Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Streamz via telenet proberen stopzetten, hoe moeilijk kan dat zijn :wallbash:?
Enkele dagen geleden al op MT site aangepast maar is blijkbaar niet gelukt want blijft gewoon doorlopen. Nu nog eens proberen: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.". Technische problemen, toch weer vreemd dat het precies dan wel werkt om een nieuw abbo te starten.
Via de tv box dan eens zien, ah nee dat gaat niet , maar een abonnement starten via tv box? geen probleem! Dat is toch gewoon expres dat ze dat zo moeilijk maken op te stoppen.
Krijg het soms zo hard op mijn heupen van al die kl*te bedrijven die met mensen hun voeten spelen. Technische problemen op de factuur in ons voordeel zou al lang opgelost zijn zeker?

Overal een ellende vrees ik. Aanvragen moet simpel zijn zodat je de impuls-kopers rap over de schreef kan trekken.

Opzeg:
1) waarom wilt die persoon stopzetten? -> is er misschien een specifieke reden met een makkelijke oplossing waarmee je net zo goed klant wilt blijven
2) Mensen zijn onhandig -> Klant zegt per ongeluk het abonnement af terwijl ze gewoon informatie zochten of een andere optie wilde beheren -> heractiveren, mogelijk met heraanpassing/berekening factuur.
3) Klant heeft misschien ingetekend op een termijn van 12 maanden met engagement en *vergeet* dat ondanks dat hij/zij per maand betaalt ze wel gebonden zijn om die termijn uit te lopen waarvoor ze getekend hebben.
4) Wat als iemand de lollige wilt uithangen en de dienst/abo onterecht stopzet uit wrok of zonder toestemming van de echte abohouder?

De meeste mensen hier kunnen allicht wel antwoorden met "simpele" oplossingen die op 123 geïmplementeerd zijn (ja, maar een simpele pincode-instelling of melding vervaldatum, etc etc). De realiteit is echter dat je als bedrijf(zeker wanneer je een dienst of abonnement) verkoopt, niet zomaar de deur open laat zodat iedereen buitenwandelt wanneer/waar het hem belieft.

Is het soms/vaak irritant? Sure, maar ik heb ook genoeg ervaringen waarbij ik direct een mailtje terug krijg met bevestiging of binnen 3 minuten aan de lijn heb die me vriendelijk vraagt waarom en alsnog mijn stopzetting voor me uitvoert.

Nee, ik werk niet voor een telecom-bedrijf.

Die "technisch probleem"-melding is wel onnozel als ge dat ziet. Zeg dan gewoon dat ze contact moeten opnemen, maar doe niet alsof de website kapot is. Nu ja, het is Telenet in 2023, dus misschien is er wel degelijk iets stuk.

Laatst bewerkt:
Er is progressie: "Deactivering bezig" dus dan moet het toch goed opgeslagen/bevestigd zijn eerste keer.

Er is progressie: "Deactivering bezig" dus dan moet het toch goed opgeslagen/bevestigd zijn eerste keer.
Mijn ervaring is dat dit niets wil zeggen, dat was hier ook verschillende keren. Ook bij kennissen in verband met het opzeggen van Play Sports. Laat het weten of het toch zo is gelukt, maar ik vrees dat je zal moeten bellen om het gedeactiveerd te krijgen.

Mijn ervaring is dat dit niets wil zeggen, dat was hier ook verschillende keren. Ook bij kennissen in verband met het opzeggen van Play Sports. Laat het weten of het toch zo is gelukt, maar ik vrees dat je zal moeten bellen om het gedeactiveerd te krijgen.
Oei, ok bedankt voor de info, indien morgen nog niet ok bel ik wel.

Op 28 juli klant geworden van Telenet (Oneup for 1 abbo) via een Telenet center. Nu was er een promotie voor nieuwe klanten dat je een Samsung tablet voor € 130 zou kunnen aankopen. Na installatie van modem zou er dan een bestellink naar mijn emailadres gestuurd worden.

Nooit een link ontvangen, al verschillende malen gebeld met Telenet hierover. Zou dan zijn doorgegeven aan technische dienst aangezien er achterliggend blijkbaar toch nog iets "niet actief" zou staan bij mij.

Nu probleem is de promotie van die tablet is maar geldig tot 20 augustus en ze kunnen me niet vertellen wanneer dit probleem gaat opgelost zijn.
Als ik via website zelf tablet zou bestellen dan is dat niet aan die € 130.

Volgens mij zijn ze me gewoon aan het lijntje aan het houden totdat die promotie gedaan is.
Is er eigenlijk iets dat ik hier kan tegen doen? Die promotie was namelijk ook de voornaamste reden om klant te worden...

Op 28 juli klant geworden van Telenet (Oneup for 1 abbo) via een Telenet center. Nu was er een promotie voor nieuwe klanten dat je een Samsung tablet voor € 130 zou kunnen aankopen. Na installatie van modem zou er dan een bestellink naar mijn emailadres gestuurd worden.

Nooit een link ontvangen, al verschillende malen gebeld met Telenet hierover. Zou dan zijn doorgegeven aan technische dienst aangezien er achterliggend blijkbaar toch nog iets "niet actief" zou staan bij mij.

Nu probleem is de promotie van die tablet is maar geldig tot 20 augustus en ze kunnen me niet vertellen wanneer dit probleem gaat opgelost zijn.
Als ik via website zelf tablet zou bestellen dan is dat niet aan die € 130.

Volgens mij zijn ze me gewoon aan het lijntje aan het houden totdat die promotie gedaan is.
Is er eigenlijk iets dat ik hier kan tegen doen? Die promotie was namelijk ook de voornaamste reden om klant te worden...

probeer eens te whatsappen, voordeel is dat er daar dingen worden neergeschreven en je ook tijdstippen hebt. Via whatsapp web loopt dat nog vrij vlot en ik ben er indertijd toch in geslaagd om een verglijkbaar probleem te kunnen mee oplossen. (promotie niet gekregen, etc..)

(al moet ik zeggen dat ik het niet meteen meer terug vindt op hun website, de mogelijkheid van whatsapp)

Wat is dat nu van netflix bij telenet?
Dacht er eens aan play more op te zeggen .
Kan mss anders gewoon (want de kinderen zagen al lang voor netflix) netflix en streamz of netflix en streamz+ nemen aan hopelijk dezelfde prijs.

Op netflix staan ook veel films zeker? Nog nooit netflix gehad daarmee 😊

Pft... sinds een paar dagen zo'n nieuwe 360° Wifi modem + 1 pod in huis, maar het lukt niet om die pod te activeren. Heb al geprobeerd contact op te nemen met de klantendienst, maar geraak er niet binnen en krijg geen antwoord via Messenger/Twitter/Whatsapp. Had gisteren alles afgebroken om de boel terug te sturen en te vervangen door de oude modem, werkt die natuurlijk niet meer... :sop:

De laatste aantal keren heb ik nochtans nooit lang moeten wachten tot er iemand opnam. Er is duidelijk verbetering tov het begin van het jaar.
Ik heb ook de nieuwe modem (maar wel zonder pod) en alles werkt perfect. Alleen reikt de wifi wel niet heel ver maar ik gebruik hier mijn Netgear Orbi's voor.

Laatst bewerkt:
De laatste aantal keren heb ik nochtans nooit lang moeten wachten tot er iemand opnam. Er is duidelijk verbetering tov het begin van het jaar.
Ik heb ook de nieuwe modem (maar wel zonder pod) en alles werkt perfect. Alleen reikt de wifi wel niet heel ver maar ik gebruik hier mijn Netgear Orb's voor.
Heb ondertussen iemand te pakken gekregen, maar volgens hen is alles geactiveerd en in orde…
Had al een nieuwe pod besteld om te testen, maar als die niet werkt gaat alles retour voor een andere oplossing.

Heb ondertussen iemand te pakken gekregen, maar volgens hen is alles geactiveerd en in orde…
Had al een nieuwe pod besteld om te testen, maar als die niet werkt gaat alles retour voor een andere oplossing.

Zeker dat het geen vergissing is met de juiste SSID(wifi-naam) en wachtwoord? Bij telenet is het de bedoeling dat uw nieuwe modem de "oude" wifi-gegevens overneemt, maar soms blijft dit bij installatie van een nieuwe modem "hangen" bij de standaardgegevens van de nieuwe modem. Meestal staan deze op een stickertje op de modem of een stickertje dat in de doos meegeleverd werd.

Zeker dat het geen vergissing is met de juiste SSID(wifi-naam) en wachtwoord? Bij telenet is het de bedoeling dat uw nieuwe modem de "oude" wifi-gegevens overneemt, maar soms blijft dit bij installatie van een nieuwe modem "hangen" bij de standaardgegevens van de nieuwe modem. Meestal staan deze op een stickertje op de modem of een stickertje dat in de doos meegeleverd werd.
In mijn geval nam de nieuwe modem de oude instellingen niet over. Heb dus enkel verbinding via de SSID en wachtwoord op de nieuwe modem.
Zelfs na het aanpassen van de SSID naar de oude gegevens kan ik enkel met de SSID van de nieuwe online. Het oude van de vorige modem is niet te vinden.

Soit, maakt op zich niet uit, maar ben er nog altijd van overtuigd dat mijn wifi pod niet werkt hoewel Telenet beweert van wel.
Ook de website en app geven aan dat de pods offline en niet geactiveerd zijn.
Is trouwens de eerste keer dat ik "problemen" heb met Telenet. Tot nu toe heeft altijd tevreden geweest.

In mijn geval nam de nieuwe modem de oude instellingen niet over. Heb dus enkel verbinding via de SSID en wachtwoord op de nieuwe modem.
Zelfs na het aanpassen van de SSID naar de oude gegevens kan ik enkel met de SSID van de nieuwe online. Het oude van de vorige modem is niet te vinden.

Soit, maakt op zich niet uit, maar ben er nog altijd van overtuigd dat mijn wifi pod niet werkt hoewel Telenet beweert van wel.
Ook de website en app geven aan dat de pods offline en niet geactiveerd zijn.
Is trouwens de eerste keer dat ik "problemen" heb met Telenet. Tot nu toe heeft altijd tevreden geweest.

Ik vraag me af of die pods wel deftig gekoppeld zijn in hun backend. Mijns inziens als gij ze niet ziet in de app of website zijn de mac-adressen van die dingen niet correct verwerkt of blijft er een of 't ander order hangen in hun systeem.

Lijkt me iets dat een front-office medewerker niet zelf kan oplossen en zou moeten escaleren naar back-office op case. Als ge echter de pech hebt van een medewerker die gij spreekt en dat probleem niet ziet...

(maar ik werk niet voor Telenet, dus neem men uitspraken met een korrel zout :p )

Telenet heeft bij mij ook altijd feilloos gewerkt. Enkel opgestapt owv hun prijzen.

Ik heb gisteren Telenet abonnement aangevraagd en ben meteen de modem gaan halen in de telenetwinkel. Alles geïnstalleerd, maar product moet blijkbaar 'geactiveerd' worden. Die 'activatie' is al sinds gisteren bezig. Enig idee hoelang zoiets duurt?

Ik heb gisteren Telenet abonnement aangevraagd en ben meteen de modem gaan halen in de telenetwinkel. Alles geïnstalleerd, maar product moet blijkbaar 'geactiveerd' worden. Die 'activatie' is al sinds gisteren bezig. Enig idee hoelang zoiets duurt?
Maximaal een uur of zo dacht ik.

Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig nog met Tv Flow? (de app van Telenet)

Onze promo op All internet + tv iconic (met tv box dus) loopt binnenkort af. Was 6 maand gratis tv iconic. Dan gaan we dus 74,20 EUR betalen op maandbasis. Ben wat aan het twijfelen, als ik de Tv box opzeg kan ik een stuk goedkoper uit. Maar er is een nieuwe One aanbieding, waarbij de Tv Flow optie ook nog meevalt in meerprijs (+ 10,53 EUR). Ben in het bezit van een Apple TV 4K.

Toen ik nog Proximus klant was hebben we een tijd zonder decoder gekeken, eigenlijk werkt dat niet slecht (via aparte apps dus). Maar we zijn toch wat gewend geraakt aan de luxe van de Tv-box, zeker voor de kinderen en bepaalde tv-programma's in de winter. Maar de meerprijs is wel fors. Is de Tv-flow app dan misschien de beste oplossing ertussen in?

Wij zijn verhuisd.
Verhuis gemeld bij telenet. Afspraak ingeboekt voor afgelopen woensdag.
Heel de middag liggen wachten, niemand komen opdagen. Klantendienst niemand vast te krijgen, whatsapp geen reactie.

Donderdagochtend opnieuw gebeld naar de klantendienst (Eerst quasi een half uur in wacht gezeten). Blijkbaar had men eenzijdig onze afspraak gewijzigd naar donderdagnamiddag zonder ons te verwittigen. Dat moment ging echter niet voor mij, dus afspraak laten wijzigen naar nu maandag.

Als ik nu op mijn telenet ga zie ik de nieuwe afspraak voor verhuis.
Van ons oud adres naar... ons oud adres. :-(

Wat een klucht.

Terug
Bovenaan