Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Iemand die kan bevestigen dat je met Wigo nu ook 7 dagen kan terugkijken?

Is voor ons de enige reden om Streamz te hebben. Ik kan dit precies nergens terugvinden op de site van Telenet. Zie enkel nog info voor one en oneup :(
Overstappen op one.

Wigo is maar 36h.

Komt one niet voordeliger uit? Hier was dat wel het geval.

Ik heb momenteel basic internet + tv en kong unlimited. Komt op 101€ per maand. Ik kan ook beter overstappen naar One zeker of zie ik iets over het hoofd?
En is dat gewoon op hun site selecteren en klaar of komt er nog een hoop bij kijken?

Ik heb momenteel basic internet + tv en kong unlimited. Komt op 101€ per maand. Ik kan ook beter overstappen naar One zeker of zie ik iets over het hoofd?
En is dat gewoon op hun site selecteren en klaar of komt er nog een hoop bij kijken?
Selecteer het gewoon op op hun site, dan zie je toch ineens het prijsverschil?
Bij mij was het voor de eerste keer in 20 jaar eens goedkoper om om te schakelen , scheelde niet veel maar toch gebeurd zelden :)
(wigo naar one UP.)

Ik ben Ineens ook een modem die de nieuwe snelheid aankan ZONDER wifi gaan ophalen,
waar ze ook voor de eerste keer in 20 jaar niet moeilijk over doen.
Via telenet winkel , via telenet zelf doen ze wel nog lastig natuurlijk want "overal wifi" en "oei oei u gaat zelf wifi voorzien" :sarcastic:

Laatst bewerkt:
Ik ben Ineens ook een modem die de nieuwe snelheid aankan ZONDER wifi gaan ophalen,
waar ze ook voor de eerste keer in 20 jaar niet moeilijk over doen.
Via telenet winkel , via telenet zelf doen ze wel nog lastig natuurlijk want "overal wifi" en "oei oei u gaat zelf wifi voorzien" :sarcastic:
Bekijk het vanuit dit perspectief: voor 99,xx% is het de beste oplossing om te werken met de WiFi-installatie van Telenet.

In veel gevallen hebben de klanten die dat willen één of andere set op internet gekocht en willen ze dit gebruiken met die WiFi-only modem maar dan zonder echt technische kennis. Dat resulteert dan vaak in oneindige bezoeken aan de winkels en calls ‘omdat het niet macheert’ terwijl de modem gewoon actief is en werkt.

Heel leuk en aardig dat je er veel van kent en alles kan oplossen, maar vaak hebben ze daar gewoon miserie mee door de onkunde van de eindgebruiker.

Bekijk het vanuit dit perspectief: voor 99,xx% is het de beste oplossing om te werken met de WiFi-installatie van Telenet.

In veel gevallen hebben de klanten die dat willen één of andere set op internet gekocht en willen ze dit gebruiken met die WiFi-only modem maar dan zonder echt technische kennis. Dat resulteert dan vaak in oneindige bezoeken aan de winkels en calls ‘omdat het niet macheert’ terwijl de modem gewoon actief is en werkt.

Heel leuk en aardig dat je er veel van kent en alles kan oplossen, maar vaak hebben ze daar gewoon miserie mee door de onkunde van de eindgebruiker.

I know, maar het is vooral vanwege hun "overal wifi" policy en niet zozeer meer vanwege onkunde van de gebruiker. ;)
Ik werk zelf ook al 10 jaar op een ICT servicedesk, dus ik weet wat voor hassle dat "kan" zijn voor sommige gebruikers.

Maar ik vind ook als we RECHT hebben op een modem zonder wifi, dat ze er niet zo een spel moeten van maken.
De medewerker van telenet zei letterlijk tegen mij: "U kan hem niet krijgen via ons maar wel via de telenet winkel" :sarcastic:

En bij die nieuwe modems met ingebouwde wifi (CH8568LG) zit er nu een ventilator in die bakken die veel lawaai maakt.
En dat wou ik al helemaal niet aangezien dat hier op 3 meter van mijn werkplek staat :)

Maar ik vind ook als we RECHT hebben op een modem zonder wifi, dat ze er niet zo een spel moeten van maken.
De medewerker van telenet zei letterlijk tegen mij: "U kan hem niet krijgen via ons maar wel via de telenet winkel" :sarcastic:
En dat zei de technieker, of wie? Er is nog een tijd geweest dat de modem-only enkel en alleen via een technieker mocht geplaatst worden. Op die manier hadden ze zwart op wit dat de installatie conform was en dus werkte, en dat alle overige problemen ten koste/laste van de eindgebruiker waren.

En wtf die modem :unsure:

En dat zei de technieker, of wie? Er is nog een tijd geweest dat de modem-only enkel en alleen via een technieker mocht geplaatst worden. Op die manier hadden ze zwart op wit dat de installatie conform was en dus werkte, en dat alle overige problemen ten koste/laste van de eindgebruiker waren.

En wtf die modem :unsure:
Idd, en dat zegt men bij telenet support zelf dat we daar recht op hebben.
En niet meer het verhaal zoals vroeger dat dat enkel verkrijgbaar was voor business klanten.

Ik heb hem ook onmiddelijk meegekregen in de telenet winkel, zonder enige vraag.

Maar men laat mensen nu ook al de keus om een modem zelf aan te sluiten, en ik neem aan dat iemand die een eigen wifi acces point niet kan aansluiten daar ook zal met knoeien :)

En idd WTF die modem... de slimmen die dat onding in elkaar gestoken heeft heeft dan nog eens de ventilator onderaan ingewerkt.
Dus als je hem niet omhoog hangt of dat onderste voetje eraf haald (4 vijzen achter rubberen voetjes) dan kan de lucht niet eens circuleren.

Hij hangt bij een kennis thuis, en zelfs niet steunend op die voet is het teveel gerucht voor mij als ik aan werken ben.
Ik zit meestal in alle stilte, zonder radio of ander omgevings lawaai en dan valt dat geruis te erg op.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze week een Acces Point van Telenet geïnstalleerd op ons nieuwe verdieping om ook daar betere Wifi te hebben.

De ontvangst is nu in alle ruimtes daar goed, maar ik merk wel dat de snelheid in het algemeen lager is dan die van de andere modem op de benedenverdieping (ook gewoon eentje van Telenet). Onder haal ik 130-140Mbps, boven is dat 50-60Mbps.

Is het normaal dat zo'n Acces Point niet dezelfde snelheid haalt en wat kan hier invloed op hebben?

Ik heb deze week een Acces Point van Telenet geïnstalleerd op ons nieuwe verdieping om ook daar betere Wifi te hebben.

De ontvangst is nu in alle ruimtes daar goed, maar ik merk wel dat de snelheid in het algemeen lager is dan die van de andere modem op de benedenverdieping (ook gewoon eentje van Telenet). Onder haal ik 130-140Mbps, boven is dat 50-60Mbps.

Is het normaal dat zo'n Acces Point niet dezelfde snelheid haalt en wat kan hier invloed op hebben?
Dat zal er wat vanaf hangen om welk type AP het gaat. Over welk type gaat het precies? Indien dit het wel zou moeten halen, zou ik een keer met TN bellen daar het hun spullen zijn.

Dat zal er wat vanaf hangen om welk type AP het gaat. Over welk type gaat het precies? Indien dit het wel zou moeten halen, zou ik een keer met TN bellen daar het hun spullen zijn.

Het gaat om dit acces point (op de nieuwe bovenverdieping)
en als modem de CH7465LG-TN (die al jaren op de benedenverdieping in gebruik is)

Het is nu niet dat ik het echt als storend en een probleem ervaar aangezien +50Mpbs in principe ruim voldoende is om te internetten en streamen, maar ik was gewoon even benieuwd of het normaal is dat ik daarmee niet dezelfde snelheid haal als via de modem en welke factor zorgt voor dat verschil.

Hier in huis niet overal bereik met de wifi (oude dikke muren + isolatie overal) dus ik doe de test via de app.
resultaat: wifi signaal sterk genoeg maar internet te traag. :wtf:
DOE ER DAN IETS AAN EH FFS

Heb al naar schattig 10tal keer telenet gecontacteerd & gereageerd op hun sociale media met screenshot dat ik met 1.5up & 6down mbps zit maar geen resultaat

Kheb datzelfde probleem in het verleden al gemeld, modem is al vervangen geweest ondertussen. Via kabel nu laatste keer nog niet getest

Doe die test ergens waar ge slechte ontvangst hebt. Dan zal de app je wel een powerline of acces point aanraden.

Eenmalig 5 euro verzending.

Gisteren die booster 'besteld'
Krijg ik vandaag een ganse wijziging van mijn abonnement ?! Ik had basic internet + huur digibox. Nu krijg ik er plots een aanrekening bij van HD televisie. (nergens aangeklikt)

wtf is dit weer

Hmm toch bizar, begrijp er niks van. Heb vorig jaar rond deze periode TV abonnement afgesloten met een tv box van telenet.
Dat is inderdaad die meerkost die ik nu zou moeten betalen.
Echter heb ik gans het jaar niks betaald van die abonnementskost, wel tv kunnen zien.

Wat zie ik over het hoofd?
Basic internet (+-28eur) + huur tv box (+- 10eur) + tv abb (18.58eur) (nooit moeten betalen, stond nooit op factuur)
Eerste 3 maanden wel enkele vreemde verrekeningen gehad op factuur ivm huur tv box

Hmm toch bizar, begrijp er niks van. Heb vorig jaar rond deze periode TV abonnement afgesloten met een tv box van telenet.
Dat is inderdaad die meerkost die ik nu zou moeten betalen.
Echter heb ik gans het jaar niks betaald van die abonnementskost, wel tv kunnen zien.

Wat zie ik over het hoofd?
Basic internet (+-28eur) + huur tv box (+- 10eur) + tv abb (18.58eur) (nooit moeten betalen, stond nooit op factuur)
Eerste 3 maanden wel enkele vreemde verrekeningen gehad op factuur ivm huur tv box
Had je soms een korting zodat je het eerste jaar niks moest betalen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan