Ach, komende van degene die in een andere thread zegt dat hij ervan geniet als een serie andere mensen agiteert met nodeloze politiek. Pot, ketel... Erger nog zelfs want jij gaat volledig mee in het verhaal dat elke kritiek wel een vorm van politiek moet zijn, zelfs wanneer het gaat om (slechte) gevechtschoreografie.
Er mogen gerust fans zijn met een tegenovergestelde mening. Maar als ik verwijs naar de audience scores op sites als Rotten Tomatoes of IMDb, dan zal het wederwoord wel zijn: "review bombing" of "racisme". Deze serie scoort op dit moment 38%, House of the Dragon met nochtans ook een prominente (maar geslaagde) race-swap scoort er 84% ...
Ik heb mijn mening voldoende onderbouwd waarom ik deze serie maar niets vindt en in tegenstelling tot jou kan ik dat wel loskoppelen van politiek gedachtegoed. Jij kan dat weg trachten te zetten als rationaliseren, ik stel echter vooral feiten vast, waarvan niet in het minst: een serie die zich Rings of Power noemt maar zelfs een loopje neemt met verhaal van het maken van diezelfde ringen...
Ik kan perfect genieten van nog heel wat televisie-reeksen. Maar net zoals een talentloze, woke schrijver één van mijn favoriete tv-reeks en aller tijden bijna compleet geruïneerd heeft, ben ik nu teleurgesteld in deze verpeste kans om LOTR te laten schitteren op het kleine scherm.
House of the Dragon, The Witcher, The Expanse, The Orville, Andor, The Mandalorian... Nog heel wat fantasy & sci-fi die perfect genietbaar is, maar dit niet en de redenen zijn veelvuldig.