Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Orange gebruikt het netwerk van Telenet, verandert intrinsiek niets op de kwaliteit van de dienstverlening vanuit een technisch standpunt.
Voor particulieren kan je gelijk hebben. In de praktijk hebben wij maar 1 orange aansluiting op een telenet lijn. De rest gaat o.a. via proximus fiber of eurofiber of via hun eigen fiber. (Ja ze hebben ook zelf fiber)

Daarnaast is een degeljjke helpdesk heel veel waard. Eentje waar problemen echt opgelost worden ipv te horen te krijgen "you get what you pay for".

Een helpdesk die je bijvoorbeeld kan bellen om 18u, techniekers stuurt om de fiber te testen om 20u en vervolgens een modem komt vervangen om 03:00. (Voorbeeld van enkele maanden terug bij een outage)

En ja, het is wel degelijk een telenet accountmanager, geen shady third party.

Edit: ook wij zitten met verschillende vennootschappen, maar die zitten allemaal onder hetzelfde contract bij Orange. Geen gezever bij Orange dat dit allemaal verschillende firma's zouden zijn.

Die nieuwe digibox is op sommige vlakken een verbetering, op andere vlakken een achteruitgang. Als ik een opname bekijk, wil ik die wissen op het einde en naar de volgende kijken. Dat gaat dus niet, want je wordt eerst omgeschakeld naar live-tv. Waarna je terug de hele weg mag afleggen naar jouw opname.

Doen ze bij Proximus ook niet altijd even top maar is wel aanzienlijk vlotter

Hier (met het bedrijf) al genoeg miserie gehad met onze mobiele telefonie nochtans.

De beste was enkele jaren geleden:
Nieuwe werknemer X moet zijn privénummer overgezet zien naar de Proximus business account.
Ticket gemaakt bij Proximus.
Op vrijdagavond krijgt werknemer X opeens oproepen binnen die voor werknemer Y bestemd zijn.

Heeft dus een week geduurd....iedereen die werknemer Y probeerde te bereiken, van zijn kinderen tot klanten, kwam bij collega X uit. En de nummer van werknemer X bestond gewoon niet meer. Redelijk hallucinant.

ja, dat klopt met wat er hier eerder gezegd werd: tussen 2027 en 2030 zal Telenet het gewone signaal geleidelijk aan uitfaseren. Dat betekent idd dat men "minstens tot eind '26 kan blijven kijken met de klassieke kabel, zonder internetverbinding"

Aren't I the lucky one, wij hebben een privé node aan onze kant van de straat :ROFLMAO:

Had ik eens gezien toen een technieker daaraan aan het werken was, en die zei dat onze directe buren ook al Telenet verlaten hadden (voor proximus). Als dat met een node bedoeld werd hier even terug in het topic that is...

Orange gebruikt het netwerk van Telenet, verandert intrinsiek niets op de kwaliteit van de dienstverlening vanuit een technisch standpunt.

Opletten met 'accountmanagers'. Telenet heeft veel externe bedrijven die zich voordoen als zijnde van telenet maar eigenlijk een 3de partij zijn die niets meer zijn dan veredelde reseller.
Bizar genoeg zijn hier de connection drops e.d. wel van de baan sinds ik naar Orange geswitcht ben. Hoe of wat, no clue ... Maar beduidend beter.

nu al bijna een klein jaartje klant van scarlet, en nog nooit zo op mijn gemak geweest!

Alléé nu ook weer opt werk, met onze telenet daar..... we krijgen opeens de raad om POD te zetten voor wifi. want die wifi boosters zouden verouderd zijn, en minder ondersteunen etc....

jaja die pod werkt wel krachtig binnen een beperkte ruimte. in heel wat ruimtes hebben we geen signaal van die éne pod.

hun reactie: ahja, we kunnen nog 2 pods leveren hoor....
ja dus 3 pods aan maandhuur,
terwijl die oude wifi boosters gratis waren.

jeezes toch ,zelfde vroeger met hun digicorders, kon je ook ooit kopen, nu altijd maar dikke huur aanrekenen, en liefst zo veel mogelijk.

Iemand ervaring met verhuizen van een Telenet klantnummer naar een ander klantnummer op een ander adres?

Ik wil namelijk mijn .telenet e-mailadres behouden. Normaal kan je via een "uitnodiging" gemakkelijk overstappen naar een ander klantnummer met behoud van Telenet e-mailadres maar krijg steeds de foutmelding "nog diensten actief". Ik veronderstel dat alles eerst afgesloten moet worden voor de "uitnodiging" kan aanvaard worden.

edit: OPGELOST!

Laatst bewerkt:
Letterlijk de dag dat ik van Telenet naar Orange overstap krijg ik dit: Telenet verhoogt de snelheid van 250mbit naar 500mbit voor je pakket.

BPT5PCD.png

Als zakelijke klant is het grootste issue dat er geen erkenning komt van onderliggende problemen.
Feedback zoals ''Het ligt meestal aan de apparatuur van de eindklant achter de modem'' is echt randje schandelijk te noemen.
''Oh dat is vreemd, de failover lijn als die inschakelt heeft die issues niet'' :sarcastic:
Dat hebben wij hier in de buurt ook heel lang gehad. Iedereen had problemen, en de enige reden waarom iedereen bij Telenet zit is omdat de telefoonlijnen hier blijkbaar nog slechter zijn (dat heb ik nog niet geprobeerd, ik geloof de buren wel op hun woord).

Na talloze interventies van een technieker, waarbij je dan elke keer moet zagen om de kosten van hun interventie kwijt te laten schelden (want ze vinden niks mis aan de kant van Telenet). Uiteindelijk heb ik, na dreigementen aan de te telefoon dat ze die kosten gingen aanrekenen, hier Smokeping geinstalleerd op mijn server. Die heb ik om de minuut of zo laten pingen naar zowel mijn router, desktop, Telenet en Google. Toen de technieker kwam heb ik de grafieken van de packet loss van de pings naar Telenet en naar mijn router laten zien, en gevraagd of ik nog maar eens de kabel tussen mijn router en de modem moest vervangen. En of ik die grafieken naar Telenet moest sturen. Hij had de boodschap begrepen, de kosten laten vallen en alles geëscaleerd.

Een half jaar later hebben ze hier de ganse nest in de elektriciteitspalen vervangen. Plots was alles opgelost. Dat zal overigens niet door die ene interventie geweest zijn, maar door het jarenlange geklaag van de ganse buurt. Ik vroeg overigens ook regelmatig compensaties van Telenet (die ik dan af en toe ook kreeg in de vorm van 1 of 2 maanden niet betalen), en had op den duur ook de buurt ingelicht dat ze dat konden doen, maar ik heb geen idee of iemand dat ook echt gedaan heeft.

Powerline devolo.(zijn al 13j oud ongeveer)
Denk dat het hieraan ligt.
Heb juist wifi getest download 143.04
Nog is een test van vlak bij de modem gedaan 280Mbps

Terug
Bovenaan