Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Als je nog maar ietske verandert aan je huidige formule verander je automatisch naar de nieuwe pakketten. Ik snap niet goed uwen uitleg, je wilt niks doen maar wel veranderen?

Ik zou in dit geval bellen naar hun als je meer info wilt
015666666
Fiber is toch geen abo formule maar de techniek waarmee het internet binnenkomt?

Ik kan toch fiber later binnenkomen zonder van abo te veranderen?

Fiber is toch geen abo formule maar de techniek waarmee het internet binnenkomt?

Ik kan toch fiber later binnenkomen zonder van abo te veranderen?
Fiber betaal je toch veel duurder, vergis ik, mij?

Bij Google search krijg ik dit
De kosten van Telenet fiber (glasvezel) en de klassieke kabel (coax) zijn niet identiek. Hoewel de installatie van fiber vaak gratis is, zijn de maandelijkse abonnementsprijzen voor de hoogste fiber-snelheden vaak hoger dan die van de standaard kabelabonnementen.

Er staat ook bij dat je tientallen euros meer zou betalen voor fiber. Biedt Telenet u niet enkel de installatie aan? Again als ge twijfelt bel maar eens eerst in bij hun. Ik denk dat als ge zelf iets zou aanpassen, zelf al is het een straffer gsm abbo, dat ge dan terugvalt op hun nieuwe aanbod.

Bezint eer ge begint dus. Tenzij ik er dus compleet naast zit

Fiber betaal je toch veel duurder, vergis ik, mij?

Bij Google search krijg ik dit

Er staat ook bij dat je tientallen euros meer zou betalen voor fiber. Biedt Telenet u niet enkel de installatie aan? Again als ge twijfelt bel maar eens eerst in bij hun. Ik denk dat als ge zelf iets zou aanpassen, zelf al is het een straffer gsm abbo, dat ge dan terugvalt op hun nieuwe aanbod.

Bezint eer ge begint dus. Tenzij ik er dus compleet naast zit
Is dat een AI antwoord? Vrij zeker van wel eigenlijk. Op de site van Telenet zie je niets van verschil in kosten tussen coax en fiber, enkel de verschillende abbo's schelen in prijs.

Uw abbonnement staat los van fiber of coax die binnenkomt.
Basic Internet (beperkte DL voorheen) en All Internet (nu Standard internet) blijven dat als je het niet wijzigt (of er nu fiber binnenkomt of niet).

Nieuwe formules (allemaal onbeperkte DL)

Laatst bewerkt:
De "Turbo" die je met hun nieuwe tarieven terug vindt, is volgens mij enkel verkrijgbaar als er fiber ligt.
Zou ook kunnen op coax hoor tot 2.5Gbps DL, maar upload capped op 100 dan. Wel met nieuwere modems ook.
Voor hogere upload heb je dan fiber to the home nodig. Maar ik zie geen specifieke bussines fiber only formules met hoge upload op hun site, of kijk erover.

En haal je dan op die coax (maar is eigenlijk al snel 90% fiber tot bij jou, exclusief laatste stukje coax) overal die 2.5Gbps in piekuren bvb? Dat kan ook varieren. Fiber to the home met fiber modem zal er wat minder last van hebben en de 2.5Gbps speedboost garanderen. Als fiber in coax overgaat gebruikt men nog steeds nodes per wijk of straat bvb. Telenet gebuikt een hybryde (fiber coax) netwerk dus.
Landelijke stukken waar het netwerk nog niet zo geupgrade is kunnen beperkt zijn tot 1Gbps voor die speedboost formule (ipv 2,5Gbps). Hangt dus af van lokale nodes en infra.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens gekeken wat het voorstel bij mij is. Ik heb momenteel enkel internet bij Telenet.

De tekst zegt: "Je krijgt sneller internet met onbeperkt downloadvolume voor een lagere prijs."
 Wat verandert er?

Je bespaart maandelijks op je aanrekening.
Je snelheid vast internet gaat omhoog.
Je downloadvolume vast internet wordt onbeperkt.

Huidig abonnement (ExpressNet 69 euro)
240 Mbps downloaden
30 Mbps uploaden
Onbeperkt downloadvolume

Voorstel (Basic 56 euro)
200 Mbps downloaden
20 Mbps uploaden
Onbeperkt downloadvolumed

Goedkoper? Ja
Snelheid omhoog? Blijkbaar niet.
Downloadvolume wordt onbeperkt? Maar dat was het oude abonnement toch ook al?

Zelfs Standard, met gelijke upload, maar wel meer download als het oude abonnement, zou nog goedkoper zijn dan wat ik nu betaal.
Ik twijfel tussen dat Basic en het Standard tarief plan.
En waarschijnlijk gsm abonnement erbij nemen, zal sowieso voordeliger zijn dan wat ik nu bij Proximus heb.
Alleen hoop ik dat een data only simkaart nog altijd mogelijk is, want daar vind ik niet veel van terug.

Vandaag in de telenet winkel in Sint-Truiden geweest, ging allemaal heel vlot.
Aanpassing internet, overstap gsm van Proximus naar Telenet en een data sim erbij.

Met dat jarenlang vruchteloos wachten op Proximus Fiber toch alweer naar Telenet aan het lonken. Natuurlijk altijd interessante promo's voor nieuwe klanten, en dit keer zelfs voor 12 maanden.

Ik twijfel alleen over TV, ik heb dat tot vorig jaar bij Proximus geprobeerd en uiteindelijk weggedaan omdat er veel te veel problemen mee waren (audio sync, opnames die verdwijnen, errors, ...) en sindsdien kijk ik gewoon via apps. Is de ervaring bij Telenet veel beter op dat vlak?

Gisterenavond plots geen internet meer. Diagnose via MyTelenet: u lijkt een verouderde modem te hebben, je kan gratis een nieuwe aanvragen.
Vandaag werkt alles weer. Pas als ik begin met gamen zit ik met een ping boven de 1000.

Nu kregen we ook bericht dat er eergisteren storingen in de buurt waren.

Met die nieuwe formules nu ook eens gekeken om aan te passen. Scheelt toch weer in de portemonee. Wat gekapt in onnodige gsm-data ook, van +-147 naar +-118 per maand nu.

Met die nieuwe formules nu ook eens gekeken om aan te passen. Scheelt toch weer in de portemonee. Wat gekapt in onnodige gsm-data ook, van +-147 naar +-118 per maand nu.
Hier voor internet van 69 naar 56 euro.
En voor telefonie van rond de 40 euro (Proximus en MV) naar 21 euro (eerste jaar gratis).

Terug
Bovenaan