Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik zou mijn Telenet abonnement wat willen herschikken.
Zou een simkaart moeten bijkomen (nr3) van 10gb en simkaart nr2 ook naar 10gb zetten.
Oude digicorder inruilen voor een recent model en nu ben ik ook aan het twijfelen om mijn oneUP te veranderen naar one...

Zou dit nog voldoende zijn wanneer 2 personen apart ps4/ps5 spelen en tussendoor nog wat Netflix en internet?

Normaal is de OneUP 1Gbps maar ik geraak maar aan 500Mbps gemiddeld. De gewone One is maar 250Mbps, zit ik hier dan in de praktijk ook maar aan de helft nl. 125Mbps?
1. Heb je een router? Want ik heb een One abonnement en haal makkelijk 240 Mbps. Misschien heb je een mesh router nodig of een wifi pod.

2. Het is voldoende. Als dat onvoldoende is dan kan je altijd terug veranderen.

3. Wat bedoel je met 10 GB simkaart? Met jouw OneUp abonnement krijg je toch gratis een onbeperkte simkaart + 300 GB datakaart?

1. Heb je een router? Want ik heb een One abonnement en haal makkelijk 240 Mbps. Misschien heb je een mesh router nodig of een wifi pod.

2. Het is voldoende. Als dat onvoldoende is dan kan je altijd terug veranderen.

3. Wat bedoel je met 10 GB simkaart? Met jouw OneUp abonnement krijg je toch gratis een onbeperkte simkaart + 300 GB datakaart?
Hier ondertussen van OneUp naar One gegaan en zit op 230 Mbps.
Momenteel wel voldoende, merk nog niet echt problemen.
De eerste simkaart is onbeperkt maar hebben nog 3 andere simkaarten en die hebben we op 10GB gezet. Schol een pak in prijs en kwamen nooit boven die 10.

Hier ondertussen van OneUp naar One gegaan en zit op 230 Mbps.
Momenteel wel voldoende, merk nog niet echt problemen.
De eerste simkaart is onbeperkt maar hebben nog 3 andere simkaarten en die hebben we op 10GB gezet. Schol een pak in prijs en kwamen nooit boven die 10.
Heb je dan terug 50 euro activatiekosten moeten betalen bij die downgrade?

Weet er iemand of de huidige f@st modem van Telenet wifi 6e ondersteunt?

Ik heb net gezien dat Proximus plots wifi 6e uitbrengt en blijkbaar kunnen hun modem en wifi booster al wifi 6e gebruiken.

Momenteel nog niet echt geweten heb ik de indruk :

Heb je dan terug 50 euro activatiekosten moeten betalen bij die downgrade?
Nee, hebben ze niet aangerekend. Heb ook 6maand gratis die tv Iconic gekregen.
Normaal was er een promotie bij een nieuwe gsm nummer dat je deze gratis 6maanden kreeg maar was enkel online. Ter compensatie kregen we dan die 6maand tv Iconic gratis (6x20€).

Telenet marketing, at its finest...

Mailtje:
Verander je abbo naar one up bla bla bla en geniet van terugkijk TV een week lang...

Ik kijk bij onze Telenet, wat is er plots weg?
👌

Kwestie van klantenbinding, we zijn nog maar zoveel tientallen jaren klant hoor. Ongeveer van in den beginne

Zo moet het dus eh

:unsure:

Iemand deze al gekregen? Vandaag een email van Telenet (lijkt ook van een Telenet adres te komen) dat er ongebruikelijke activiteit vanaf mijn ip adres is waargenomen. Dan een heel gedoe over dat ik waarschijnlijk malware zitten heb. Dat ze dat niet kunnen oplossen voor mij en dat ik daarvoor een firewall moet installeren of upgraden naar oneup want daar is dat met safespot inbegrepen. Dan nog een hele uiteenzetting over hoe je te beschermen op het internet. Afgesloten door het abuse team.

Ziet er mij allemaal redelijk aannemelijk uit, maar lijkt mij toch meer phishing te zijn dan Telenet zelve?
Heb eens gegoogled en dat abuse team bestaat wel, mail adres zou Telenet kunnen zijn. Enige waardoor ik bijna zeker ben dat het Telenet eigenlijk niet is, is dat die safespot ook met een ander abonnement dan obeup te krijgen is maar dan wel aan 8€ extra in de maand en dat staat niet in die Mail. Telenet kennende kan dat toch niet zeker dat ze dat vergeten melden. 🤣

Is toch zo doorzichtig...ze willen zich profileren als 'inclusief beveiliging' tegenwoordig...

Het zelfde als de gratis norton of mcaffee bullshit snelle scan, en oh, u heeft 10 zwakheden in uw systeem, koop onzen brol ! 2 easy

Al ganse namiddag problemen met internet hier, games online onspeelbaar :angry: weet niet of het toeval is maar tijd geleden ook zo eens problemen gehad toen er ook zo'n storm wind was.

Weet iemand wanneer DOCSIS 4.0 uitkomt?
Telenet is nu aan het testen...
Zou super zijn dat ze stilaan meer symmetrische aanbiedingen brengen.
1Gbps download is méér dan voldoende voor mij, maar die 0,04 Gbps upload is crap. 25 keer trager is wel héél asymmetrisch!

Docsis 3.1 kan al 10 Gbps down (theoretisch), upload theoretische max is 1Gbps, dus op hun 3.1 zouden ze al snellere upload kunnen geven zou ik denken.
4.0 heeft theoretische upload tot 6 Gbps.

Telenet is nu aan het testen...
Zou super zijn dat ze stilaan meer symmetrische aanbiedingen brengen.
1Gbps download is méér dan voldoende voor mij, maar die 0,04 Gbps upload is crap. 25 keer trager is wel héél asymmetrisch!

Docsis 3.1 kan al 10 Gbps down (theoretisch), upload theoretische max is 1Gbps, dus op hun 3.1 zouden ze al snellere upload kunnen geven zou ik denken.
4.0 heeft theoretische upload tot 6 Gbps.
Ik vraag me af waarom we van DOCSIS 3 naar 3.1 en 4 gaan als we nog met DOCSIS 3 snelheden werken. De wifi 6 en hun wifi pods zijn wel leuk, maar ja.

Ik vraag me af waarom we van DOCSIS 3 naar 3.1 en 4 gaan als we nog met DOCSIS 3 snelheden werken. De wifi 6 en hun wifi pods zijn wel leuk, maar ja.
3.1 is een logische, op 3.0 ga je geen actuele 1Gbps downstream halen.

Net zoals bij wifi zijn die snelheden een "best case / theoretische max." scenario!
Actuele snelheden hangen af van een aantal zaken, of al de 24 downstream kanalen gesynced geraken (3.0), of de SNR voldoende goed is, overhead, ...

Wanneer ze op een Docsis 3.0 een gigabit pakket zouden verkopen zouden de helplijnen helemaal niet stilstaan!

Naar upstream toe denk ik eerder dat het een commerciële reden is, je moet ook de capaciteit voorzien in de backbone, en men zit bij de providers blijkbaar nog steeds vastgeroest met het idee dat een thuisgebruiker 99% download. Die zijn nog van het idee dat zware uploaders vermoedelijk aan filesharing/torrents doet!

Thuiswerk heeft dat allemaal veranderd, waar je meestal alles wat je van de "werk server/cloud" afhaalt er na het werk ook terug moet op krijgen!
En mensen zijn tegenwoordig toch ook wel wat meer bezig met een eigen NAS en dergelijke meer.

Enkel de aanbiedingen over fiber lijken hogere uploadsnelheden toe te laten.

Laatst bewerkt:
Mailtje van Telenet, de nieuwe mad max furiosa is beschikbaar, hype!

Prijs:14,99€

Uh, nooooooooooo
*keert zijn kar*

Wel wat geld voor een filmpje te huren, waar zijn de videotheken van vroeger toch heen? :cry2:

Vanaf 1 November kan je je eigen modem gebruiken. Regelgeving is al een jaar oud maar natuurlijk wacht Telenet tot de allerlaatste dag, typisch.

Vanaf 1 November kan je je eigen modem gebruiken. Regelgeving is al een jaar oud maar natuurlijk wacht Telenet tot de allerlaatste dag, typisch.
Goh, ik denk dat er best wel wat komt kijken bij zo een operatie / wetgeving in de praktijk invoegen. Bedrijven en mandaten zijn over het algemeen last minute of zelfs uitgesteld.

In het geval van een eigen modem supporteren, gaan ze altijd willen eisen stellen aan potentiële fabrikanten, om ervoor te zorgen dat de modems zo compatible mogelijk zijn. Het zal echt wel niet gewoon plug&play gaan worden van zomaar eender welke modems. Het zal eerder een lijst worden van supported devices.
Het is niet goed voor het imago, en klant tevredenheid, als er klanten zomaar een modem kopen en aansluiten, die dan achteraf niet (goed) werkt en/of geen nodige security updates krijgt. Als het niet werkt, zal de klant altijd Telenet door het slijk halen en niet de modem fabrikant.
Dit zorgt er wel voor dat er 1) een regelgeving legally moet gemaakt worden waar fabrikanten aan moeten voldoen, 2) Telenet Systemen moeten kunnen omgaan met andere modems dan hun eigen dingen, en dat de kwaliteit van het pakket identiek hetzelfde is als op de eigen modems.
Bedrijfstechnisch duurt dit wel even om allemaal in orde te krijgen.

Hm, misschien kan ik dan eindelijk eens experimenteren met adguard om overal de reclamerommel vanaf te krijgen :)

die wifi bakken van telenet zijn precies rommel?

gisteren was het erg, in de bureau zijn er redelijk wat apparaten die internet vereisen.
voor de gemakkelijkheid eerst alles op wifi aangesloten.
amper een 5 megabyte per second en veel storing tussen de apparaten, precies.
een meet op 1 PC en iets opzoeken op de andere PC was al te veel gevraagd.
nu de laptop op wifi gelaten en de vaste PC op ethernet aangeschakeld.
beide zijn sneller, de ethernet doet torrents tegen 30 megabyte per second en de meet was niet gestoord.

zou een eigen wifi module dit beter maken?

Terug
Bovenaan