Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Gvd, weeral zware storingen op tv bij het compacte signaal. Ik probeerde daarnet een programma te volgens op Discovery Chanel, maar dat was gewoon niet te doen. Momenteel is het iets beter, maar nog altijd veel storingen.

Het compacte signaal is niks speciaal eh.. dat is het gewoon het basisaanbod van analoge tv onversleuteld in SD kwaliteit. Dat is gewoon DVB-C.
Als je zo vaak storingen hebt zal je toch eens best naar je bekabeling moeten kijken en eventueel Telenet contacteren. Coaxkabel zo rechtstreeks mogelijk van de Telenet versterker naar je tv zonder splitsingen en dergelijke.

Analoog is een minder signaal minder storend maar bij digitale tv zal het sneller storend dan een beetje ruis.

Ik weer wel wat het compacte signaal is.
Er waren in het begin bij de overstap heel wat storingen en eerst dachten we inderdaad dat het aan de plaatselijke installatie lag, maar er waren heel wat mensen hier in het dorp met dezelfde problemen, dus het werd snel duidelijk dat het probleem bij telenet lag en niet bij de installatie hier in huis.
Stilaan zijn die problemen geminderd om uiteindelijk amper nog storingen te hebben, ze zijn op bepaalde zenders echter nooit volledig weg geweest.

Afgelopen nacht was het op Discovery Chanel dus plots weer heel erg.

Als de problemen aal de eigen installatie zouden zijn, dan zou dat probleem zcht constant voordoen eb niet zoals nu een lange rijd geen problemen en dan plot terug storingen.
Alsook het feit dat er heel wat mensen last van hebben wijst erop dat het probleem bij telenet ligt.
Als het probleem gemeld word verdwijnen de storingen weer voor een hele tijd, maar ze komen dus nog altijd terug.
En bij telenet zelf doen ze alsof ze van niks weten.

Ik weer ondertussen wel al beter van iemand die bij telenet werkt. Volgens hem is het een tactiek om de mensen te overhalen om voor digitaal te kiezen, daar verdienen ze immers meer aan, want eens digitaal is de stap naar extra pakketten en dus meer inkomsten voor hen heel klein.

Ik weer ondertussen wel al beter van iemand die bij telenet werkt. Volgens hem is het een tactiek om de mensen te overhalen om voor digitaal te kiezen, daar verdienen ze immers meer aan, want eens digitaal is de stap naar extra pakketten en dus meer inkomsten voor hen heel klein.
Ben je hier nu werkelijk aan het verkondigen dat Telenet opzettelijk 1 van zijn producten saboteert om u te upsellen naar een duurder product? Ik zou dat eerder parkeren als een broodje aap ipv die werknemer te geloven.

Ben je hier nu werkelijk aan het verkondigen dat Telenet opzettelijk 1 van zijn producten saboteert om u te upsellen naar een duurder product? Ik zou dat eerder parkeren als een broodje aap ipv die werknemer te geloven.
Dat is niet saboteren, dat is manipuleren,
En waarom zouden we dat niet geloven?
Dat werd in het verleden, voor het compacte signaal ook al gedaan met het analoge signaal, ik zie dus niet in waarom er daarmee nu iets veranderd zou zijn.

De manier waarop men wilt upsellen is door het in SD kwaliteit aan te bieden. Men had perfect de HD versie kunnen aanbieden indien beschikbaar. De argumenten die ze gebruiken zijn dan HD kwaliteit en een groter basisaanbod.

Sowieso zitten er fouten in je redenering. Het is absoluut niet zo dat fouten aan de eigen installatie zich constant voordoen. Dan nog andere dooddoeners zoals 'heel wat mensen'.

Pas op, ik zeg niet dat het probleem bij uw binneninstallatie ligt maar als het zo frequent voorvalt (je post het toch regelmatig) dan is het toch aan te raden op zijn minst om uw eigen bekabeling te controleren (zo rechtstreeks mogelijk van de versterker naar je tv, zeker geen t-stukjes en dat soort rommel, ..).

Maar je doet ermee wat je wilt.

Dat is niet saboteren, dat is manipuleren,
En waarom zouden we dat niet geloven?
Dat werd in het verleden, voor het compacte signaal ook al gedaan met het analoge signaal, ik zie dus niet in waarom er daarmee nu iets veranderd zou zijn.
Jawel hé. Ze saboteren (verslechteren) volgens u opzettelijk het compacte signaal, om u te overhalen (manipulatie) naar een digitaal signaal te gaan.

Waar is uw bewijs dat ze in het verleden het analoge signaal gesaboteerd hebben?

Weet er iemand wat de huidige regel is voor je mailbox na opzeg bij telenet?

Ik kreeg een mail dat ik mijn toegang ga verliezen (18 maanden na zogezegde opzeg in juni 2020 - klopt eigenlijk niet, want na onze verhuis was ik nog klant tot april of mei 2021, ma swat). Volgens de persoon van de klantendienst die ik aan de lijn kreeg zou ik mijn mailbox echter voor altijd behouden, kan iemand dat bevestigen? Ze sprak van een recente interne memo ofzo, zelf vind ik daar echter niets over terug.

Al mijn accounts zijn aan die email gelinked helaas ^^

Ik kreeg een mail dat ik mijn toegang ga verliezen (18 maanden na zogezegde opzeg in juni 2020 - klopt eigenlijk niet, want na onze verhuis was ik nog klant tot april of mei 2021, ma swat). Volgens de persoon van de klantendienst die ik aan de lijn kreeg zou ik mijn mailbox echter voor altijd behouden, kan iemand dat bevestigen? Ze sprak van een recente interne memo ofzo, zelf vind ik daar echter niets over terug.

Bron: IT Daily

“In het verleden had je maar 18 maanden toegang tot je oude e-mailadres van bijvoorbeeld Proximus of Telenet wanneer je wisselt van internetprovider. Nu kan je je oude e-mailadres onbeperkt behouden dankzij een nieuw Belgisch wetsontwerp.

“… De teksten moeten nog een tweede lezing doorlopen en bekrachtigd worden door het parlement om in het Belgisch Staatsblad te verschijnen.”

Artikel is van 1 maand geleden.

Bron: IT Daily

“In het verleden had je maar 18 maanden toegang tot je oude e-mailadres van bijvoorbeeld Proximus of Telenet wanneer je wisselt van internetprovider. Nu kan je je oude e-mailadres onbeperkt behouden dankzij een nieuw Belgisch wetsontwerp.

“… De teksten moeten nog een tweede lezing doorlopen en bekrachtigd worden door het parlement om in het Belgisch Staatsblad te verschijnen.”

Artikel is van 1 maand geleden.
Thx!

Bij mijn moeder die 18 maand geleden naar orange is overgestapt is alvast vorige week haar Telenet mail stopgezet.
Ze heeft daar enkele weken mails van gekregen om haar er attent op te maken dat dit ging gebeuren (had een forwarder ingesteld zodat eventuele mails op haar oude Telenet mail doorgestuurd werden naar haar nieuwe mail adres), en nu is effectief haar toegang tot de webmail stopgezet.
Een inlogpoging resulteert nu in "onbekende gebruiker".

Hebben jullie dat ook dat telenet soms paar keer uitvalt random?
Soms heb ik het niet en soms 1 a 2 keer en soms week niet.
Zou dat aan mijn Devolo powerline liggen?

Dat kan aan héél veel verschillende factoren liggen. Slechte interne bekabeling, de powerlines, modem, versterker/splitter, slechte dropkabel, ...

Bij mijn moeder die 18 maand geleden naar orange is overgestapt is alvast vorige week haar Telenet mail stopgezet.
Ze heeft daar enkele weken mails van gekregen om haar er attent op te maken dat dit ging gebeuren (had een forwarder ingesteld zodat eventuele mails op haar oude Telenet mail doorgestuurd werden naar haar nieuwe mail adres), en nu is effectief haar toegang tot de webmail stopgezet.
Een inlogpoging resulteert nu in "onbekende gebruiker".
Deadline is ondertussen 1-2 weken verstreken en ik kan nog steeds aan men webmail zonder problemen, dus de info die ik kreeg van de klantendienst lijkt correct. Vreemd als dat niet bij iedereen zou zijn.

Hier al een aantal maanden last van.
Reset van de modem werkte tijdelijk.
Via de klantendienst raden ze mij nu aan een wifi-test te doen in de tuin zodat ik met dat slechte resultaat een booster kan bestellen.
Signaalsterkte is nogtans geen probleem als de wifi wel werkt dus ik betwijfel of dat gaat werken...

Hallo iedereen, mijn ouders zitten nog op Wigo S. Daar zit in:
- 1 sim met 3GB mobiel internet
- download limiet 200GB
- geen terugkijk tv

Als ze overschakelen naar One, dan
- onbeperkt surfen
- 40GB mobiel internet
- 14 dagen terugkijk TV

Ze zouden zelfs nog een halve euro profijt doen; kan dit dan wel kloppen bij Telenet? :) of mis ik addertje onder het gras
Want telenet en iets dat goedkoper wordt, dat lijkt me toch uitzonderlijk

Dat kan ja. Mijn ouders zaten ook nog op een oud abonnement(ik denk dat dat ook wigo was, ofwel nog het pakket ervoor) en zijn pas naar One overgeschakeld en betalen nu ook minder.

@Swagger Dat kan inderdaad. Ik ben ook na 6 jaar overgeschakeld van een oudere formule naar One en is ook enkele euro’s goedkoper, voor meer waarde.

Ik zit nog met een basic shake, voldoet eigenlijk nog altijd aan mijn noden alleen is de downloadlimiet van 150gb nogal lastig nu ik game-pass heb.
Probeer de downloads van maand tot maand te spreiden en dan ook voor 10u ‘s ochtends zodat het maar 25% volume is.
Ben dit wel beu eigenlijk maar heb ook geen zin om meer te gaan betalen als ik voor de rest nog tevreden ben.
Zou telenet in de toekomst de achterhaalde downloadlimiet opheffen?

Volgens mij heb ik met All internet 3000gb tijdens de piekuren.

Edit: 3000gb is blijkbaar ook bij One het downloadlimiet tijdens de piekuren.
Met normaal gebruik komt ge daar toch niet aan?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan