Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Kunnen een aantal mensen hun ervaring met de Telenet Tv-box delen? Werkt dat stabiel, is de kwaliteit van beeld & geluid goed?

Ik ben al jaren Proximus klant maar hun decoder blijft problematisch op deze vlakken. Zo erg dat ik zelfs een duurder Telenet abonnement overweeg. Maar dan wil ik graag zeker zijn dat ik niet de ene miserie voor de andere ruil :)

Wij zijn hier in ieder geval zéér tevreden van, ook de integratie van de apps zoals Netflix, YouTube, Prime Video, VRT Nu,... werkt allemaal prima. Ik kan me daar eigenlijk geen problemen mee herinneren. Ook een nieuwe tv sinds dinsdag en dat is gewoon plug and play waar je vroeger nog moest werken met codes ingeven enzo om de afstandsbediening te laten samenwerken.

Ik ben aan het overwegen om bij Proximus van pakket te veranderen of Telenet te nemen.
In onze living staat de modem en via een Devolo-stopcontact loopt het internet ook naar de zolder waar ik werk en waar mijn game-pc staat. Via Proximus loopt dat allemaal goed en wel, maar kan ik die Devolo ook gebruiken voor Telenet, of is dat sowieso anders omdat dat via Coax verloopt?

Ik zit momenteel bij Proximus met Pay&Go (wel een ouder tariefplan, nl. Freetime). Ik ben nu aan het overwegen om naar Telenet over te stappen naar hun formule dat je betaalt voor wat je werkelijk verbruikt. Heeft hier iemand ervaring mee?

Even wat extra informatie: ik bel maar weinig en zou graag ook wat (goedkoper) willen surfen via mijn smartphone, met wat ik nu heb is de data duur.

Laatst bewerkt:
Ik zit momenteel bij Proximus met Pay&Go (wel een ouder tariefplan, nl. Freetime). Ik ben nu aan het overwegen om naar Telenet over te stappen naar hun formule dat je betaalt voor wat je werkelijk verbruikt. Heeft hier iemand ervaring mee?

Even wat extra informatie: ik bel maar weinig en zou graag ook wat (goedkoper) willen surfen via mijn smartphone, met wat ik nu heb is de data duur.

Duur is dat zeker voor data die formule van telenet, niet aan te raden ook al verbruik je maar 100Mb data bvb, das al 10€ dan.
Ik heb dat nu even, want wou weg bij m'n vorige kleine provider wiens service een ramp is als je ze nodig hebt... en ik zat al 20 jaar bij telenet voor internet.
Ik bel nu bijna niet mobiel en gebruik niet echt 4G (staat af bij me), vandaar. Ik switch wel als ik meer ga bellen en er ooit nood is aan mobiele data.
Komt op 10€ als je 50 min belt...

Dit abbo is voor minimale bellers, en eerder voor mensen toch naar aan ander abbo te pushen als ze toch wat data willen denk ik.

Hier heb je voor 8€ nog het meeste belminuten en 1Gb data.

Laatst bewerkt:
Zijn hier mensen die tv-flow gebruiken?
werkt Da een beetje vlot?

Hier zitten we momenteel nog met Wigo 300 met tv box en 5 Sim (35gb)

Als ik One zou nemen gaat download wel maar 150 zijn ipv 300 mbs…
Zou dit problemen geven als we de zonen hier samen online aant gamen zijn of gaat enkel het downloaden van games trager gaan...

tv zou ik dus naar tv-flow gaan omdat daar toch de posten inzitten die we willen.
en met de simkaarten hebben we dan onbeperkte data… ipv 35gb nu

Allez hup 4.7% prijsinflatie. Het zijn toch een bende smeerlappen.
Om dan ook zonder scrupules de vergoedingen voor de raad van bestuur aan te passen.

Vergoedingenplafond onafhankelijke bestuurders geschrapt​

Telenet had zijn aandeelhouders voorgesteld om het zitpenningenplafond voor de bestuurders die niet namens de Amerikaanse hoofdaandeelhouder Liberty Global zetelen, te schrappen.
De onafhankelijke bestuurders krijgen een vaste vergoeding van 45.000 euro, of 120.000 euro voor de voorzitter, maar daarnaast ook 3.500 euro per vergadering van de raad van bestuur.

De som van die zitpenningen kon tot nu toe oplopen tot maximaal 24.500 euro per jaar. Dat plafond verdwijnt dus, zelfs met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021.

Bron: HLN

Laatst bewerkt:
Duur is dat zeker voor data die formule van telenet, niet aan te raden ook al verbruik je maar 100Mb data bvb, das al 10€ dan.
Ik heb dat nu even, want wou weg bij m'n vorige kleine provider wiens service een ramp is als je ze nodig hebt... en ik zat al 20 jaar bij telenet voor internet.
Ik bel nu bijna niet mobiel en gebruik niet echt 4G (staat af bij me), vandaar. Ik switch wel als ik meer ga bellen en er ooit nood is aan mobiele data.
Komt op 10€ als je 50 min belt...

Dit abbo is voor minimale bellers, en eerder voor mensen toch naar aan ander abbo te pushen als ze toch wat data willen denk ik.

Hier heb je voor 8€ nog het meeste belminuten en 1Gb data.
Dus buiten Telenet is er eigenlijk geen provider die een formule aanbiedt voor betalen voor wat je verbruikt? Ik dacht eigenlijk ook bij Proximus te gaan horen of die nieuwere tariefplannen van Pay&Go misschien wat voor mij zijn.

Zijn hier mensen die tv-flow gebruiken?
werkt Da een beetje vlot?

Hier zitten we momenteel nog met Wigo 300 met tv box en 5 Sim (35gb)

Als ik One zou nemen gaat download wel maar 150 zijn ipv 300 mbs…
Zou dit problemen geven als we de zonen hier samen online aant gamen zijn of gaat enkel het downloaden van games trager gaan...

tv zou ik dus naar tv-flow gaan omdat daar toch de posten inzitten die we willen.
en met de simkaarten hebben we dan onbeperkte data… ipv 35gb nu
Je zal daar last van kunnen ondervinden. 150 Mbps is niet veel wanneer een heel huishouden tegelijkertijd online zit. (gamen / netflix / etc)

Ik ga dit weekend eens mijn tijd pakken om mijn telenet te vergelijken met orange. Dan kan ik voor het geld wat ik bij die dieven uitspaar een sportabbo bij nemen.

:unsure:

Inflatie zit op het hoogste peil in 40 jaar, >8%.
Telenet verhoogt zijn prijzen 4.7%, een heel stuk minder dan de consumptieprijsindex.
Hoezo smeerlappen?

Ach wat met die telecom talkingpoints.

De consument in België betaalt stukken meer dan de in ons omringende landen voor een service die op z'n best evenwaardig is. Jij, en ik, betalen te veel, punt. En dat kan alleen omdat in dit land al decennia een duopolie bestaat op vlak van infrastructuur.

Er kan gedebatteerd worden over wanneer een bedrijf of een sector zich genoodzaakt ziet om de prijzen te verhogen om zo het hoofd boven water te houden in tijden van hoge inflatie. Maar Telenet hoort hoegenaamd absoluut niet bij die categorie.

Dus buiten Telenet is er eigenlijk geen provider die een formule aanbiedt voor betalen voor wat je verbruikt? Ik dacht eigenlijk ook bij Proximus te gaan horen of die nieuwere tariefplannen van Pay&Go misschien wat voor mij zijn.
Telenet, Proximus en Base bvb hebben allemaal een formule: betaal wat je gebruikt, maar prijzen zijn ongeveer zelfde: betaal per belminuut of per MB mobiele data.
Goedkoop als je elke maand maar 10-20 min belt en wat smsjes stuurt... MAAR loopt snel op als je meer belt of mobile data nodig hebt.

Ach wat met die telecom talkingpoints.

De consument in België betaalt stukken meer dan de in ons omringende landen voor een service die op z'n best evenwaardig is. Jij, en ik, betalen te veel, punt. En dat kan alleen omdat in dit land al decennia een duopolie bestaat op vlak van infrastructuur.

Er kan gedebatteerd worden over wanneer een bedrijf of een sector zich genoodzaakt ziet om de prijzen te verhogen om zo het hoofd boven water te houden in tijden van hoge inflatie. Maar Telenet hoort hoegenaamd absoluut niet bij die categorie.
Ik heb toch al eens aangehaald dat de bevolkingsdichtheid en dergelijke een invloed hebben op infrastructuurkosten. Zeker in Vlaanderen dan toch denk ik.
Neem daar nog bij dat in bv. Duitsland sommige "bedrijfsparken" die nogal afgelegen zijn gewoon een erbarmelijke connectiesnelheid hebben, dat zijn MPLS lijnen van ochot 2Mbps voor 40 mensen in een kantoor he. En nee dit is niet "gelezen ergens op 't internet" want ik heb dit zelf meegemaakt bij een bedrijf waarvoor ik werkte dat kantoren in DE, AT, CH, UK, ... heeft.

Telenet, Proximus en Base bvb hebben allemaal een formule: betaal wat je gebruikt, maar prijzen zijn ongeveer zelfde: betaal per belminuut of per MB mobiele data.
Goedkoop als je elke maand maar 10-20 min belt en wat smsjes stuurt... MAAR loopt snel op als je meer belt of mobile data nodig hebt.
Als het zo is, dan denk ik dat ik beter bij Pay&Go blijf, maar dan met een nieuwer tariefplan. Bedankt alvast voor de uitleg.

Ik heb al heel wat lijsten gezien met de aangekondigde prijsaanpassingen maar hoe zit dat met mensen die nog een oude Wigo hebben? Ik vermoed ook wel dat die zal stijgen maar ik vind die niet onmiddellijk terug in die lijsten.

Ik heb al heel wat lijsten gezien met de aangekondigde prijsaanpassingen maar hoe zit dat met mensen die nog een oude Wigo hebben? Ik vermoed ook wel dat die zal stijgen maar ik vind die niet onmiddellijk terug in die lijsten.
Ik heb Wigo 35 en stijgt met 6euro.

Terug
Bovenaan