Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik ga wellicht van proximus naar telenet. Nu we verhuizen ist ideale moment om om te schakelen.
Ben wel tevreden van Proximus maar wil graag weer Engels voetbal zien. Kwa kostprijs zal het ons iets goedkoper uitkomen.

Yelo TV is nu vervangen op pc door de telenet TV app, maar dat ding logt om de 2 uren nekeer uit, wat wel vervelend is, tenzij dit een instelling is?

Iemand ervaring met de opnames in de cloud op die nieuwe zwarte tv-box?
Op de digicorder gaan ze gewoon naar de harddisk, wat er voor zorgt dat de kwaliteit identiek is aan de uitzending.
Terugkijk-tv verloopt via "streaming" en is ook perfect qua beeld.

Bij de cloud-opnames, waarvoor ze toch wel heel wat capaciteit moeten voorzien op hun servers, wordt er blijkbaar ingeboet aan bitrate en heel wat compressie toegepast.
Kan iemand dat bevestigen?
Beelden zouden eerder de belabberde kwaliteit opleveren zoals het al even slechte VTMGo.

Ik heb al geruime tijd een abo van telenet waar ik 42 euro in de maand voor betaal. Met dit abo heb ik 150mpbs download, en een download limiet van 200Gb. Dit is een abo dat al eventjes niet meer wordt aangeboden op hun website. (wij nemen ook enkel internet en niks anders, wij hebben alletwee gsm van het werk, en tv hoeven we niet)

Nu merk ik sinds enkele weken dat ik in speedtests geen 150mpbs meer haal ... meestal blijft de speedtest hangen op 70 of 80mbps, en je ziet dan een vlakke curve, dus ik heb de indruk dat telenet mijn snelheid kunstmatig laag houd.

Iemand al iets gelijkaardig gemerkt? Kunnen ze dit zomaar doen? Het antwoord van support is een linkje naar hun nieuwe abo's ... die uiteraard duurder zijn ...

Is dat gemeten met een kabel rechtstreeks aan de router? Misschien zit er nog iets tussen (switch, access point, ...) die zorgt voor minder bandbreedte.

Is dat gemeten met een kabel rechtstreeks aan de router? Misschien zit er nog iets tussen (switch, access point, ...) die zorgt voor minder bandbreedte.
Dat en heb je heel de boel al is uitgetrokken voor enkele minuten en dan terug opstarten?
Welke methode van speedtest gebruik je?

Tevens zou het kunstmatig laag houden van je snelheid geen 'boerenbedrog' meer zijn maar gewoon illegaal.

In voorwaarden geef Telenet trouwens ook aan welke snelheid ze garanderen. Ik heb zelf een 200mbps abonnement met 100 gegarandeerd als ik me niet vergis.

Kunnen jullie inloggen op mijn Telenet?
Wou upgraden van One naar OneUp en kreeg altijd foutmelding.
klantendienst via messenger gestuurd en deze gingen dit dan activeren.
Mail gekregen maar nu krijg ik gewoon altijd foutmelding als ik naar Mijn Telenet ga….

Klantendienst is ook zeer moeilijk bereikbaar….

Iemand die de laatste tijd ook zo problemen heeft met de tv box en opnames/streamz bekijken. Ik heb de indruk dat het met alles wat op het netwerk zit miserie is. Buffering, opnames of dingen op streamz niet kunnen openen. En dikwijls in periodes. Overdag geen probleem om te openen, maar 's avonds als iedereen die cloud wil bereiken gelijk wel dikwijls. Live kijken ook geen enkel probleem mee.

Ik moet die box hier twee keer op en af zetten voor ik beeld heb...met de vorige digibox nooit problemen gehad..

Ik had recent zelf ook bandbreedteproblemen.
Ik heb dit kunnen oplossen door de coaxiale kabel tussen je modem en signaalversterker aan beide zijden los te maken en terug in te pluggen en goed vast te schroeven zodat de signaaldraad zeker goed contact maakt in de connector.

Als eens een speedtest gedaan met een kabel ipv van wifi? Misschien zitten alle kanalen vol en heb je enkel maar een bandbreedte van 10 Mhz over voor jouw thuisnetwerk.

Wij hebben ook nieuwe kabels gestoken tussen invoer en de digibox voor tv. Een nieuwe wifi router van telenet zelf.

Sindsdien tot 20m buiten huis snelle wifi

Zoals eerdere reacties:
- Eerst testen met een kabel rechtstreeks aan de modem/router. Zonder dat er iets anders tussen zit.
- Modem/router eens herstarten.

Ik denk eraan om de tvbox terug te brengen en over te schakelen op tv flow op de shield.
Ik dacht even te testen hoe goed die app werkt maar ik heb geen toegang.
Is dit omdat ik al een tvbox heb?

Ik denk eraan om de tvbox terug te brengen en over te schakelen op tv flow op de shield.
Ik dacht even te testen hoe goed die app werkt maar ik heb geen toegang.
Is dit omdat ik al een tvbox heb?
tv flow app werkt maar half, en waarom 10 euro betalen voor een app terwijl vrt max en vtm go gratis zijn? :)

Terug
Bovenaan