Ik probeer daar dan ook helemaal niets mee te bewijzen, ik toon net aan dat je daarmee niet kan bewijzen dat ik geen smaak heb of hersenloos kijk. Ik heb weinig zin om uitgebreide pleidooien te schrijven om mezelf tegen jouw aanvallen of je vage negatieve meta conspiracytheorien tov de show te verdedigen. Eén voorbeeldje van hoe je weer zaken uit context trekt en hyperbool opklopt; je beseft toch dat nog voor men de tijd had om aflevering 1 uit te kijken er al 1000en 1ster reviews waren achtergelaten? Steam heeft ook bescherming tegen reviewbombing, is dat ook censuur? of proberen ze gewoon de trolls te filteren om normale gebruikers een accurater beeld te verschaffen?
Er zijn altijd voor alles en nog wat 1-ster reviews, net zoals je low effort 5 of 10 star reviews hebt (maximum naargelang de schaal).
Ik deelde gewoon de cover van empire, sorry "shill media" omdat ik het een knap design vond en benieuwd ben naar hoe ze het in de serie gaan brengen. Maar daardoor kreeg ik al direct over me heen dat ik excuses verzin om de makers hun vermoedde misdaad te vergoelijken. Terwijl we nog niets weten van hoe die grafgeesten gebracht gaan worden. Ondertussen moet ik nu al 2 dagen horen dat mijn lat te laag ligt en dat ik hersenloos entertainment verslind en wat nog allemaal. Je beseft toch zelf ook wel dat dit voor mij niet echt aangenaam is? Door zulke verzuring jaag je fans weg en blijft enkel de negativeit over.
En de essentiële kritiek op dat design is hier wel degelijk terecht: deze show moet het hebben van het emuleren van de stijl en visuals van anderen die wél een succesvolle LOTR-adaptatie hebben gemaakt. Dat jij of anderen dan dat toch nog trachten te vergoelijken dat je wel één of andere uitleg eraan kan geven... tja, dat kan je met alles, maar als je een prachtig bronmateriaal hebt om van te vertrekken en je eindit met het resultaat dat het vorige seizoen was, dan is dat niet om mee te stoefen.
Verder mijn excuses als jij je daar slecht door voelt, dat is op zich niet de bedoeling. Maar desondanks vind ik dat een hoog "pot-ketel" gehalte hebben, termen als "anti-fan" of "haat" vind ik ook niet echt aangenaam om te horen.
Ik had ook veel liever een entertainment wereld gezien waarin de laatste 5 à 10 jaar meerdere zaken waar je vroeger naar uitkeek, door politiek gemotiveerde, slechte schrijvers de vernieling in gereden zijn.
het merendeel van de Disney Star Wars content intussen (in die mate dat South Park er zelfs een hele parodie-film rond heeft opgebouwd), Doctor Who (vnl. onder Chris Chibnall), meerdere van de laatste Marvel movies... en dat is uiteindelijk géén toeval meer.
Een deftige adaptatie van de Silmarillion had ik wel degelijk toegejuicht, in plaats daarvan hebben we dit pover werk gekregen.
Zelfs Amazon kan beter want die hebben wél al goede series afgeleverd, van
The Marvelous Mrs. Maisel (laatste seizoen nog niet gezien), The Man in the High Castle, The Expanse (helaas te vroeg beëindigd), The Boys, Fallout...
Ze hadden hier gewoon deftige schrijvers op moeten zetten in plaats van makers met
een cv als uncredited writers bij heel erg matige films.
Wel grappig dat je zelf dit overview aanbrengt, met meerdere steken naar gewoon absurd schrijfwerk in deze serie.
Galadriel zwemt event last-minute terug naar Middle-Earth...
elf met een fresh trim.... Harfoots: basically hobbits, maar ze mogen niet zo genoemd worden.
De video zegt bovendien zelfs letterlijk: de Harfoots verhaallijn brengt niets toe aan de show, waarom zit ze erin? Omdat mensen bij LOTR denken aan hobbits, terwijl je in die tijdsperiode geen relevante verhaallijn voor hobbits had, en uberhaupt eigenlijk zelfs geen hobbits. Dus Amazon/makers van deze series komen af met hun Harfoots, ironisch genoeg dan nog mogelijks de wreedste schepsels in het eerste seizoen.
Snel genoeg lopen of wij laten u achter om verslonden te worden door de wolven... de orcs zijn bijna "humaner" dan de wannabe-hobbits in deze serie.