun Fibernet is blijkbaar goedkoper en de glasvezel staat hier al van de zomer geprepareerd.

1 wifi netwerk. Dat zou zogezegd een "slim" netwerk moeten zijn. Niet dus. :(

Ik weet dat het nog 2 gescheiden netwerken waren maar Telenet heeft ze blijkbaar samen gevoegd.
Je kan in Mijn Telenet je netwerken gewoon scheiden? Ik heb de laatste router van hun en heb deze ook gescheiden.

Je kan in Mijn Telenet je netwerken gewoon scheiden? Ik heb de laatste router van hun en heb deze ook gescheiden.
Lukt hier niet, het is nu 1 wifi-netwerk en ik kan de 2.4 en 5.0 niet apart benoemen. Je hebt Wifi-Netwerk en Signaal, bij Signaal staat er 2.4 GHZ & 5.0 GHZ maar geen optie om ze elk apart te benamen.

Tot kort kon dat wel, maar sinds een goeie maand niet meer.

Kan het momenteel niet controleren want volgens Telenet is mijn modem offline :unsure:.

Maar in het begin met die nieuwe modem ging het bij mij inderdaad niet. Nadien opeens wel en heb ik het kunnen instellen en nog steeds is dit het geval bij mij.

Nieuwe modem.Vraag voor nieuwe wifi code,blijkt deze dezelfde te zijn als vorige modem.Gemakkelijk.
Stekker erin en alle toestellen werken terug.

Een 2.4 en 5 Ghz netwerk is niet (meer) mogelijk. :/
Hey @RudyH , het is jammer genoeg niet mogelijk om het signaal op te splitsen bij de F@ST3896LG-TN-modem. 🙁 Als het toestel al gekend is op jouw netwerk, kan je contact opnemen met de klantendienst zodat we het signaal tijdelijk kunnen sturen naar de 2.4Ghz-frequentie. Mocht dit geen oplossing zijn voor jouw specifieke situatie, raden we je aan om de modem om te laten ruilen naar een model dat een opgesplitst signaal wel ondersteunt. Dit kan je doen bij een Telenet-winkelpunt!

Een 2.4 en 5 Ghz netwerk is niet (meer) mogelijk. :/
Ja dan zal ik vast hetzelfde antwoord krijgen, vraag is al reeds gestuurd.

Als ze hetzelfde antwoorden, dan waag ik de switch naar Mobile Vikings.

Terug
Bovenaan