Tennis

Nee idd, het jaar begonnen met een titel en daarna 3e en 4e rondes in de Grand Slams, wat op zich zeker goed is, want dat is haar niveau. Maar ze heeft niet echt veel uitschieters gehad dit jaar, wel goed geboerd in het dubbel, maar volgens mij is ze daardoor niet zo fris in het enkel en hoe verder in het seizoen, hoe vaker ze eruit gaat in een vroeger stadium.

Alcaraz daarentegen 👍
Ja hij doet het goed, zie hem graag spelen ook! Richting top-30 ondertussen.

De Loore geen succes in de challenger van Tenerife deze keer. En Coppejans zit precies ook in een serieuze dip, wint de laatste tijd nog amper een match.

Ja 't is maar triestig bij de mannen tegenwoordig. De Loore nu al vierde Challenger op rij 1ste ronde eruit. Slaagt er blijkbaar nog niet in om het ITF-niveau te overstijgen. Op die manier gaat het ook niet echt vooruit met zijn ranking natuurlijk.

Coppejans moet binnen 2 maanden zijn 1ste ronde op de AO main draw verdedigen maar als hij nog wat verder wegzakt komt hij niet eens op de kwalificatietabel en volgt er een vrije val. Is sinds maart geen enkele keer verder geraakt dan een derde ronde in een Challenger.

Bemelmans gisteren opgegeven in zijn 2de ronde in Eckental bij 6-1 en 3-1 achter maar voor vandaag staat hij toch gewoon weer gescheduled voor zijn dubbel dus ik weet niet wat daar aan de hand was.

Gelukkig is er nog Gillé-Vliegen, spelen op ATP1000 Parijs zomaar even 1st seed Pavic-Mektic naar huis 👍

Griekspoor wint zijn vierde challenger na elkaar en stijgt naar 72.
Nog niet zo lang geleden keken de Belgen het Hollandse tennis met de nek aan maar intussen hebben ze wel mooi 2 spelers in de top 100 staan en nog 2 met potentie op komst.

Was effectief wel even dat je twee of zelfs drie griekspoors zag ploeteren in ITF's maar de jongste van de drie maakt nu ondertussen wel naam voor zichzelf.

Die oudere tweeling zijn idd. nooit het ITF-niveau overstegen (intussen zelfs beide gestopt denk ik) maar de jongste is duidelijk beter. Weliswaar geen top-20 materiaal maar net als Van de Zandschulp voldoende potentieel om stabiele top 100 speler te worden. In België zouden we daar al content mee zijn...
Hebben trouwens ook een paar goede dubbelaars in huis.
Stel dat er nu een Davis Cup ontmoeting B-NL komt, dan ken ik al de uitslag:D

Goed niveau op de Nextgen Finals.
Musetti moet wel opletten dat hij niet een gravel only speler wordt want hij is dit seizoen al meermaals door de mand gevallen op hardcourt. Iemand moet hem ook eens wat shot selection skills bijbrengen want hij verliest massa's punten door op het verkeerde moment naar het net te komen of op een ongepast moment in de rally een drop te leggen.

En die Seba Baez, nog maar 20j. is precies een Schwartzman-kloon in alle opzichten

Heel aangename match tussen Schwartzman en Tsitsipas. Precies toch meer animo voor de ATP Cup dan voor de Davis Cup.
Ik hoop op een leuk tennisjaar 2022 mét publiek...

Idd! Er zijn spelers/speelsters die het sputnik vaccin kregen, maar dat is niet geldig in Australië... en die hebben moeten afzeggen, en hij krijgt een uitzondering? :sarcastic:

Zanevska is het jaar goed begonnen. Ik verwacht eigenlijk dat ze een moeilijk jaar zal krijgen met haar sterke run midden vorig jaar, maar misschien is ze daardoor gewoon gelanceerd en blijft ze vast in de top-100 staan. Winnen tegen Martic is al een sterk begin.

Wou het hier ook juist komen zeggen, wat een schandalige beslissing. Laat dan alle niet-gevaccineerde spelers toe hè, maar neen enkel Djokovic om financiële redenen.

+1 voor de zever, wat een klucht seg.

En mooi van Zanevska was me precies (terug?) ontgaan dat die nu gewoon top 100 staat maar dat wil zeggen dat ze ervoor gewerkt heeft, iedereen die daarin staat verdient het :niceone: .

En mooi van Zanevska was me precies (terug?) ontgaan dat die nu gewoon top 100 staat maar dat wil zeggen dat ze ervoor gewerkt heeft, iedereen die daarin staat verdient het :thumb: .
Vorig jaar stond ze nog lang buiten de top-100 ondanks haar halve finale en zege in Polen... Maar is door een 80K te winnen in Oktober eindelijk in de top-100 geraakt. Tis te hopen dat ze er ook lang in kan blijven staan.... Nu wel voordeel van meteen op de hoofdtabel te kunnen staan.

Wou het hier ook juist komen zeggen, wat een schandalige beslissing. Laat dan alle niet-gevaccineerde spelers toe hè, maar neen enkel Djokovic om financiële redenen.
Djoko snift en weent: WAAROM vinden mensen Nadal en Federer aardig maar mij niet? Ik begrijp het niet, want ik ben de GOAT!

Bergs wint ook zijn 1ste match van het jaar.

Snap niet waarom ze op Telenet 11 nu ineens WTA Melbourne uitzenden ipv ATP Cup. Rakhimova - Minnen daar zitten we echt op te wachten...

Ik moet er los over gekeken hebben gisteren, want had Bergs nergens in een draw zien staan, wat ik al vreemd vond. :unsure: Altijd goed om te starten met een win!

Mjah, het Open kanaal zal quasi altijd matchen met Belgen voorrang geven... Morgenvroeg ook Zanevska vs Osaka.

Terug
Bovenaan