The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Groot gelijk, als ik kon zette ik mijn Lore brein uit tijdens het kijken 😩.
Goh, ik ben zelf ook een grote nerd die alles van lotr heeft gelezen en ik vind dat absoluut een meerwaarde tijdens het kijken! Dingen herkennen is leuk.
Maar mij stoort het dan ook helemaal niet als er iets niet overeenkomt met de boeken, en ik snap echt niet de obsessie die veel mensen daarmee lijken te hebben. Het zijn verhaaltjes over elven en tovenaars who gives a shit neem dat toch allemaal niet zo serieus. Mythologie is nooit volledig consistent, dat zou maar saai zijn.
Mensen kunnen niet meer normaal naar dingen kijken het internet heeft ons kapot gemaakt.

Btw de harfoots moeten allemaal dood ik haat ze zo hard.

Moet wel zeggen, ik lees jouw bespreking eerlijk gezegd ook als een waslijst om te stoppen met kijken, het machtige Numenor dat gereduceerd is tot een karikatuur van zichzelf, constante referenties naar andermans adaptatie, hypervoorspelbare plot"wendingen", ... ik val in herhaling eigenlijk.

Snap niet hoe je die vaak juiste analyse kan maken, en toch nog met een positief resultaat eindigen. Alsof je een mislukt dessert louter positief gaat beoordelen omdat het nog een suiker- en caloriebom is en het er nog oppervlakkig mooi uitziet, terwijl de structuur, textuur en smaak allen mislukt zijn.
Goh ik denk dat dat gewoon mijn persoonlijkheid is. Als ik bijvoorbeeld een tegenvallende avond op restaurant heb door slechte bediening of slecht eten probeer ik het te relativeren en heb ik bijvoorbeeld wel nog genoten van het gezelschap dat ik had die avond bijvoorbeeld. Ik relativeer eigenlijk alles, soms kapotrelativeren, maar goed iedere positieve karakter trek heeft wel een negatief kantje als het te fel doordraait.

Ivm met Rings of Power zou ik dit seizoen een 7 geven. Er zijn veel details waar ik het niet mee eens ben, maar de algemene sfeer, verhaal, look en feel zitten voor mij wel nog goed genoeg. En dat weegt voor mij momenteel harder door.

Net de finale gezien, na dat ik in een week heel het seizoen achter elkaar heb gezien, ik wacht tegenwoordig liever tot het seizoen volledig uit is om het te bekijken.

Ik vond het een goede serie, sommige dingen worden hier wel heel snel afgehandeld, maar over het algemeen wel vrij leuk om te volgen.
Ik kijk uit naar de volgende seizoenen (er zijn er 5 besteld?).

Heb er ook geen moeite mee om de "lore" te zien veranderen, weinig series/films die 100% true blijven aan hun bron materiaal. Ik denk dat er op voorhand te veel verwacht werd van de fans, en om eerlijk te zijn denk ik dat er velen zijn die wel The lord of the rings hebben gezien / gelezen, maar de Silmarillion & de appendices over the first en the second age denk ik dat maar een vrij beperkt publiek is.
Als je maar losjes de achtergrond kent van wat er voor LotR gebeurd denk ik niet dat je je er echt aan stoort (ik alvast niet), en kan je wel genieten van de hoge productie waardes die naar mijn gevoel wel van de serie een genietbare Fantasy serie maakt.

Der zitten er hier precies een aantal die zich echt opjagen en ergeren aan een serie. Dat doe ik nooit, een serie is voor mij nog gewoon entertainment, heeft toch helemaal geen zin om je daarover te ergeren?

@KnightOfCydonia en @Sir.Killalot kunnen jullie het niet gewoon in pm uitvechten met jullie twee want ik vind het altijd spijtig als deze thread in zo een persoonlijk moddergooien uitmondt. En begint niet met "hij is begonnen", jullie zijn beide volwassen genoeg om beter te weten en elkaars uitdagingen niet tegemoet te komen.
Het discrediteren van onschuldig entertainment omwille van politieke overtuigingen, fake news en pogingen tot cancellen bestrijd je niet in PM.
Mijn bespreking gerangschikt van minst naar meest divisive :biglaugh:. Wees gewaarschuwd, veel lore rants, niet altijd eerlijk tegenover de makers maar ik kan er niet aan doen :shutup:.

Na al dit ranten moet ik wel zeggen dat ik nog steeds fan ben. Ik zal zo gauw het nieuwe seizoen er is meteen kijken. De beelden zijn prachtig en veel van mijn ergernissen zijn ook gewoon dat: ergernissen. Geen haat, niets onoverkomelijk (tot nog toe). Zelden ook zo opgegaan in een serie dat ik na iedere aflevering half een boek neerschrijf gewoon om mijn gedachten te ordenen :p , in goede en slechte zin.
Eens met de meeste van je standpunten. De serie richt zich duidelijk op een zeer breed publiek, dat naar de serie kijkt omdat ze de PJ films tof vonden. Mijn vrouw is altijd blij als LOTR op tv is, maar het is niet dat zij een diepe kennis heeft van de films. En al zeker niet van de boeken. Voor haar zijn die getelefoneerde referenties aan de films perfect. En ik vermoed dat dat uiteindelijk voor de meerderheid van het publiek zo is. Voor ons voelt het inderdaad zeer geforceerd aan, en wringt het vaak met onze kennis van de lore. Tegelijk zitten er ook wel veel kleine details in die wél op ons gericht zijn, dat apprecieer ik wel.

Resultaat is een heel simpele (voor ons té simpele), vlot wegkijkende, toegankelijke, bijna Disney-achtige serie. Ik kan me ergens wel vinden in het algemene verhaal dat ze proberen vertellen, maar de plot devices en de dialogen zijn te matig om het op dit moment echt een topserie te kunnen noemen. De setting, de algemene sfeer en de prachtige beelden dragen deze reeks. Voldoende voor mij om echt wel genoten te hebben van de reeks, om uit te kijken naar het volgende seizoen, en om te bewijzen dat je high fantasy van deze schaal kan vertalen naar het kleine scherm. Het kon alleen nog een stuk beter.

Maar stoppen met zagen en 2 mans oorloogjes hier uitvechten doe je wel op een bepaald moment als volwassen mens toch. Jezus jong, get a a room you guys :unsure: ... Niet plezant meer om lezen.

Ik ben geen fantasy fan, maar vond de serie tot nu OK. Nooit 1 Tolkien boek gelezen. En voor de LOTR films ben ik wat moeten opwarmen indertijd. Een vriend van me is buiten gelopen na een half uur LOTR 1 van Peter Jackson thuis bij me op DVD, Frodo en Todo (is nog even bijgebleven die) werkten op zijn systeem en hij vond het belachelijk. Zijn mening en smaak. Ik keek verder en bij een 2de kijkbeurt apprecieerde ik de films meer. Alhoewel Smeagol sos ferm op mijn systeem kon werken.

De zwakte van de serie voor mij? Regelmatig zwaktes in het script imo. Mijn mening hé! Als je dat script super vond, be my geust.
Dat ring smeden bvb had wel wat epischer gemogen met langere opbouw en meer impact, ging idd zeer snel.
En het verhaal van de andere ringen was dan een aftietel liedje , vreemde keuze ....

Wat vond ik dan wel een heel goed script? Better call saul bvb, geef die een Emmy voor script.
Geef deze serie dan een Emmy voor visual effects, mag wel voor dat budget.

Laatst bewerkt:
Voor mij blijft het grootste probleem dat ze het verhaal heel hard gerushed hebben. Dit had eigenlijk in 2 seizoenen of minstens dubbel zo veel afleveringen gemoeten.

Ik vraag me wat af hoe ze 5 seizoenen gaan vullen gezien ze eigenlijk al heel veel verteld hebben.

Ach, komende van degene die in een andere thread zegt dat hij ervan geniet als een serie andere mensen agiteert met nodeloze politiek. Pot, ketel... Erger nog zelfs want jij gaat volledig mee in het verhaal dat elke kritiek wel een vorm van politiek moet zijn, zelfs wanneer het gaat om (slechte) gevechtschoreografie.

Er mogen gerust fans zijn met een tegenovergestelde mening. Maar als ik verwijs naar de audience scores op sites als Rotten Tomatoes of IMDb, dan zal het wederwoord wel zijn: "review bombing" of "racisme". Deze serie scoort op dit moment 38%, House of the Dragon met nochtans ook een prominente (maar geslaagde) race-swap scoort er 84% ...

Ik heb mijn mening voldoende onderbouwd waarom ik deze serie maar niets vindt en in tegenstelling tot jou kan ik dat wel loskoppelen van politiek gedachtegoed. Jij kan dat weg trachten te zetten als rationaliseren, ik stel echter vooral feiten vast, waarvan niet in het minst: een serie die zich Rings of Power noemt maar zelfs een loopje neemt met verhaal van het maken van diezelfde ringen...

Ik kan perfect genieten van nog heel wat televisie-reeksen. Maar net zoals een talentloze, woke schrijver één van mijn favoriete tv-reeks en aller tijden bijna compleet geruïneerd heeft, ben ik nu teleurgesteld in deze verpeste kans om LOTR te laten schitteren op het kleine scherm.

House of the Dragon, The Witcher, The Expanse, The Orville, Andor, The Mandalorian... Nog heel wat fantasy & sci-fi die perfect genietbaar is, maar dit niet en de redenen zijn veelvuldig.
User reviews zijn een waarde meter of wat ?

Woke weeral om de 2 postten die je post komt het woord woke invoor.

Het is ook niet zo dat het script in uw genoemde series van een hoogstaande niveau zijn.

Het is ook geen fantastische season 1 maar om het nu zo de grond in te boren is wel heel ver gaan, maar soit ieder zijn mening.

in slaap gevallen bij aflevering 8.. ergens wakker geworden als eminem in gevecht was met 'not gandalf' :unsure:
Harfoots waren goed doorheen de reeks. Comic relief en toffe visuals maar die melige scene op het einde mocht 4 minuten korter.
Serie zelf is gewoon middelmatig tot slecht geschreven met een laagje bladgoud die visuals heten.
Ik kijk niet uit naar volgend seizoen.

User reviews zijn een waarde meter of wat ?

Woke weeral om de 2 postten die je post komt het woord woke invoor.

Het is ook niet zo dat het script in uw genoemde series van een hoogstaande niveau zijn.

Het is ook geen fantastische season 1 maar om het nu zo de grond in te boren is wel heel ver gaan, maar soit ieder zijn mening.

User ratings zijn een metric net zoals critici reviews dat zijn. Beiden hebben hun voor en nadelen. Professionele recensies zijn ook 'te koop', zeker als je zoals Amazon leuke preview-reisjes organiseert.
Ik hecht aan een professionele reviewer pas waarde als ik meerdere goede reviews van die persoon gelezen heb, en zou alleen al om die reden heel wat critic reviews links laten liggen. Één YouTuber gaf tenminste toe dat Amazon bij hem een positieve recensie trachtte te 'kopen' met een plezierreisje, vroeg aan zijn volgers of hij dit mocht doen als hij daarna wel eerlijk zou zijn en of zij hem nog zouden geloven? Het antwoord was neen, en ik behoor tot die groep.

Ik geef grift toe dat het niveau van pakweg The Orville bij momenten ook laag is qua script, maar daarbij wordt tenminste niet de lore van één van mijn favoriete boekenreeksen ooit door het slijk gehaald. Wordt diversiteit niet opgedrongen tot niveaus dat het ongeloofwaardig is en niet meer vinger verhaal past. En ik ben niet eens tegen diversiteit: House of the Dragon of The Expanse doen dat wél fantastisch goed (behalve de pruiken, maar die zijn slecht voor zowel sommige blanke als zwarte acteurs). Ik verwacht heus niet altijd een topniveau, maar van een serie die de naam Lord of the Rings tracht te dragen? Ja, dan wél, en daarin daalt deze serie.

Alsof een slechte fastfoodtent valselijk beweert Michelinsterren te hebben terwijl ze niet eens het niveau haalt van de frituur om de hoek.

User ratings zijn een metric net zoals critici reviews dat zijn. Beiden hebben hun voor en nadelen. Professionele recensies zijn ook 'te koop', zeker als je zoals Amazon leuke preview-reisjes organiseert.
Ik hecht aan een professionele reviewer pas waarde als ik meerdere goede reviews van die persoon gelezen heb, en zou alleen al om die reden heel wat critic reviews links laten liggen. Één YouTuber gaf tenminste toe dat Amazon bij hem een positieve recensie trachtte te 'kopen' met een plezierreisje, vroeg aan zijn volgers of hij dit mocht doen als hij daarna wel eerlijk zou zijn en of zij hem nog zouden geloven? Het antwoord was neen, en ik behoor tot die groep.

Ik geef grift toe dat het niveau van pakweg The Orville bij momenten ook laag is qua script, maar daarbij wordt tenminste niet de lore van één van mijn favoriete boekenreeksen ooit door het slijk gehaald. Wordt diversiteit niet opgedrongen tot niveaus dat het ongeloofwaardig is en niet meer vinger verhaal past. En ik ben niet eens tegen diversiteit: House of the Dragon of The Expanse doen dat wél fantastisch goed (behalve de pruiken, maar die zijn slecht voor zowel sommige blanke als zwarte acteurs). Ik verwacht heus niet altijd een topniveau, maar van een serie die de naam Lord of the Rings tracht te dragen? Ja, dan wél, en daarin daalt deze serie.

Alsof een slechte fastfoodtent valselijk beweert Michelinsterren te hebben terwijl ze niet eens het niveau haalt van de frituur om de hoek.

Een youtuber kan ook zeggen wat hij wil he als hij dit effectief zegt moet hij het wel kunnen staven met bewijs.

En diversiteit opgedrongen vind ik nu ook wel een beetje te ver gaan.

voor de rest is de serie echt wel niet zo slecht voor mij toch wel de noeken nooit gelezen dus daar kan ik niet over oordelen.

Een youtuber kan ook zeggen wat hij wil he als hij dit effectief zegt moet hij het wel kunnen staven met bewijs.

En diversiteit opgedrongen vind ik nu ook wel een beetje te ver gaan.

voor de rest is de serie echt wel niet zo slecht voor mij toch wel de noeken nooit gelezen dus daar kan ik niet over oordelen.

De e-mail werd voorgelezen. Uiteraard zal Amazon dat niet zo verwoorden dat ze een positieve review verwachten, maar als ik u een reis cadeau doe... Gaat uw mening over mijn product dat je daar in alle luxe mag reviewen niet meer neutraal zijn.

De e-mail werd voorgelezen. Uiteraard zal Amazon dat niet zo verwoorden dat ze een positieve review verwachten, maar als ik u een reis cadeau doe... Gaat uw mening over mijn product dat je daar in alle luxe mag reviewen niet meer neutraal zijn.
Sorry daar dat kan ook gewoon voor de views zijn dat ze het doen en dat zou me niets verwonderen, dat hij de mail gewoon toont.

Manipuleerbare cijfers door twee afleveringen tegelijkertijd te releasen. Door views op een niet transparante manier te tellen.

De mening van fans van het origineel is wat mij betreft belangrijker dan puff pieces van recensenten die leuke reisjes cadeau krijgen van Amazon. The audience score op sites als RT is niet betekenisloos.

Door de opkomst van streaming is het hebben van grote namen belangrijker geworden dan effectief kwaliteit afleveren. Star Trek Discovery dankt zijn voorbestaan aan Paramount+ in de VS. Op een televisiezender was het al lang gecancelled.

En ik ben dan nog nooit een groot Star Trek fan geweest, maar na de afbraak van Doctor Who, alle sympathie voor die fans.
Tenzij de mening van de fans van het origineel u niet aanstaan maw. Want ik en nog anderen die uw gepijp hier beu zijn, zijn ook fan van het origineel.

En om u ook even uit uw fantasiewereld te halen: Cijfers zijn nummer 1. Als een vocal minority staat te zagen op het internet en niet doorhebben maar de meerderheid blijft gewoon kijken, is iets een succes. En voor het geval ge het nog niet doorhebt is dat bij ROP het geval. Ook hier zijt gij een absolute minderheid. De meesten vinden het ok tot goed of zelfs heel goed. Als niemand ROP kijkt, stopt het. Als niemand Discovery keek, begon het niet binnenkort aan zijn 5de seizoen. Geen enkel bedrijf blijft geld stoppen in producten die geen succes zijn. Wie iets anders gelooft, is nog verder van de wereld dan al duidelijk was dat ze waren.
Alsof een bedrijf cijfers gaat manipuleren om iets levend te houden terwijl ze in realiteit gewoon geld verliezen...

Nogmaals: Ge zijt niet verplicht om iets goed te vinden. Smaken zijn en blijven relatief. Maar stop eens met uw praat als "kritiek" te vermommen. Wat gij hier doet, is geen kritiek meer. Vindt ge het ZO slecht? Laat het dan achter u en spendeer uw tijd aan wat ge wel leuk vindt.

Soit. Hier begin ik mensen ook te irriteren met deze praat. Als ge het nu nog niet beseft, zult ge het nooit beseffen en heeft verdere reactie ook geen nut. Dus for the good of the board laat ik het hierbij en ga ik gewoon op de negeerlijst zetten zodat dit topic terug wat meer fun kan worden .

Seizoen 1 is goed maar zeker niet super. Mooie twist nog op het einde.
Het had allemaal misschien nog wat epischer gemogen en uiteraard blijf ik verder kijken.

Tenzij de mening van de fans van het origineel u niet aanstaan maw. Want ik en nog anderen die uw gepijp hier beu zijn, zijn ook fan van het origineel.

En om u ook even uit uw fantasiewereld te halen: Cijfers zijn nummer 1. Als een vocal minority staat te zagen op het internet en niet doorhebben maar de meerderheid blijft gewoon kijken, is iets een succes. En voor het geval ge het nog niet doorhebt is dat bij ROP het geval. Ook hier zijt gij een absolute minderheid. De meesten vinden het ok tot goed of zelfs heel goed. Als niemand ROP kijkt, stopt het. Als niemand Discovery keek, begon het niet binnenkort aan zijn 5de seizoen. Geen enkel bedrijf blijft geld stoppen in producten die geen succes zijn. Wie iets anders gelooft, is nog verder van de wereld dan al duidelijk was dat ze waren.
Alsof een bedrijf cijfers gaat manipuleren om iets levend te houden terwijl ze in realiteit gewoon geld verliezen...

Nogmaals: Ge zijt niet verplicht om iets goed te vinden. Smaken zijn en blijven relatief. Maar stop eens met uw praat als "kritiek" te vermommen. Wat gij hier doet, is geen kritiek meer. Vindt ge het ZO slecht? Laat het dan achter u en spendeer uw tijd aan wat ge wel leuk vindt.

Soit. Hier begin ik mensen ook te irriteren met deze praat. Als ge het nu nog niet beseft, zult ge het nooit beseffen en heeft verdere reactie ook geen nut. Dus for the good of the board laat ik het hierbij en ga ik gewoon op de negeerlijst zetten zodat dit topic terug wat meer fun kan worden .

Deadwood is hier een mooie voorbeeld van prachtige serie achter 3 seasons gestopt dacht ik, nu wel een nieuwe film van verschenen op netflix.

Genoeg offtopic, season 2 in 2024 wel hooked nu met die laaste episode 😁😁😁

Mannen het is ok als jullie van mening verschillen over in welke mate deze serie goed of slecht was.

Agree to disagree. De meningen zijn duidelijk verdeeld, laat het daar gwn bij.

Je gaat elkaar niet overtuigen :)

En om u ook even uit uw fantasiewereld te halen: Cijfers zijn nummer 1. Als een vocal minority staat te zagen op het internet en niet doorhebben maar de meerderheid blijft gewoon kijken, is iets een succes. En voor het geval ge het nog niet doorhebt is dat bij ROP het geval. Ook hier zijt gij een absolute minderheid. De meesten vinden het ok tot goed of zelfs heel goed. Als niemand ROP kijkt, stopt het. Als niemand Discovery keek, begon het niet binnenkort aan zijn 5de seizoen. Geen enkel bedrijf blijft geld stoppen in producten die geen succes zijn. Wie iets anders gelooft, is nog verder van de wereld dan al duidelijk was dat ze waren .

Daar ben je gewoon fout in, door streaming is er een grote ontkoppeling gebeurd tussen kijkcijfers en vernieuwen van series. Het draait om grote namen om mensen naar je platform aan te trekken, de schijn van succes is bijna even goed als echt succes.

Maar ik sta met plezier op de ignore list van iemand die ironisch reageert met het rofl emoji, en vanaf seizoen 2 mag het hier gerust een echokamer van gelijkgestemden worden hoor.

Ik heb al eerder de vergelijking met eten gemaakt: sommige mensen eten graag rotzooi van bij de McDo, ik niet. Ik gun andere mensen van harte hun Big Mac, maar geef mij maar minstens ene gewone frituur en verkoop me vooral geen fastfood alsof het toprestaurantvoedsel is door er LOTR als naam op te plakken.

Terug
Bovenaan