Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Wij zijn verhuisd.
Verhuis gemeld bij telenet. Afspraak ingeboekt voor afgelopen woensdag.
Heel de middag liggen wachten, niemand komen opdagen. Klantendienst niemand vast te krijgen, whatsapp geen reactie.

Donderdagochtend opnieuw gebeld naar de klantendienst (Eerst quasi een half uur in wacht gezeten). Blijkbaar had men eenzijdig onze afspraak gewijzigd naar donderdagnamiddag zonder ons te verwittigen. Dat moment ging echter niet voor mij, dus afspraak laten wijzigen naar nu maandag.

Als ik nu op mijn telenet ga zie ik de nieuwe afspraak voor verhuis.
Van ons oud adres naar... ons oud adres. :-(

Wat een klucht.
Best naar een Telenet center zelf gaan.
Ik had voor mijn verhuis het telefonisch aangevraagd en zelfs een bevestigingsmail gekregen.
Een week voor de verhuis naar een center geweest om te laten dubbelchecken, blijkt dat er niks van te vinden was in hun systemen.
Dankzij het center uiteindelijk niks van problemen gehad, nieuwe modem en tv box meegekregen, zelf geïnstalleerd en op een kwartier was alles al werkende.

Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig nog met Tv Flow? (de app van Telenet)
Heb dit nu een 3tal jaar denk ik en dat werkt redelijk. Maar in vergelijking met de TV gids van de full box is de ervaring licht inferieur. En men heeft nu recent de TV Flow app deprecated en je moet nu de Telenet TV app gebruiken die een stuk onhandiger en minder intuitief werkt.. Ik verdenk ze er soms van dat ze dit opzettelijk slechter maken dan de TV box om te kunnen upsellen.

Ben er eigenlijk over aan het denken om de TV gewoon op te zeggen en enkel de zender apps te gebruiken. Als je enkel de Vlaamse zenders kijkt is het IMO het geld niet waard, zeker na de recente prijsverhoging. Als je echt de "TV ervaring" zoekt kan je beter een gewoon abo nemen.

De klucht bij telenet blijft doorgaan.
Technieker is vandaag langsgekomen, maar kreeg geen signaal.
Nieuwe afspraak ten vroegste 29 september.

Intussen hang ik alweer 45 minuten in wacht om dat te kunnen vervroegen.

In maart ben ik geswitched van whoppa naar all-internet omdat we amper nog gewone tv kijken en geen vaste telefoon meer gebruiken.

Eind maart een factuur gehad voor de whoppa voor gans maart terwijl ik geswitched was halverwege de maand. Klantendienst gebeld en ze gingen het fixen.

Eind april terug een factuur voor whoppa gekregen. Gebeld en ze gingen het fixen.

Sinds april krijg ik geen factureren meer. Al 2 of 3x een brief gehad waarin staat dat ze problemen hebben met hun nieuw systeem en alles gaan factureren als het opgelost is. We zijn inmiddels een half jaar verder…
Mijn werkgever komt deels tussen via Telenet intensive plan, maar die krijgen ook niks meer binnen voor mij, maar wel voor andere collega’s. Ik zie het nog gebeuren dat straks het volledige bedrag naar mij komt…

Zitten er nog mensen in deze situatie?

nog mensen met de nieuwe telenet TV box waar live sport, zoals nu de Vuelta, het beeld helemaal niet scherp is?
Eurosport is iets beter maar zeker geen HD, alle andere zenders/apps hebben normale kwaliteit.

Had het ook net gelezen, gebruik dat wel nog geregeld, maar vaak werkt het niet zoals het hoort, of gewoon niet.
Is gewoon tergend traag (denk max 1-2Mbit, net iets sneller als "Edge") en doordoor quasi onbruikbaar. Heb dat eens een tijdje ingesteld gehad, en als ik dan bv ergens met Payconic aan het betalen was, bleef die transactie hangen en brak het zweet een beetje uit. En dan van ahja, ik zit hier gvd weer op WiFree. Even Wifi uitschakelen en betaling direct OK.

Is gewoon tergend traag (denk max 1-2Mbit, net iets sneller als "Edge") en doordoor quasi onbruikbaar. Heb dat eens een tijdje ingesteld gehad, en als ik dan bv ergens met Payconic aan het betalen was, bleef die transactie hangen en brak het zweet een beetje uit. En dan van ahja, ik zit hier gvd weer op WiFree. Even Wifi uitschakelen en betaling direct OK.
Dat klopt toch niet.
Als ik kan verbinden heb ik meestal toch een vrij deftige verbinding, als de afstand tit de modem verder is zal die verbinding uiteraard slechter zijn.
Maar het probleem dat ik al meermaals gehad heb is dat k niet kan inloggen, dan krijg k de boodschap dat mijn logins en wachtwoord fout zijn, terwijl die effectief wel juist zijn.

Vond het nog handig als je bij mensen met een nieuwbouw kwam. Door de isolatienormen vaak geen of slechte verbinding. Dan was dat toch een goede eenvoudige oplossing.

Mijne pa heeft vandaag een factuur van Telenet in de bus gekregen, daarop staat dat hij deze maand 0,00 euro moet betalen.
Er staat echter niet bij waarvoor...
Het enige dat mijn ouders bij Telenet hebben is televisie en dan nog het compacte signaal, en dat betalen ze 1 keer per jaar.

Mijne pa heeft vandaag een factuur van Telenet in de bus gekregen, daarop staat dat hij deze maand 0,00 euro moet betalen.
Er staat echter niet bij waarvoor...
Het enige dat mijn ouders bij Telenet hebben is televisie en dan nog het compacte signaal, en dat betalen ze 1 keer per jaar.
Toevallig geen typfoutje te vinden in de factuur? Een huisnummer dat bijvoorbeeld 19B zou kunnen zijn in plaats van 19? Komt het klantennummer op de factuur overeen met zijn andere facturen?

Wat een gigantisch k*tbedrijf is Telenet geworden. Wij zijn eind juli verhuisd naar onze nieuwbouw. Begin juli aanvraag voor kabelaansluiting + totaalpakket gedaan, eerst mogelijke afspraak was 21/08 (tot verbazing van de tn center medewerker maar goed)... eind juli toch eens gebeld naar hun diensten om te horen of er echt geen snellere interventie mogelijk was, ze zouden dit bekijken & die medewerker stuurde effectief ook een mail, met mij in cc. Niets meer van gehoord tot hier op een dag (een week voor 21/08) plots totaal onverwacht, zonder seintje een technieker aan de deur stond, gelukkig was men vrouw thuis... Kerel kwam de modem installeren... Ik zeg hem per telefoon, maar hoe ga jij de modem installeren als er nog geen dropkabel aangesloten is... ah ja inderdaad dat gaat niet... Hij belt zen overste en die zegt ons dat er binnen de week iemand gaat langskomen voor de kabel aan te sluiten op de paal in het straat, uiteraard niemand meer gezien. Telefonisch contact opgenomen, telkens hollanders aan de lijn die er geen snars van begrepen (ik heb zelf 15 jaar geleden als eerste job 6 jaar in een Telenet Center gewerkt dus weet perfect hoe de procedures (toen) waren), mij bijzonder arrogant 'te woord stonden' en telkens zeiden, ja maar ik zie dat hier 2 afsprakend ingepland staan voor begin september etc... Natuurlijk niemand gezien op die betreffende dagen. Nadien nogmaals contact opgenomen en er stond volgens de medewerker weer een afspraak ingeboekt, die ik totaal niet heb gemaakt nota bene. Dat was vorige week maandag, via mijn telenet kon je zien dat er idd een afspraak ingeboekt stond, in de tijdspanne stond 'technieker onderweg' tot zijn tijdspanne voorbij was dan stond er 'geen afspraken gepland'... Ongezien zulke praktijken, echt beschamend. Heb dan maar meteen een schriftelijke klacht neergelegd, we zijn 8 dagen verder, geen reactie. Vandaag via Test-Aankoop gegaan. Geen idee wat ik hier nog aan kan doen... Ik weet 1 ding, eens die dropkabel aangesloten is nooit meer Telenet.

Toevallig geen typfoutje te vinden in de factuur? Een huisnummer dat bijvoorbeeld 19B zou kunnen zijn in plaats van 19? Komt het klantennummer op de factuur overeen met zijn andere facturen?
Er is mij toch niks abnormaal opgevallen aan die brief nee. Naam en adres zijn volledig juist, het klantnummer heb ik eigenlijk niet bekeken.

Wat een gigantisch k*tbedrijf is Telenet geworden. Wij zijn eind juli verhuisd naar onze nieuwbouw. Begin juli aanvraag voor kabelaansluiting + totaalpakket gedaan, eerst mogelijke afspraak was 21/08 (tot verbazing van de tn center medewerker maar goed)... eind juli toch eens gebeld naar hun diensten om te horen of er echt geen snellere interventie mogelijk was, ze zouden dit bekijken & die medewerker stuurde effectief ook een mail, met mij in cc. Niets meer van gehoord tot hier op een dag (een week voor 21/08) plots totaal onverwacht, zonder seintje een technieker aan de deur stond, gelukkig was men vrouw thuis... Kerel kwam de modem installeren... Ik zeg hem per telefoon, maar hoe ga jij de modem installeren als er nog geen dropkabel aangesloten is... ah ja inderdaad dat gaat niet... Hij belt zen overste en die zegt ons dat er binnen de week iemand gaat langskomen voor de kabel aan te sluiten op de paal in het straat, uiteraard niemand meer gezien. Telefonisch contact opgenomen, telkens hollanders aan de lijn die er geen snars van begrepen (ik heb zelf 15 jaar geleden als eerste job 6 jaar in een Telenet Center gewerkt dus weet perfect hoe de procedures (toen) waren), mij bijzonder arrogant 'te woord stonden' en telkens zeiden, ja maar ik zie dat hier 2 afsprakend ingepland staan voor begin september etc... Natuurlijk niemand gezien op die betreffende dagen. Nadien nogmaals contact opgenomen en er stond volgens de medewerker weer een afspraak ingeboekt, die ik totaal niet heb gemaakt nota bene. Dat was vorige week maandag, via mijn telenet kon je zien dat er idd een afspraak ingeboekt stond, in de tijdspanne stond 'technieker onderweg' tot zijn tijdspanne voorbij was dan stond er 'geen afspraken gepland'... Ongezien zulke praktijken, echt beschamend. Heb dan maar meteen een schriftelijke klacht neergelegd, we zijn 8 dagen verder, geen reactie. Vandaag via Test-Aankoop gegaan. Geen idee wat ik hier nog aan kan doen... Ik weet 1 ding, eens die dropkabel aangesloten is nooit meer Telenet.
Hier een quasi gelijkaardig verhaal gehad met telenet. Sinds vorige week eindelijk in orde.
In totaal 6 afspraken moeten maken (waarvan men 2x niet is komen opdagen.
Men was er ook in geslaagd om een kopje van 11mm op een pe14 kabel te persen. Het was pas de 4de technieker die merkte dat dat de reden was waarom er geen signaal door de kabel kwam.

Nog mensen met de nieuwe TV box last van slecht beeld op VRT (VTM & Eurosport in minder mate) bij snelle bewegende beelden zoals koers / voetbal.

Het lijkt erop dat meerdere mensen hier last van hebben:

Nog mensen met de nieuwe TV box last van slecht beeld op VRT (VTM & Eurosport in minder mate) bij snelle bewegende beelden zoals koers / voetbal.

Het lijkt erop dat meerdere mensen hier last van hebben:
Hier nog geen last van ondervonden.

Nog iemand problemen gehad met facturatie van telenet?
Mijn ouders al jaren klant bij telenet hadden een domiciliëring voor de internet, werd altijd netjes van de rekening afgetrokken.
Opeens sinds juni wordt er niets gedaan, krijgen in september ineens via mail een melding dat hun internet niet betaald werd en moesten onmiddelijk via de app betalen.
Dit is dan gebeurd, dan hebben ze ontdekt dat er inderdaad niets van de bank werd afgehouden. Ik heb dan een domiciliëring terug aangemaakt via hun bank app terug op dezelfde datum vanaf 04/10.
Dus vorige week op 04/10 wordt er effectief naar telenet betaald en nu krijgen ze terug een melding dat het niet betaald werd en 10 euro herrineringskosten worden aangerekend....?

Ze zijn al bij een telenet winkel geweest daar beweren ze dat alles in orde is en dat het 5 dagen duurt voor het verwerkt wordt bij telenet....
Ondertussen is het vandaag al 6 dagen geleden, echt niet normaal.

Morgen bel ik met telenet maar wtf is dit ineens?

Nog iemand problemen gehad met facturatie van telenet?
Mijn ouders al jaren klant bij telenet hadden een domiciliëring voor de internet, werd altijd netjes van de rekening afgetrokken.
Opeens sinds juni wordt er niets gedaan, krijgen in september ineens via mail een melding dat hun internet niet betaald werd en moesten onmiddelijk via de app betalen.
Dit is dan gebeurd, dan hebben ze ontdekt dat er inderdaad niets van de bank werd afgehouden. Ik heb dan een domiciliëring terug aangemaakt via hun bank app terug op dezelfde datum vanaf 04/10.
Dus vorige week op 04/10 wordt er effectief naar telenet betaald en nu krijgen ze terug een melding dat het niet betaald werd en 10 euro herrineringskosten worden aangerekend....?

Ze zijn al bij een telenet winkel geweest daar beweren ze dat alles in orde is en dat het 5 dagen duurt voor het verwerkt wordt bij telenet....
Ondertussen is het vandaag al 6 dagen geleden, echt niet normaal.

Morgen bel ik met telenet maar wtf is dit ineens?
Vind het al raar dat je die domicile zelf moet aanmaken in de bank app, ik heb dat nooit zelf aangemaakt voor mijn telenet betalingen.
Dat was eenmaal een bevestiging geven aan telenet in begin van mijn abbo dat ze het via domiciliëring iedere maand mochten afhouden.
Zie je niets van meldingen op de telenet account pagina van je ouders als je aanlogd?
Denk dat je best inderdaad eens contact opneemt.

Vind het al raar dat je die domicile zelf moet aanmaken in de bank app, ik heb dat nooit zelf aangemaakt voor mijn telenet betalingen.
Dat was eenmaal een bevestiging geven aan telenet in begin van mijn abbo dat ze het via domiciliëring iedere maand mochten afhouden.
Zie je niets van meldingen op de telenet account pagina van je ouders als je aanlogd?
Denk dat je best inderdaad eens contact opneemt.
ja dat was ook zo gebeurd in het verleden maar sinds juni is die betaling gestopt en de bank noch telenet weet niet waarom of hoe.
Op de app stond er niks behalve dan dat er betaald moest worden.

Gisteren gebeld met telenet, ze hebben dan de domiciliering terug in hun systeem geactiveerd.
De vriendelijke dame aan de telefoon zei dat het wrs aan hun eigen nieuwe systeem lag waarom de domicliering toen niet doorging (sinds juni)
Maar zou nu in orde moeten zijn en de extra kosten gaan ze crediteren.

Terug
Bovenaan