Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Die gratis upgrade naar Fiber netwerk, moet ik mij daar zorgen over maken? Ze hebben al 3x gebeld (ik was 2x te laat) en nu hoor ik dat alles GRATIS is, ttz ik heb het woord GRATIS 4 maal gehoord tijdens het gesprek. Ik moet 2 afspraken maken hiervoor. Ze komen langs en gaan dus effectief vanalles veranderen. Ik vraag mij gewoon af waarom dit in godsnaam gratis is.

Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij niet, ik vind het internet al snel genoeg vandaag de dag.

Ik vraag mij gewoon af waarom dit in godsnaam gratis is.
Omdat ze anders nooit snel genoeg klanten van hun roestig coaxnetwerk weg krijgen en twee parallele netwerken onderhouden peperduur is.

In de dichter bevolkte gebieden is de overstap naar fiber gewoon onvermijdelijk. Telenet heeft mensen jarenlang proberen wijs te maken dat het niet zo was, maar - verrassing! - dat was een leugen om klanten op adressen waar Proximusfiber al beschikbaar was, aan boord te houden.

Laatst bewerkt:
Mijnen overbuur zegt mij dat ze bij de concurrentie (proximus dus) de leidingen niet meer door de grond gaan laten lopen, maar bovengronds. Soit ik zit bij telenet, en ik ben wel benieuwd naar wanneer proximus fiber in onze straat komt

Hier een tijdje gelednlen overgestapt naar Proximus fiber na klant te zijn van Telenet sinds 1999 ergens. Scheelt toch een stuk per maand, eerste maanden overstap sowieso gratis en 500/500 of 2G/2G is gewoon een verademing.

Die gratis upgrade naar Fiber netwerk, moet ik mij daar zorgen over maken? Ze hebben al 3x gebeld (ik was 2x te laat) en nu hoor ik dat alles GRATIS is, ttz ik heb het woord GRATIS 4 maal gehoord tijdens het gesprek. Ik moet 2 afspraken maken hiervoor. Ze komen langs en gaan dus effectief vanalles veranderen. Ik vraag mij gewoon af waarom dit in godsnaam gratis is.

Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij niet, ik vind het internet al snel genoeg vandaag de dag.
Omdat mensen denken dat een nieuwe aansluiting laten plaatsen geld kost. Ze leggen je voetpad open en trekken een nieuwe "kabel" naar binnen. Ze moeten dus wel 10 keer herhalen dat het gratis is omdat mensen anders weigeren vanwege de vermeende kost.

Ik zou het sowieso doen. Fiber is zoveel beter, het is alsof ze je een TGV aanbieden terwijl je al jaren met een brommerke rondrijdt (of toch al gratis de sporen leggen).

Ik zou het sowieso doen. Fiber is zoveel beter, het is alsof ze je een TGV aanbieden terwijl je al jaren met een brommerke rondrijdt (of toch al gratis de sporen leggen).
Hoe dat ? Wat is er dan veranderd aan de Telenet-speech van “dat er nog coax uw huis binnenkomt is zeker geen probleem, want 9x% van ons netwerk is ook fiber.” En nu zou die paar tientallen meter coax vervangen door fiber dit plots “van een brommerke naar een TGV brengen”. Ja ja, de marketing boys hé…

Trouwens, van wie is dat fiber-netwerk dat ze gratis binnenbrengen? Van WYRE, die geassocieerd is met Telenet of van Fiberklaar, die geassocieerd is met Proximus. Heb al gelezen dat Fiberklaar soms vrij vaag is over welk netwerk het gaat (Telenet of Proximus), om zo ook Telenet klanten binnen te halen naar Proximus.

Ik heb ondertussen begrepen waarom ze mij 3x gebeld hebben. Ik betaal al jaren €67 per maand en nu ik een afspraak heb vastgelegd krijg ik al een mail dat ik €79 per maand zal moeten betalen. Tot dusver het 'gratis' aspect.

Afspraak onmiddellijk telefonisch geannuleerd. De persoon aan de andere kant begreep me wel. Mij eerst stalken met gratis upgrades, die dan toch niet gratis blijken te zijn. Zo werkt dat niet bij mij :)

Ik heb trouwens nooit het gevoel gehad dat ik traag internet had dus dit heeft sowieso 0 meerwaarde voor mij.

Ik heb ondertussen begrepen waarom ze mij 3x gebeld hebben. Ik betaal al jaren €67 per maand en nu ik een afspraak heb vastgelegd krijg ik al een mail dat ik €79 per maand zal moeten betalen. Tot dusver het 'gratis' aspect.
Niemand verplicht je om bij Telenet te blijven eens je overgezet bent op Wyre-glasvezel. Orange is actief op Wyre, andere providers kunnen later nog instappen.
Ik heb trouwens nooit het gevoel gehad dat ik traag internet had dus dit heeft sowieso 0 meerwaarde voor mij.
Je werkelijke uploadsnelheid zal er sowieso op vooruit gaan. DOCSIS is héél beperkt qua upload en die moet je dan nog delen met iedereen - gemiddeld meer dan 250 (!!!) aansluitingen - die op dezelfde node is aangesloten.

Het is maar wat je beperkt noemt. Docsis 4 kan tot 6 Gbps up. 99% van de bevolking weet niet niet eens wat ze daar mee moeten aanvangen.
Dat zijn de maximumsnelheden per node, te verdelen over gemiddeld meer dan 250 aansluitingen dus en de upgrade naar DOCSIS 4 is niet voor morgen.

Stop met de marketingpraat van Telenet voor waarheid aan te nemen. Als het coaxnetwerk werkelijk toekomstbestendig, kostenefficiënt en concurrentieel was, dan zouden ze nu niet investeren in FTTH.

Hoe dat ? Wat is er dan veranderd aan de Telenet-speech van “dat er nog coax uw huis binnenkomt is zeker geen probleem, want 9x% van ons netwerk is ook fiber.” En nu zou die paar tientallen meter coax vervangen door fiber dit plots “van een brommerke naar een TGV brengen”. Ja ja, de marketing boys hé…

Trouwens, van wie is dat fiber-netwerk dat ze gratis binnenbrengen? Van WYRE, die geassocieerd is met Telenet of van Fiberklaar, die geassocieerd is met Proximus. Heb al gelezen dat Fiberklaar soms vrij vaag is over welk netwerk het gaat (Telenet of Proximus), om zo ook Telenet klanten binnen te halen naar Proximus.
Ja, Telenet "Fibernet" was gewoon pure marketing jibberish die blijkbaar wel heeft gepakt.

Koper en coax zijn teneinde aan het komen, maar wat ik niet weet is of ze dan ook de oude kabel nog terbeschikking laten. Op termijn zal infrastructuur ongetwijfeld afgebouwd worden. Als je dan toch liever nog coax gebruikt van Telenet kan je best specifiek je vraag aan hen stellen of dat nog mogelijk is ook al ligt de fiber er al.

Kan het niet genoeg benadrukken: fiber is dé toekomst en ze leggen hem nu gratis

Ja, Telenet "Fibernet" was gewoon pure marketing jibberish die blijkbaar wel heeft gepakt.
Het heeft niet gepakt, Telenet was met hun coax en docis x destijds nog redelijk lang een pak sneller en stabieler dan vele huishoudens en bedrijven via Proximus op VDSL(2) konden krijgen.

Dat ze al die tijd stil zaten te kijken naar wat Proximus zou doen is hun fout, want nu is Proximus hen aan het inhalen en zitten ze met hun handen in de haren bij Telenet Liberty Global.

Ze kunnen niet anders dan ook fiber uit te rollen, want er is geen andere snellere of betere technologie dan deze.

Ik heb de afgelopen twee jaar al ongelofelijk veel problemen gehad met Telenet.
Tot 2x toe hebben ze ons internet (van heel de buurt) gelimiteerd (1MB/sec maximum download snelheid). En nu heb ik opnieuw voor de 2de maal enorm veel problemen door overbelasting op het netwerk tijdens piekmomenten.

Zie hier een opgezette ping van gisterenavond:
Dit is ondertussen al twee weken aan de gang.
Eerste technieker die langskwam: Ja ik kan u niet helpen en ik kan het "SWAT" team niet bereiken. Volgende week moet er een nieuwe technieker komen.
Ik vraag waarom is dat nodig aangezien geweten is dat het probleem niet bij mij zit? -> Dat moet ze meneer..

Tweede technieker komt langs: Ik kan hier niets doen het zit bij het SWAT team.. zucht.

Ondertussen al meer maals op de chat maar krijg telkens deksel op mijn neus, het zit bij SWAT team en zij gaan u contacteren, wijzelf moeten ook afwachten...

Dus ik zit al twee weken in een "wacht" modus en maar hopen dat er iemand mee bezig is, wat ik vermoed dat niet het geval is.
Het is gewoon onmogelijk om dat bij Telenet geescaleerd te krijgen, die geven gewoon een middelvinger naar de klant.. maar ondertussen moogt ge wel dokken.

Ik ben zo gefrustreerd door die mannen, want gamen 's avonds is onmogelijk (online).
En ik heb ook geen alternatief waar ik woon, ik kan hier geen Fiber nemen en aangezien ik dicht op de grens woon met NL, zal dat niet rap gebeuren. En 100Mbps van Proximus is mij veel te traag :(

:cry:

Domme vraag, maar wat moet je eigenlijk zelf doen als je Telenet wil? En hoe kan je zien welke snelheid je zal kunnen halen?

Heb Proximus opgezegd, 20+ jaar klant maar VDSL verbinding van 3mb, fiber niet beschikbaar. Wel altijd stabiel, niet veel uitgevallen maar gewoon niet snel genoeg voor thuiswerk, zeker niet voor downloads en uploads van bestanden.

Ik lees dingen als aftakkabels zelf leggen en ik snap er niks van (https://www2.telenet.be/residential...woning-verbinden-met-het-telenet-netwerk.html)

Hebben nog gewone tv aansluiting via kabel, is dat voldoende?

Domme vraag, maar wat moet je eigenlijk zelf doen als je Telenet wil? En hoe kan je zien welke snelheid je zal kunnen halen?

Heb Proximus opgezegd, 20+ jaar klant maar VDSL verbinding van 3mb, fiber niet beschikbaar. Wel altijd stabiel, niet veel uitgevallen maar gewoon niet snel genoeg voor thuiswerk, zeker niet voor downloads en uploads van bestanden.

Ik lees dingen als aftakkabels zelf leggen en ik snap er niks van (https://www2.telenet.be/residential...woning-verbinden-met-het-telenet-netwerk.html)

Hebben nog gewone tv aansluiting via kabel, is dat voldoende?
Coax (klassieke tv aansluiting) is normaal gezien voldoende.
Hiermee kan je tot 1Gbps down en 40Mbps upload snelheden halen afhankelijk van het abonnement.

Terug
Bovenaan