Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Nu Proximus hun FTTH aan het uitrollen is vraag ik mij af of Telenet ook nog apart een FTTH gaat installeren.Of gaat Telenet die glasvezel van Proximus huren (gebruiken) ?
Die onderaannemers zijn hier aan het graven dat het geen naam heeft.Kan toch niet dat Telenet ook nog eens alles opengooit?

Nu Proximus hun FTTH aan het uitrollen is vraag ik mij af of Telenet ook nog apart een FTTH gaat installeren.Of gaat Telenet die glasvezel van Proximus huren (gebruiken) ?
Die onderaannemers zijn hier aan het graven dat het geen naam heeft.Kan toch niet dat Telenet ook nog eens alles opengooit?
Ben niet zo zeker of Telenet zich daar in de nabije toekomst mee gaat bezighouden. Met DOCSIS 3.1 is kunnen ze op dit moment tot 10Gbps down / 1Gbps up gaan over coax. Proximus had weinig andere keus wegens de technische limitaties van de telefoondraadjes.

Hier zijn ze de voorbije weken trouwens ook zeer druk bezig geweest met de uitrol van glasvezel. Boerengat in de Kempen, dus het is precies wel menens ;)

Kort antwoord: neen, Telenet gaat niet hetzelfde glasvezel netwerk gebruiken als Proximus.

Lang antwoord: Telenet is zelf al bezig met testen (en beperkte uitrol) van FTTH, maar doet dat veel trager/gradueler dan Proximus omdat zoals Diffie (@REpute) zegt ze over COAX met DOCSIS 3.1 al dezelfde snelheden (kunnen) halen als de FTTH die Proximus aan het implementeren is en in de toekomst nog hogere snelheden met DOCSIS 4.0. Telenet probeert trouwens waar het kan gewoon fiber klaar te leggen waar de straat opengaat voor andere werken. Vergeet ook niet dat het backbone netwerk (tot aan de straatnode dus) van Telenet ook volledig uit glasvezel bestaat.

De reden dat Proximus/Fiberklaar dit nu zo snel aan het implementeren is, is omdat hun netwerk serieus achterloopt qua infra/technologie op dat van Telenet, met een momenteel gigantische kost als gevolg natuurlijk.

Net een mail van Telenet gekregen…

Om jou ook in de toekomst sterke lokale producties te bieden, zijn reclame-inkomsten voor de Vlaamse commerciële zenders broodnodig. Daarom hebben we in overleg met hen hierover duidelijke afspraken gemaakt.

4D9B3E44-37C2-413D-9ED8-1985071F55FB.jpeg

Net een mail van Telenet gekregen…

Bekijk bijlage 9789

Zoals ze zelf aangeven (en itt wat vele mensen denken) kunt ge de reclameblokken in een opname wel nog steeds gewoon doorspoelen, het is gewoon een minuut reclame vóór de opname die er nu nog bijkomt. Heb dit hier al sinds september en vind het eigenlijk niet zo vervelend.

Ik heb de indruk dat opnames trouwens ook veel stipter beginnen dan vroeger (geen idee of dat aan Telenet ligt of aan de zenders die hun schema strikter volgen), dus dan stoort een minuut reclame me veel minder dan vroeger toen ge nog meerdere minuten van het vorige programma + reclame moest gaan zitten doorspoelen tot uw programma begon.

Wie denkt dat het bij een minuut reclame gaat blijven dwaalt toch.

Wat er eigenlijk gebeurt is dit. Elke Telenet klant betaalt jaar na jaar meer voor wat ondertussen ruwweg 10 jaar dezelfde service is. En nu ga je ook nog eens verplicht reclame kijken, want neerkomt op diefstal van je persoonlijke tijd door Telenet, en je betaalt er nog voor ook.

Om jou ook in de toekomst sterke lokale producties te bieden

Wel, je kan altijd op Telenet rekenen om comedy te voorzien blijkbaar.

Aantal sterke televisieprogramma's van Vlaamse (commerciële) bodem kan ik op één hand tellen, zelf heb ik de afgelopen jaren enkel nog De Mol gevolgd. Veel goesting om na de zoveelste prijsverhoging door inflatie (van Orange, niet Telenet), de digicorder eruit te smijten.

De Vlaamse commerciële zenders zijn vooral goed in het maken van varianten op vastgoed/relatie/dans-programma's, idealiter nog een combo van de twee en een plusje als je blind in de titel kan verwerken. Vermakelijke televisie dat wel, maar "sterk" is niet het adjectief dat ik erbij zou zetten.

De digicorder is er hier al uitgevlogen en ik heb hem nog geen seconde gemist. Er zijn dingen genoeg te zien op netflix, Prime, Disney+, Curiousity, Youtube, ... Als je die abonnementen afwisselt bespaar je toch gemakkelijk 300 euro per jaar.

De laatste jaren merkte ik trouwens dat we steeds minder interesse hadden in de "sterke lokale producties". Elk programma begint meer en meer op elkaar te lijken: amper aandacht voor het onderwerp zelf, maximaal drama. Alsof we allemaal hersenloos zitten te wachten op het volgende "blind xxx"programma of de zoveelste omhooggevallen "BV" die interessant wilt doen met een zogenaamde spontane inkijk in zijn leven. :wallbash:

VTM Go is trouwens ook niet goed bezig. Waar de reclameblokken vroeger tussen de 10 seconden en een minuut duurden, duren ze nu standaard al langer dan een minuut. Zodra ik er mij te hard aan erger vliegt VTM er ook helemaal uit.

Deze week toch echt eens werk maken om een beetje goedkoper te maken.

Brief gehad met de jaarlijkse 4,7% prijsverhoging.

Wat er eigenlijk gebeurt is dit. Elke Telenet klant betaalt jaar na jaar meer voor wat ondertussen ruwweg 10 jaar dezelfde service is. En nu ga je ook nog eens verplicht reclame kijken, want neerkomt op diefstal van je persoonlijke tijd door Telenet, en je betaalt er nog voor ook.
Vergeet niet dat dit eigenlijk op initiatief van de commerciële zenders is, en niet van Telenet zelf. Dit is reeds/komt er bij Proximus en orange ook aan.

Wanneer je via de app van VTM Go of Play naar die zenders kijkt heb je ook gewoon die verplichte reclame.

Reclame betaald voor die commerciële zenders de rekening, verminderd live kijken, en dus uitgesteld kijken waarbij de reclame overgeslagen wordt heeft rechtstreeks impact op de inkomsten van die zenders.

We willen allemaal zelf meer loon, maar minder geld uitgeven. Ergens gaat dat niet hè. :)

We willen allemaal zelf meer loon, maar minder geld uitgeven. Ergens gaat dat niet hè.
Van mij mogen ze gerust minder, maar meer kwalitatieve programma’s maken. Zodat ze hun geld beter kunnen investeren.

Wie maalt er nog om de duizendste talentenjacht of kookprogramma?

Geef mij innovatieve boeiende televisie of leerrijke documentaires.

Van mij mogen ze gerust minder, maar meer kwalitatieve programma’s maken. Zodat ze hun geld beter kunnen investeren.

Wie maalt er nog om de duizendste talentenjacht of kookprogramma?

Geef mij innovatieve boeiende televisie of leerrijke documentaires.
Zelf ga ik akkoord, helaas geven de kijkcijfers van de gemiddelde Vlaming ons ongelijk.

Deze week toch echt eens werk maken om een beetje goedkoper te maken.

Brief gehad met de jaarlijkse 4,7% prijsverhoging.
Er hier ook al aan gedacht. Is toch 5€+ erbij elke maand. Voor alles vind ik een alternatief maar ze blijven de enigste zender waar ik de premier league kan zien, en dat houd me tegen. Jammer dat geen streamingdienst dit aanbied voor 20/25€ per maand ofzo.

Jij blijft dat herhalen, maar het klopt gewoon niet he. Of zijn verbeteringen/werken aan het netwerk gratis? Productie van nieuwe programma's kosten niets en R&D op nieuwe technologieën (DOCSIS 3.1 verbetering, DOCSIS 4.0, Fiber, 5G, ...) zijn ook maar van "het schap" te plukken.
Elektriciteit en gas kosten trouwens ook niet meer ondertussen voor de bedrijven en loonindexatie is niet van toepassing op telecom bedrijven zeker?

De reclame kijken komt er trouwens eerder op initiatief van de zenders, maar dat is hier al vermeld.

De reclame kijken komt er trouwens eerder op initiatief van de zenders, maar dat is hier al vermeld.
Inderdaad de zenders waren vragende partij maar ik zie niet in hoe zij hier beter van gaan worden. Hoe kunnen de zenders er van 1 minuut reclame beter worden terwijl je dan wel 3 blokken van 7-8 minuten kan doorspoelen? Gaat Telenet al die inkomsten mooi doorstorten naar de zenders (en dan vooral VTM want play4 etc zijn ze zelf eigenaar van)?
Mij doet het aan de praktijken op YouTube denken. Je start een video waarbij je eerst reclame krijgt en Google incasseert. En opeens in de video zelf is het de maker die nog eens extra reclame er insteekt met: deze video is tot stand gekomen dankzij bedrijf X en daar dan door dat bedrijf X voor betaald worden.

Er hier ook al aan gedacht. Is toch 5€+ erbij elke maand. Voor alles vind ik een alternatief maar ze blijven de enigste zender waar ik de premier league kan zien, en dat houd me tegen. Jammer dat geen streamingdienst dit aanbied voor 20/25€ per maand ofzo.
Ja. Ik denk dat ik de inbox ga inleveren en een streamingsdienst extra pak.

Hoe zijn de ervaringen met Orange gsm netwerk? Dat zou een groter voordeel opleveren.

Ja. Ik denk dat ik de inbox ga inleveren en een streamingsdienst extra pak.

Hoe zijn de ervaringen met Orange gsm netwerk? Dat zou een groter voordeel opleveren.
ik heb orange op mijn gsm. Werkt perfect, nog nooit miserie mee gehad.

Ik heb al eens zitten kijken om helemaal met alles naar orange te gaan, maar zoveel goedkoper is het nu ook weer niet.

ik heb orange op mijn gsm. Werkt perfect, nog nooit miserie mee gehad.

Ik heb al eens zitten kijken om helemaal met alles naar orange te gaan, maar zoveel goedkoper is het nu ook weer niet.
Zonder tv en met minder mobiele data en het trage internet kon ik toch bijna 40 euro besparen. Als ik Telenet tv volledig opzeg, is het verschil nog 20 €.

Terug
Bovenaan