Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Volgens mij heb ik met All internet 3000gb tijdens de piekuren.

Edit: 3000gb is blijkbaar ook bij One het downloadlimiet tijdens de piekuren.
Dat verbruikt ge toch niet?
Nee, maar is wel een groot verschil met 150gb natuurlijk.
Ik wil eigenlijk niet meer geld gaan uitgeven voor een beetje meer data. Zou al snel 240euro per jaar extra zijn.

Nee, maar is wel een groot verschil met 150gb natuurlijk.
Ik wil eigenlijk niet meer geld gaan uitgeven voor een beetje meer data. Zou al snel 240euro per jaar extra zijn.
Uiteraard maar ge kunt moeilijk verwachten dat het basic pakket zonder downloadlimiet zou zijn.
(In België toch niet)

En door corona heb je eigenlijk geen 150gb maar 300gb tijdens de piekuren of zoals je zelf zegt 600gb tijdens de daluren. Voor die prijs is dat toch zeer schappelijk.

Uiteraard maar ge kunt moeilijk verwachten dat het basic pakket zonder downloadlimiet zou zijn.
(In België toch niet)

En door corona heb je eigenlijk geen 150gb maar 300gb tijdens de piekuren of zoals je zelf zegt 600gb tijdens de daluren. Voor die prijs is dat toch zeer schappelijk.
Op zich wel, maar wel een gedoe nu ik game pass heb😅
Forza horizon 5 alleen al is 105gb.
Zal wel minderen eens ik wat games getest heb.
Ergens hoop ik toch dat telenet de limiet nog eens verhoogd.
Interner blijft in Belgie veel te duur

Op zich wel, maar wel een gedoe nu ik game pass heb😅
Forza horizon 5 alleen al is 105gb.
Zal wel minderen eens ik wat games getest heb.
Ergens hoop ik toch dat telenet de limiet nog eens verhoogd.
Interner blijft in Belgie veel te duur
Die limieten zijn nog niet zo super lang geleden verhoogd naar 3tb(als counter toen proximus met hun 'echt' onbeperkt internet kwam) dus ik zie ze die niet snel opnieuw verhogen.

Ik zit nog met een basic shake, voldoet eigenlijk nog altijd aan mijn noden alleen is de downloadlimiet van 150gb nogal lastig nu ik game-pass heb.
Probeer de downloads van maand tot maand te spreiden en dan ook voor 10u ‘s ochtends zodat het maar 25% volume is.
Ben dit wel beu eigenlijk maar heb ook geen zin om meer te gaan betalen als ik voor de rest nog tevreden ben.
Zou telenet in de toekomst de achterhaalde downloadlimiet opheffen?
Waarschijnlijk niet, omdat ze zo klanten richting een duurder pakket kunnen duwen.

Waarschijnlijk niet, omdat ze zo klanten richting een duurder pakket kunnen duwen.
Daar ben ik me terdege van bewust, getuige de vele telefoontjes van de klantendienst die ik de afgelopen jaren heb ontvangen.
Ik buig maar breek nog niet.

Die 3tb "onbeperkt" begint ier zelfs bij momenten goed vol te lopen sinds ik ook game op hoogste stream setting op Geforce now (+- 15G/uur)
Dat samen met de de vele films/series die ik stream, ik zou alleszins niet meer terug kunnen :)
De afgelopen maand heb ik nog niet eens zoveel gestreamed als normaal en dit was toch al mijn eind resultaat:

Screenshot-1.jpg

Maar ook voor mij was de overschakeling van mijn oude abbo naar One up met die 3TB een paar euro goedkoper dan mijn oude abbo.

Ik heb nog een oud abonnement (WIGO Home 9GB) voor internet thuis + mobiel. Overstappen naar One lijkt mij een downgrade omdat de downloadsnelheid lager is (van 300 naar 150 mbps). Maar overstappen naar OneUp is dan weer net iets beter (300 mbps naar 1 gbps) voor enkele euro's minder. Zijn er geen addertjes onder het gras? En kan je dat tegenwoordig gewoon online regelen en wordt dat onmiddellijk aangepast of moet je daar nog effectief voor bellen en een technieker laten langskomen?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een oud abonnement (WIGO Home 9GB) voor internet thuis + mobiel. Overstappen naar One lijkt mij een downgrade omdat de downloadsnelheid lager is (van 300 naar 150 mbps). Maar overstappen naar OneUp is dan weer net iets beter (300 mbps naar 1 gbps) voor enkele euro's minder. Zijn er geen addertjes onder het gras? En kan je dat tegenwoordig gewoon online regelen en wordt dat onmiddellijk aangepast of moet je daar nog effectief voor bellen en een technieker laten langskomen?
Als je ingelogd bent op de website en je kiest het nieuwe pakket, kan je in principe die switch online aanvragen. Maar eerlijkgezegd ga ik voor zoiets liever langs bij de Telenet winkel. Meestal heb je daar competente mensen die je direct kunnen helpen. En voor de 1Gb/s te halen zal je wellicht je modem toch moeten gaan ruilen, dus je moet er toch langs.

Ik heb dat online aangepast en dan naar een plaatselijke computercenter gereden waar men ook telenet hardware verdeeld, om een modem te halen die die snelheid aankan. (eerst effe gebeld om te zien of ze zeker stock hadden).
Modem zelf vervangen, is enkel de coax erop draaien en je netwerkkabels weer inklikken.
En ik zat anderhalf uur na mijn online aanpassing al online op het nieuwe abbo.

Als je ingelogd bent op de website en je kiest het nieuwe pakket, kan je in principe die switch online aanvragen. Maar eerlijkgezegd ga ik voor zoiets liever langs bij de Telenet winkel. Meestal heb je daar competente mensen die je direct kunnen helpen. En voor de 1Gb/s te halen zal je wellicht je modem toch moeten gaan ruilen, dus je moet er toch langs.

Ik heb dat online aangepast en dan naar een plaatselijke computercenter gereden waar men ook telenet hardware verdeeld, om een modem te halen die die snelheid aankan. (eerst effe gebeld om te zien of ze zeker stock hadden).
Modem zelf vervangen, is enkel de coax erop draaien en je netwerkkabels weer inklikken.
En ik zat anderhalf uur na mijn online aanpassing al online op het nieuwe abbo.
Ik ben net verhuisd en heb de laatste nieuwe modem gekregen (de CH8568LG, die met de ledlichtjes) toen de technieker langskwam. Deze zou die snelheid moeten aankunnen volgens hun website. Dan kan ik de switch toch gewoon online maken! Bedankt voor de respons!

Ik zit nog met een basic shake, voldoet eigenlijk nog altijd aan mijn noden alleen is de downloadlimiet van 150gb nogal lastig nu ik game-pass heb.
Probeer de downloads van maand tot maand te spreiden en dan ook voor 10u ‘s ochtends zodat het maar 25% volume is.
Ben dit wel beu eigenlijk maar heb ook geen zin om meer te gaan betalen als ik voor de rest nog tevreden ben.
Zou telenet in de toekomst de achterhaalde downloadlimiet opheffen?
Dat wordt niet aangepast omdat dat een oude abonnementsformule is. Enkel nieuwe abonnementen worden nog aangepast.
De vraag is of jij dat snelheidsverschil gaat voelen. Werk je bekabeld of wireless? En met hoeveel gebruikers? Als je wireless verbindt, doe dan eens een speedtest van op de plaats waar je normaal werkt/speelt.

Ik ga telenet van mijn naam omzetten naar vriendin haar naam.
Omdat ze als zelfstandige is begonnen moet dit op haar naam staan.

Kan je 'als ik tv flow kies' nog omgaan naar tv iconic?

Mijn vorig bericht is verwijderd door de mods, het gaat om een misverstand denk ik.

De vraag was hoe je een 'gratis' TV Box kon scoren (omdat je nu €50 moet dokken). En daarmee bedoel ik niet een illegale manier...
Als je oude digicorder 'per ongeluk' stuk is, krijg je dan een nieuw model?
Eens bellen naar de klantendienst... naar de winkel gaan eens op den toog slaan? :D

Die TV box speelt toch betere kwaliteit af als ik mij niet vergis?

@Fanniwan ik ben niet zeker maar denk dat je gewoon terug een digicorder krijgt dan.
Wil je tvbox dan moet je 50euro leggen. Beetje zoals de trouwe klanten altijd behandelt worden.

Weet er iemand of je ook zo een nieuwe tvbox kan kopen? Ik betaal al jaren lang huur voor de digicorder. Had hem beter gekocht.

Terug
Bovenaan