Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Vorige week erachter gekomen dat mijn internetabonnement (fibernet) veel te oud was, downloadsnelheid was ongeveer 7 mb/s terwijl all-internet rond de 30 mb/s zit, terwijl dat evenveel kost als fibernet.
De overstap dus zeer snel gemaakt, maar gemerkt dat mijn downloadsnelheid rond de 20 mb/s zat, al veel beter maar nog niet de snelheden die ik zou moeten krijgen.
Conclusie was dat mijn modem (de zwarte bakskes) ook te oud was, nieuwe halen zou het moeten oplossen.
Deze voormiddag naar telenet winkel gegaan voor een nieuwe te halen, moest mijn oude inleveren (had hem mee gelukkig).
Ik installeer nieuwe modem, internet komt efkes niet maar Probleemoplosser heeft dat voor een keer effectief kunnen oplossen.
Zo'n 4 uur probleemloos kunnen internetten, rond 15u viel het opeens weg.
Na zo'n 40 mins komt het terug, maar valt na 5 mins al weer weg.
Tweet gestuurd naar Telenet (ze antwoorden daar sneller dan Whatsapp), alle tips en tricks uitgevoerd (modem uit en aan zetten, Resetknop ingedrukt), niks helpt. Uiteindelijk terug naar winkel gegaan voor te laten omwisselen voor modem dat hopelijk wél werkt.

Ge kunt het al raden, nieuwe modem werkt ook NIET. Volgens kameraad netwerkbeheerder ligt het 99% zeker aan Telenet, want mijn oude modem werkte zonder problemen.

Nu hopen dat ze zo snel mogelijk een technieker kunnen sturen want mijn gsmabonnement is ook ferm oud en heb maar 2 gb limiet waar ik al aan de helft zit atm.

Waarom moet het toch altijd miserie zijn met zulke zaken. :angry:

Sinds een aantal maanden overgeschakeld naar Telenet. Toch al een paar keer geen internet door storing of door probleem met modem. Voordien met Proximus in al die jaren eigenlijk nooit iets voorgehad voor zover ik mij kan herinneren. Was echt wel heel stabiel. Hopelijk blijft het hierbij.

Ge kunt het al raden, nieuwe modem werkt ook NIET. Volgens kameraad netwerkbeheerder ligt het 99% zeker aan Telenet, want mijn oude modem werkte zonder problemen.

Nu hopen dat ze zo snel mogelijk een technieker kunnen sturen want mijn gsmabonnement is ook ferm oud en heb maar 2 gb limiet waar ik al aan de helft zit atm.

Waarom moet het toch altijd miserie zijn met zulke zaken. :angry:
Het kan een defecte nieuwe modem zijn, maar het kan evengoed de dropkabel (kabel van het aansluitingspunt tot aan je modem zijn die niet meer OK is.
Dat kan resulteren in blokjesvorming op bepaalde kanalen op je TV, maar ook in connectieproblemen op je modem.

Dat kon ik nog geloven bij de eerste modem, maar ik was later op de dag teruggekeerd naar de winkel om hem om te ruilen, maar ook die ging niet. 2 defecte nieuwe modems lijkt me een iets té groot toeval.

In de avond heeft Telenet een afspraak vastgelegd met mij en technieker is deze voormiddag geweest. Binnen de 15 mins was het opgelost, helaas verstond ik de uitleg over de oorzaak slecht maar omdat ik niks moet betalen wilt dat dus zeggen dat het probeem bij Telenet zelf lag (probleem ligt aan mij = betalen) en da's het belangrijkste!

Downloadsnelheden van gemakkelijk 34 mb/s nu. :D

Dat kon ik nog geloven bij de eerste modem, maar ik was later op de dag teruggekeerd naar de winkel om hem om te ruilen, maar ook die ging niet. 2 defecte nieuwe modems lijkt me een iets té groot toeval.

In de avond heeft Telenet een afspraak vastgelegd met mij en technieker is deze voormiddag geweest. Binnen de 15 mins was het opgelost, helaas verstond ik de uitleg over de oorzaak slecht maar omdat ik niks moet betalen wilt dat dus zeggen dat het probeem bij Telenet zelf lag (probleem ligt aan mij = betalen) en da's het belangrijkste!

Downloadsnelheden van gemakkelijk 34 mb/s nu. :D
Ja ik wou vooral maar al mogelijke oorzaken aangeven. Goed dat het snel is opgelost!

Ah ja, had iets teveel gekeken naar modem-gedeelte van uw post en te weinig naar de rest.

Wat de technieker ook gedaan had, was de coaxkabel vervangen (bedoel je dat met dropkabel?) want het was een serieus stuk gebogen en hij vermoedde dat dit problemen kon geven. Maar ook na het vervangen was er geen internetverbinding. Daarna deed hij nog iets op zijn laptop en toen ging het wel. Sommige websites wouden wel niet laden, maar na pc herstarten ging het perfect. Reden was iets over ip6 adressen ofzo.

Iig blij dat ze zo snel konden langskomen!

Vraagje voor degene met gsm abonnement bij Telenet. Momenteel zit ik enkel nog voor mijn gsm bij Proximus maar ben aan het twijfelen om naar een Telenet One Up abonnement te gaan incl gsm. Hoe is de kwaliteit van verbinding met de gsm bij Telenet? Een aantal jaren geleden had mijn vriendin ook even een Telenet gsm abonnement maar thuis had ze een heel slechte verbinding. Met Proximus zo goed als altijd een perfect verbinding. Is dit ondertussen al veel verbeterd of is het nog steeds niet op het niveau van Proximus?

Vraagje voor degene met gsm abonnement bij Telenet. Momenteel zit ik enkel nog voor mijn gsm bij Proximus maar ben aan het twijfelen om naar een Telenet One Up abonnement te gaan incl gsm. Hoe is de kwaliteit van verbinding met de gsm bij Telenet? Een aantal jaren geleden had mijn vriendin ook even een Telenet gsm abonnement maar thuis had ze een heel slechte verbinding. Met Proximus zo goed als altijd een perfect verbinding. Is dit ondertussen al veel verbeterd of is het nog steeds niet op het niveau van Proximus?
Ik ben 3 maanden geleden overgestapt van proximus naar telenet one up. Ik heb deze week terug de procedure gestart om terug te keren naar proximus. Ik was vorige week in nl. Ik had geen 4g, enkel edge en daar ben ik niets mee. Ook al zou telenet 100gb geven, zolang ze geen deftig ontvangst hebben in het buitenland hoeft het voor mij niet meer.

@ikbenben Zelf ben ik nu een jaar overgeschakeld van Proximus naar Telenet.

De ontvangst is op sommige plaatsen minder (als ik op de streepjes op mijn gsm af ga), maar heb in de praktijk nog nooit problemen gehad om te bellen of met 4G te surfen.

Kheb one up sinds een paar maanden met de gsm van Base naar TN ook overgestapt. Tis niet super goed maar ook niet super slecht. Er zijn plaatsen waarop de verbinding wegvalt voor mobiele internet of waar het ineens heel traag gaat.
Edge heb ik nu nog niet meegemaakt. Ook niet in het buitenland.

Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem bij yelo.telenet.tv?

Login unsuccessful. Not sure which TV app you need to download? More info at telenet.be/aanmelden-app

Vanalles al geprobeerd en ik weet het niet meer :/

ik hoor iedereen maar zeuren dat telenet zo duur is, maar ik vind dat toch helemaal best mee valt

ik betaal 63 voor internet 200 gb, vaste lijn, digitale TV
(wel geen digibox en gsm abo).

ik heb al jaren dit abonnement, met CI+ module's op 2 TVs.

als ik dan hoor dat het bij orange en dergelijke 49 euro is, nee voor die 14 euro ga ik toch niet overschakelen.

€ 63,00 voor 200 gb internet? Dat is toch wel fors.
vind je dat? is al een oud abonnement, we zitten al 6 jaar bij hetzelfde.

ik denk dat het WIGO noemt.

200GB is voor velen weinig, maar ik gebruik maar 50 gb ofzo :)
netflix ligt hier al lang buiten, en ik zit hele dagen op de PC opt werk, dat die thuis ook amper nog aanligt of wat voor youtube.

ik denk dat dit 1 van de goedkopere ABO's is hoor van telenet, met alle 3 die dingen in (vast phone DTV internet)

edit: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/productoverzicht

ik zie mijn "product" er zelfs niet meer tussen staan, ze verstoppen het of bieden het niet meer aan, in de hoop duurdere abo's te kunnen verkopen?

want als je bij die ONE gaat gaan kijken, zit je zowiezo weer met hun mobiel nummer die je er verplicht moet bij nemen. en dan zit je al meteen aan 86 euro. (uitgezonderd hun eerste 3 maand promo's)...

ben blij dat ik nog het oude abo kan gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn internet is al een tijdje veel trager dan waar ik voor betaal..
Heb OneUp dus moet theoritisch 1000Mpbs halen.
Op telenet speedtest haal ik +- 150Mpbs.

Meerdere malen contact opgenomen met Telenet, is hier zelfs een technieker geweest. Allemaal bevestigen ze dat het probleem niet bij mij zit, maar hier in de buurt. Ze hebben de 'oorzaak' echter wel nog niet gevonden.
Is al 1,5maand bijna aan de gang en nog steeds niet opgelost.
Als ik dan meld dat ik betaal voor het allerduurste abonnement en nog niet de performance krijg van het goedkoopste, zeggen ze dat ze me hierin niet tegemoet kunnen komen en ik geduld moet hebben..

Moest Proximus nu al gezorgd hebbend at ze hier in de buurt ook al hun rap internet gelegd hadden, was ik mogelijks al overgestapt.

Terug
Bovenaan