Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

De dazn app staat ook gewoon op de decoders, raar dat dat in geen van de vele artikelen staat.
Een hele hoop mensen die al spreken van 'wat nu, dan moet ik weg bij Telenet'. Het zijn de zapbare kanalen die verdwijnen en zelfs dat is nog niet zeker.
Je kan dus gewoon je Play Sports opzeggen, die app openen en daar een abonnement nemen.

Voor 6 euro heb je bij Yoin 25GB data en onbeperkt bellen en smsen (niet dat de jeugd dat doet) vanaf het Proximus netwerk dat op de meeste plaatsen nog eens betere dekking geeft :tongue:.

Wie willen ze hiermee exact overtuigen. :laugh:

Enige tijd terug van Telenet naar Base geswitcht met EasySwitch. Mailtje van Base ontvangen dat die in orde is.

Vandaag maar eens die modem gaan binnengooien bij een Telenet Service Point op eigen initiatief want van Telenet hoort ge niets.

Ah, meneer. Dat staat hier allemaal nog actief bij Telenet. 🤦‍♂️. Hebben ze dat daar maar gestopt.

Kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk nog een afrekening ga krijgen. Ik zeg van, kunt ge dat niet regelen voor mij? Nope. Daar gade voor moeten mailen of bellen. 🤦‍♂️

Wat een incompetentie.

Wat een incompetentie.
Ik begrijp echt niet wat voor prutsers er bij telenet werken.
Mijn vader is vorige jaar in augustus overleden (heb dat hier al eens gezegd). Ik heb hen meerdere malen moeten contacteren om het abonnement voor televisie (compacte signaal) over te zetten op naam van mijn moeder, dat is ondertussen gelukt, maar er blijven wel nog altijd facturen op naam van mijn vader in de bus komen. Het zijn wel facturen van 0 euro, maar het duid er toch op dat er bij hen iets niet klopt.

Maar nu komt het, ik kreeg ook een bericht in mijn account (enkel contract internet), namelijk het volgende.

Je kreeg een uitnodiging om je login over te dragen naar een andere klant. Je login overdragen doe je door op de naam te klikken van de persoon die je heeft uitgenodigd: Mrs. xxxxx

Ik wil mijn login helemaal niet overdragen.
Dat bericht heeft maanden lang in mijn account gestaan, ondanks dat ik hen liet weten dat er iets niet klopt en dat ik dat helemaal niet wil overdragen.

Nu is is dat bericht blijkbaar plotseling verdwenen.
Eindelijk in orde gebracht zeker?

Laatst bewerkt:
Het kan veel erger. Soms eisen ze de handtekening van diegene die gestorven is, anders kunnen ze het contract niet afsluiten. Ik kan je verzekeren dat dit erg is, als dat gaat over iemand in jouw familie. Het is alsof de logica even verdwijnt bij de jongen aan de support lijn.

En vooral de inconsistentie is een probleem. Ik heb bv vrij eenvoudig alles kunnen opzeggen op het adres van mijn vader toen hij naar het RVT verhuisde. Ik had wel toegang tot zijn e-mails en Telenet account, dat maakte dingen wel iets makkelijker.

Wegens gebruiksgemak altijd tv-box gehad maar nu toch eens aan het kijken naar TV-Flow, mijn vraag is kun je daar meerdere "opnames" tegelijk mee doen? Enige nadeel is dat opnames maar 2 maand bewaard worden. Ben nu toch al een tijdje aan het kijken via google streamer en werkt pak vlotter dan tv-box.

Wij krijgen een onverwachts immens grote brief van Telenet (blijkbaar was A4 niet voldoende) waarop staat dat we gratis kunnen omschakelen naar fiber 10Gbps met een gratis installatie. De prijs van ons abonnement blijft hetzelfde blijkbaar.

Euhm, is dat zo? Is het echt gratis? Of komt er gewoon volgend jaar €20 per maand bij :p

Wij krijgen een onverwachts immens grote brief van Telenet (blijkbaar was A4 niet voldoende) waarop staat dat we gratis kunnen omschakelen naar fiber 10Gbps met een gratis installatie. De prijs van ons abonnement blijft hetzelfde blijkbaar.

Euhm, is dat zo? Is het echt gratis? Of komt er gewoon volgend jaar €20 per maand bij :p

Abonnement blijft hetzelfde zo te zien.

Als ik eerlijk ben, hoeft mijn internet niet nog 10x sneller. Het is goed zo :)

Ik had graag sneller wifi gehad op mijn kamer boven, maar die fiber gaat daar denk ik niet zoveel aan veranderen?

Als ik eerlijk ben, hoeft mijn internet niet nog 10x sneller. Het is goed zo :)

Ik had graag sneller wifi gehad op mijn kamer boven, maar die fiber gaat daar denk ik niet zoveel aan veranderen?
Het zal misschien een beetje sneller worden maar verwacht geen wonderen. Hangt er vanaf hoe uw wifisignaal tot op uw kamer geraakt.

Gewoon via wifi hè ☺️
Mogelijk is het wifi signaal van de nieuwe modem beter en dan gaat de snelheid wel omhoog gaan.

Veel hangt ook af van de gebruikte hardware.

Wifi van de originele modem? Of gebruik je andere apparaten om je wifi te verdelen.

Iemand een idee waar slechte verbinding smartphone aan kan liggen?

- Stiefpapa heeft met zijn smartphone bij hun thuis twee blokjes verbinding. Kan gewoon bellen en sms'en ontvangen.
- Mijn mama kan binnen in huis nooit bellen. Onlangs nieuwe smartphone gekocht, zelfde probleem. Al gemeld bij Telenet en bellen over wifi ingeschakeld, toen ging het 1 dag beter. Intussen heeft ze weer 0 bereik.

Iemand een idee aan wat het kan liggen? Is dus al met twee telefoons en stiefpapa heeft geen problemen.

Iemand een idee waar slechte verbinding smartphone aan kan liggen?

- Stiefpapa heeft met zijn smartphone bij hun thuis twee blokjes verbinding. Kan gewoon bellen en sms'en ontvangen.
- Mijn mama kan binnen in huis nooit bellen. Onlangs nieuwe smartphone gekocht, zelfde probleem. Al gemeld bij Telenet en bellen over wifi ingeschakeld, toen ging het 1 dag beter. Intussen heeft ze weer 0 bereik.

Iemand een idee aan wat het kan liggen? Is dus al met twee telefoons en stiefpapa heeft geen problemen.
Heeft Telenet “Bellen over WiFi” ook aan hun kant ingeschakeld?

Want ik had net hetzelfde voor in een nieuwbouw met betere isolatie. Ik had op hun aanraden (Telenet FAQ) ook “Bellen over WiFi” ingeschakeld op mijn toestel en gaf geen verschil. Na te bellen met de klantendienst, bleek dat ze dit ook aan hun zijde op mijn account moesten activeren.

Is nu wel al een aantal jaren geleden, dus de procedures zijn ondertussen misschien wel al gewijzigd.

Heeft Telenet “Bellen over WiFi” ook aan hun kant ingeschakeld?

Want ik had net hetzelfde voor in een nieuwbouw met betere isolatie. Ik had op hun aanraden (Telenet FAQ) ook “Bellen over WiFi” ingeschakeld op mijn toestel en gaf geen verschil. Na te bellen met de klantendienst, bleek dat ze dit ook aan hun zijde op mijn account moesten activeren.

Is nu wel al een aantal jaren geleden, dus de procedures zijn ondertussen misschien wel al gewijzigd.
Ah ok dat vermoed ik niet. De kerel was toen vooral heel hard zijn best aan't doen om zo min mogelijk moeite te doen. Eens checken. Thx!

Terug
Bovenaan