Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Begrijp jullie reactie wel, de kans bestaat dat er idd een issue is met de interne bekabeling in het appartementsgebouw, kans is klein maar het kan altijd.

De reden waarom ik Telenet opzeg is niet omdat ik niet tevreden ben van hun diensten of service maar omdat ik volgende week verhuis en in mijn nieuwe woonst geen coax aanwezig is dus ik kan mijn Telenet abo niet verhuizen.

Dacht eerst te verhuizen en dan op te zeggen, maar nu ik een slechte verbinding heb zal de opzeg enkele dagen vroeger zijn. Ik heb geen zin om nog kosten of moeite te doen voor die paar dagen.

Vraag je voor de (ex-) Telenet techniekers:

Heb gezien op de Telenet website dat je zelf verantwoordelijk bent voor de coax kabel van aan het aftakpunt in straat tot binnen.
Maar wat als het aftakpunt 2 huizen verder staat? Wie is dan verantwoordelijk voor het stuk van aan mijn oprit (straatkant) tot het aftakpunt?
Denk niet dat ik het voetpad mag openbreken om de coax te plaatsen.

Vraag je voor de (ex-) Telenet techniekers:

Heb gezien op de Telenet website dat je zelf verantwoordelijk bent voor de coax kabel van aan het aftakpunt in straat tot binnen.
Maar wat als het aftakpunt 2 huizen verder staat? Wie is dan verantwoordelijk voor het stuk van aan mijn oprit (straatkant) tot het aftakpunt?
Denk niet dat ik het voetpad mag openbreken om de coax te plaatsen.
Jij mag inderdaad enkel coax trekken tot aan de rooilijn. Als het dichtstbijzijnde aftappunt verder ligt, moet je bij de klantendienst vragen naar de dienst verhuis/kabelaansluiting of je kan dit ook regelen in een telenet store.

Een bevoegde medewerker boekt op zo een momenten normaal een kabelaansluiting in en dan heb je een paar mogelijkheden. In een situatie waar het aftakpunt te ver ligt zal Telenet een soort van werkvoorbereider langs sturen ter inspectie. Deze zal een analyse maken hoe de aansluiting praktisch geregeld kan worden. Als er bvb een hoogtewerker nodig is of openbreken van voetpad zal die een rapport opmaken en zorgen dat een netwerktechnieker van Telenet of iemand van Fluvius de nodige werken komt uitvoeren.

Jij betaalt natuurlijk enkel €50 voor een kabelaansluiting(al kan ik me inbeelden dat ze owv inflatie dit bedrag verhoogd hebben tegenwoordig), maar alle werken op openbare weg/voetpad zijn voor Telenet/Fluvius.

Het kan zijn dat er situaties zijn waarin ze geen praktische overbrugging kunnen maken of dat het plaatsen van een extra aftappingspunt te kostelijk is omdat er niet genoeg potentieel is voor nieuwe klanten, maar dat is eerder zeldzaam.

Als ze eerst bepaalde zaken met jou moeten checken wordt er telefonisch contact terug opgenomen.

Mijn advies: als ge een kabelaansluiting ooit wilt regelen en ge twijfelt hoe of wat -> bespreek het in een winkel. Zij zijn normaal beter op de hoogte dan veel medewerkers op de generische tech support en hebben een backuplijn voor twijfelgevallen. Maak altijd foto's op voorhand van de situatie op straat en een deftige inschattings van hoeveel meters coax-kabel etc

Vrijdag een nieuwe modem geplaatst. Sindsdien geen internet meer. De klantendienst vertelt me dat er problemen zijn met het activeren van de nieuwe modems. Als het tegen volgende vrijdag niet opgelost is stap ik na meer dan 20 jaar over naar proximus. Du jamais vu dit.
Een week na installatie van de nieuwe modem nog steeds geen internet en 0 communicatie van telenet. Telkens ik bel zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen en dat we moeten wachten. Bij deze veranderen wij van provider. Ongezien slechte klantenservice daar bij telenet.

Een week na installatie van de nieuwe modem nog steeds geen internet en 0 communicatie van telenet. Telkens ik bel zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen en dat we moeten wachten. Bij deze veranderen wij van provider. Ongezien slechte klantenservice daar bij telenet.
Hebt ge al eens (beleefd) geklaagd via hun social media (twitter/facebook)? Vaker dan niet zitten daar medewerkers met iets meer bevoegdheid om de "speciallekes" sneller te escaleren. Als ge bereid zijt hen te contacteren, vermeld dan zeker de HFC/MTA/HGW mac-adressen die op het stickertje op uw modem vermeld staan, mogelijk heeft iemand deze foutief genoteerd.

Als ze geen technieker voorstellen, ligt het probleem waarschijnlijk in "the back-end" (oftewel: de serienummers/mac-adressen van uw nieuwe modem geraken niet correct verwerkt in hun systeem). Misschien dat ze u een deftige compensatie bereid zijn aan te bieden.

Of ge wacht verder af om uiteindelijk over te stappen naar proximus

Hebt ge al eens (beleefd) geklaagd via hun social media (twitter/facebook)? Vaker dan niet zitten daar medewerkers met iets meer bevoegdheid om de "speciallekes" sneller te escaleren. Als ge bereid zijt hen te contacteren, vermeld dan zeker de HFC/MTA/HGW mac-adressen die op het stickertje op uw modem vermeld staan, mogelijk heeft iemand deze foutief genoteerd.

Als ze geen technieker voorstellen, ligt het probleem waarschijnlijk in "the back-end" (oftewel: de serienummers/mac-adressen van uw nieuwe modem geraken niet correct verwerkt in hun systeem). Misschien dat ze u een deftige compensatie bereid zijn aan te bieden.

Of ge wacht verder af om uiteindelijk over te stappen naar proximus
Ik heb de MAC adressen een week geleden al doorgestuurd (met foto). Ze hebben mij inderdaad gezegd dat het probleem bij de "achterliggende diensten" moet opgelost worden omdat er iets mis gelopen is bij de activatie.

Ik heb dan nog voorgesteld aan hen om ons contract volledig stop te zetten en een nieuw te laten lopen, maar dan konden ze ook niet garanderen dat een nieuwe modem snel geactiveerd zou geraken.

Nuja ons geduld is op. Morgen eens naar de orange winkel :)

The f*ck is dat nu met Mijn Telenet. Al een tijdje geleden dat ik het nog gebruikt heb en wil nu voor mijn pa iets nakijken op Mijn Telenet. Al een hele tijd geleden dus ik gebruik nog die login van vroeger (x123456) maar dan krijg ik melding dat ik die niet meer kan gebruiken en een profiel moet aanmaken. Vervolgens duid ik aan abonnement op mijn naam en vul achternaam en geboortedatum in. Dan krijg ik een melding dat er reeds via mail een uitnodiging is verstuurd om dat profiel aan te maken. Ik kijk in mailbox maar niks te vinden. Dan klik ik op 'Opnieuw versturen' naar dat e-mailadres en krijg ik melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Probeer ik het met het e-mailadres van mij ma, duid aan abonnement niet op haar naam en vul haar e-mailadres in. Opnieuw die melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Nog mensen die dit voorhebben?

The f*ck is dat nu met Mijn Telenet. Al een tijdje geleden dat ik het nog gebruikt heb en wil nu voor mijn pa iets nakijken op Mijn Telenet. Al een hele tijd geleden dus ik gebruik nog die login van vroeger (x123456) maar dan krijg ik melding dat ik die niet meer kan gebruiken en een profiel moet aanmaken. Vervolgens duid ik aan abonnement op mijn naam en vul achternaam en geboortedatum in. Dan krijg ik een melding dat er reeds via mail een uitnodiging is verstuurd om dat profiel aan te maken. Ik kijk in mailbox maar niks te vinden. Dan klik ik op 'Opnieuw versturen' naar dat e-mailadres en krijg ik melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Probeer ik het met het e-mailadres van mij ma, duid aan abonnement niet op haar naam en vul haar e-mailadres in. Opnieuw die melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Nog mensen die dit voorhebben?
Wie staat er op de factuur, die zijn e-mail mss?

Kan dat niet zijn omdat je één basic profiel moet hebben, en ja daarna sub gebruikers kan aanmaken ofzo?

En anders bellen naar telenet :

015/666666

Wie staat er op de factuur, die zijn e-mail mss?

Kan dat niet zijn omdat je één basic profiel moet hebben, en ja daarna sub gebruikers kan aanmaken ofzo?

En anders bellen naar telenet :

015/666666
Euhm. Gewoon zijn login en het klantennummer. E-mailadres staat niet op de factuur.

Edit: geen idee. Er is een 'hoofdprofiel' op zijn naam en dan een tweede 'beperkt' profiel voor mijn ma.

Euhm. Gewoon zijn login en het klantennummer. E-mailadres staat niet op de factuur.
Nee ik bedoel, wie krijgt de mailing binnen van Telenet?

Hier thuis ben ik dat bv.

Ik wil maar bedoelen, als uw vader de facturen betaalt op zijne naam, misschien die e-mail gebruiken? En stel dat jij dat bent, dan ga je moeten bellen, wat je normaal gezien wel zal moeten doen in dit geval denk ik. Die oude logins willen ze obv. vanaf. Heb je zelf een telenet op jouw naam staan voor jou persoonlijk? Zou ook daaraan kunnen liggen (2 accounts op 1 mail), maar dan is het raar dat je moeder het niet kan doen, want ik neem aan dat zij geen 2 telenet accounts heeft gekoppeld aan 1 mailadres..?

Bellen dus

Edit: geen idee. Er is een 'hoofdprofiel' op zijn naam en dan een tweede 'beperkt' profiel voor mijn ma.
Ivm uw Edit, zie reactie hierboven. Ik denk dat je gaat moeten bellen, oftewel alles via de email van dat hoofdprofiel proberen aan te vragen (die nieuwe login gegevens)

Ik zou dus bellen, of je kan ook via WhatsApp, want gisteren meer dan 35 min aan de lijn gehangen met die problemen, is wel lokaal tarief, maar wel lang zo, nummer is:

+32 468 00 10 98 voor WhatsApp ondersteuning

Nee ik bedoel, wie krijgt de mailing binnen van Telenet?

Hier thuis ben ik dat bv.

Ik wil maar bedoelen, als uw vader de facturen betaalt op zijne naam, misschien die e-mail gebruiken? En stel dat jij dat bent, dan ga je moeten bellen, wat je normaal gezien wel zal moeten doen in dit geval denk ik. Die oude logins willen ze obv. vanaf. Heb je zelf een telenet op jouw naam staan voor jou persoonlijk? Zou ook daaraan kunnen liggen (2 accounts op 1 mail), maar dan is het raar dat je moeder het niet kan doen, want ik neem aan dat zij geen 2 telenet accounts heeft gekoppeld aan 1 mailadres..?

Bellen dus

Ivm uw Edit, zie reactie hierboven. Ik denk dat je gaat moeten bellen, oftewel alles via de email van dat hoofdprofiel proberen aan te vragen (die nieuwe login gegevens)

Ik zou dus bellen, of je kan ook via WhatsApp, want gisteren meer dan 35 min aan de lijn gehangen met die problemen, is wel lokaal tarief, maar wel lang zo, nummer is:

+32 468 00 10 98 voor WhatsApp ondersteuning
Facturen komen toe op mijn pa zijn mail. Bij dat profiel aanmaken werd dus ook (nadat ik familienaam en geboortedatum had ingevuld) dat e-mailadres automatisch ingevuld met vermelding dat ze er al eens een uitnodiging naar hadden verstuurd. Dus ga ik ervan uit dat het juiste e-mailadres gebruikt wordt. Maar dus geen mail te vinden in zijn mailbox en als ik dat opnieuw wil doen krijg ik 'Opnieuw versturen' naar dat e-mailadres en krijg ik melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Echt man, met die profielen is elke keer opnieuw al een kloterij geweest. Vroeger ook telkens problemen mee. En daar kunt ge dan een hele tijd voor aan de telefoon hangen.

Zou ik op deze pagina nieuwe logins moeten maken? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-persoonlijke-login/

Facturen komen toe op mijn pa zijn mail. Bij dat profiel aanmaken werd dus ook (nadat ik familienaam en geboortedatum had ingevuld) dat e-mailadres automatisch ingevuld met vermelding dat ze er al eens een uitnodiging naar hadden verstuurd. Dus ga ik ervan uit dat het juiste e-mailadres gebruikt wordt. Maar dus geen mail te vinden in zijn mailbox en als ik dat opnieuw wil doen krijg ik 'Opnieuw versturen' naar dat e-mailadres en krijg ik melding 'Het is niet toegestaan om jezelf te registreren met de mailbox van een ander abonnement.'

Echt man, met die profielen is elke keer opnieuw al een kloterij geweest. Vroeger ook telkens problemen mee. En daar kunt ge dan een hele tijd voor aan de telefoon hangen.

Zou ik op deze pagina nieuwe logins moeten maken? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-persoonlijke-login/
Ik zou bellen in de daluren, wanneer het rustiger is, nu bv.

Maar ik had uw reactie anders begrepen, omdat je sprak van jouw email (zo had ik het toch gelezen) omdat je zei van ik vul mijn gegevens in, dacht ik dat je hun facturen en communicatie deed in hun plaats van telenet

T was dus hetzelfde op zowel uw pa als uw ma hunne e-mail...

Ik zou persoonlijk bellen of WhatsApp'en

Ik denk dat je ook wel mailtje kan sturen... Best vanuit uw vader zijn mailbox dan, dan is dat al geen beletse
Edit, je kan hun contactformulier gebruiken via uw link daar

Ik zou bellen in de daluren, wanneer het rustiger is, nu bv.

Maar ik had uw reactie anders begrepen, omdat je sprak van jouw email (zo had ik het toch gelezen) omdat je zei van ik vul mijn gegevens in, dacht ik dat je hun facturen en communicatie deed in hun plaats van telenet

T was dus hetzelfde op zowel uw pa als uw ma hunne e-mail...

Ik zou persoonlijk bellen of WhatsApp'en

Ik denk dat je ook wel mailtje kan sturen... Best vanuit uw vader zijn mailbox dan, dan is dat al geen beletse
Edit, je kan hun contactformulier gebruiken via uw link daar
Heb een formulier ingevuld. Zal dan zien wat ze zeggen.

Hoe ziet uw login er dan eigenlijk uit? Is dat met zo'n code nog bv x123567? Of ook met een e-mailadres?

Mij internet is vrij goed bij Telenet, enkel als we iets opnemen kan het niet bufferen . iemand idee wat het zou kunnen zijn voor ik bel naar Telenet ?

Heb een formulier ingevuld. Zal dan zien wat ze zeggen.

Hoe ziet uw login er dan eigenlijk uit? Is dat met zo'n code nog bv x123567? Of ook met een e-mailadres?
Dat is nu gewoon met je e-mailadres samen met je wachtwoord.
Toen ik dat bericht kreeg (maar dat is bij mij wel al enkele maanden gelden) lukte het mij eerst ook niet om dat aan te passen, tot ik gewoon probeerde om in te loggen met mijn e-mailadres en bestaande wachtwoord en dat werkte gewoon.

Ik zit hier al van zondag op smallband terwijl mijn maximum gereset had moeten zijn. Gebeld, whatsapp, messenger, contactformulier, etc. Haalt allemaal niks uit. Krijg je daar zo'n sukkelaar te horen die bij een callcenter werkt wat ze waarschijnlijk hebben ingehuurd. Op die jongen of dat meisje kan je natuurlijk ook niet uitvliegen. Als dat nu dinsdag/woensdag gefixt was geweest had ik het nog redelijk gevonden. Nu toch al aan het kijken geweest om onbeperkt internet te nemen bij orange. Als die daadwerkelijk verwezenlijken wat ze aanbieden is dat wel een erg mooi aanbod. Blijkbaar ben ik wel niet de enige met miserie momenteel.

Terug
Bovenaan