The Masked Singer

The Masked Singer

Zag gisteren de herhaling spelen, en edelhert staat bij een tafel waar een miniatuur staat van een rode dubbeldek bus, atomium en vrijheidsbeeld. "In london" was het eerste album van johnny Logan, en won in Belgie zijn tweede ESC. De link met USA vind ik niet, maar hij zal er misschien ooit geweest zijn (afgaande op de duidelijke hints bij wickmaeyer..).

Zag gisteren de herhaling spelen, en edelhert staat bij een tafel waar een miniatuur staat van een rode dubbeldek bus, atomium en vrijheidsbeeld. "In london" was het eerste album van johnny Logan, en won in Belgie zijn tweede ESC. De link met USA vind ik niet, maar hij zal er misschien ooit geweest zijn (afgaande op de duidelijke hints bij wickmaeyer..).
Irishmen in America is een album van hem.

Leuk om van song naar song door te spoelen en de ontmaskering te zien, de rest kan mijn maag niet aan dankzij VTM hun liefde om elk programma als dit van een huis,tuin en keuken jury te voorzien.

Karen Damen ziet de ridder in een bos en het is gelijk de Kempen, en dan zit ze dan nog aan de verkeerde kant van de Kempen te denken :unsure:

Dat lijkt me wel heel sterk... Dat ze een internationale gast (die niet NL is) zouden kunnen aantrekken?

Het is nu niet dat die nog op het hoogtepunt van z'n carrière zit en z'n agenda overvol zal zitten waardoor het onmogelijk is om hemte boeken.
Zeker in coronatijden zijn ook internationale artiesten bovendien gewoon blij als ze nog eens opdrachten kunnen doen voor een groot publiek.

Daar stond wel op een gegeven moment ergens een bordje met Kempen op, helemaal onderaan in beeld.

Ja klopt, maar ze zat wel aan de verkeerde kant van de Kempen, het was Maasmechelen (opgenomen in een wellness centrum) Maar je moet het wel herkennen dus ik snap de verwarring wel :D

Ik stel me toch wel serieus vragen over hoe 'eerlijk' er gestemd wordt, door zowel jury als publiek. Edelhert was overduidelijk een pak beter dan Radijsje, maar toch is het Radijsje die door mag, maar ok dat kan je nog aan de onkunde van het publiek wijten. Jury zat wel te gokken dat Edelhert volgens hen Helmut Lotti is, maar als ze dan uit de 4 verliezers 2 overblijvers moeten kiezen, kiezen ze zelf ook weer niet voor Edelhert. Als Edelhert dan effectief Johnny Logan is, had je dus op dit moment al het risico dat ook het publiek niet voor Edelhert ging kiezen (want datzelfde publiek had uiteindelijk ook al de voorkeur aan Radijsje gegeven) en in aflevering 1 Johnny Logan er al zou uit liggen. Wat voor een affront zou dat niet geweest zijn ?

Nu is het toch zo:
8 kandidaten
4 duels -> na elk duel kiest het aanwezige publiek wie door mag
er blijven 4 kandidaten over die naar de eindronde gaan. De jury kiest er 2 die toch door mogen gaan.
en dan kiest het publiek wie van de 2 overblijvers er door mag, en wie dus uiteindelijk eruit gaat(?) klopt dit?

Ik stel me toch wel serieus vragen over hoe 'eerlijk' er gestemd wordt, door zowel jury als publiek. Edelhert was overduidelijk een pak beter dan Radijsje, maar toch is het Radijsje die door mag, maar ok dat kan je nog aan de onkunde van het publiek wijten. Jury zat wel te gokken dat Edelhert volgens hen Helmut Lotti is, maar als ze dan uit de 4 verliezers 2 overblijvers moeten kiezen, kiezen ze zelf ook weer niet voor Edelhert. Als Edelhert dan effectief Johnny Logan is, had je dus op dit moment al het risico dat ook het publiek niet voor Edelhert ging kiezen (want datzelfde publiek had uiteindelijk ook al de voorkeur aan Radijsje gegeven) en in aflevering 1 Johnny Logan er al zou uit liggen. Wat voor een affront zou dat niet geweest zijn ?

Maar imo gaat het er ook niet zozeer om wie de allerbeste zanger(es) is maar eerder om een combinatie van een leuke performance (waarbij zang ook wel meespelt) en de nodige mysterie en nieuwsgierigheid creëeren, dus zorgen dat ge enerzijds degene zijt vanwie het publiek wil weten wie ge zijt maar anderzijds iemand die het publiek ook graag opnieuw wil zien.

En het is en blijft natuurlijk televisie. Als blijkt dat iemand die de productie er écht in wil houden niet wordt ingehouden door het publiek, dan zal de jury ook wel te horen krijgen dat ze kandidaat X er wel in moeten houden.
Is dat oneerlijk? Goh neen, imo niet zo. Het is tenslotte pure show en geen echt wedstrijd waarbij er prijzen te winnen vallen ofzo.

Ja, I know, sowieso wordt er wel een en ander geregisseerd en ik erger me daar wel altijd aan als er de suggestie gewekt wordt dat het jury, publiek, etc... zijn die beslissen.
Of bvb ook of Niels Destadsbader al dan niet iets weet. Op Q Music hoorde ik hem vorige week zeggen dat hij het ook niet weet, omdat hij het anders te lastig zou vinden om niet zijn mond voorbij te praten tijdens het presenteren. Maar dan verbaasde het me wel dat hij direct Yanina Wickmayer herkende toen hij nog maar de zijkant van haar gezicht zag. Al kan het daar natuurlijk ook wel zijn dat hij dan net voor de reveal wel op de hoogte gebracht wordt wie het is. Zou anders nogal ongemakkelijke situatie zijn als er iemand tevoorschijn komt en hij dan niet direct op de naam zou komen of zoiets :D.

4 duels -> na elk duel kiest het aanwezige publiek wie door mag
er blijven 4 kandidaten over die naar de eindronde gaan. De jury kiest er 2 die toch door mogen gaan.
en dan kiest het publiek wie van de 2 overblijvers er door mag, en wie dus uiteindelijk eruit gaat(?) klopt dit?

Ik denk dat er nog een verschil is in de publieksvoting. Ik dacht dat bij de duels het enkel het publiek ter plaatse is dat stemt, terwijl bij de finale beslissing er ook dat publiek thuis bij komt die het dan als live stream volgen, denk ik.

Verbaast me overigens hoe lang dat publiek (én kandidaten, jury...) alles moet geheim houden. Opnames dateerden precies kort van na de bevalling van Yanina Wickmayer, en dat was blijkbaar al in april vorig jaar !

Ik denk dat er nog een verschil is in de publieksvoting. Ik dacht dat bij de duels het enkel het publiek ter plaatse is dat stemt, terwijl bij de finale beslissing er ook dat publiek thuis bij komt die het dan als live stream volgen, denk ik.

Verbaast me overigens hoe lang dat publiek (én kandidaten, jury...) alles moet geheim houden. Opnames dateerden precies kort van na de bevalling van Yanina Wickmayer, en dat was blijkbaar al in april vorig jaar !
Voor zover ik kan terug vinden zijn de opnames van juni juli, ongeveer dezelfde periode als in 2020 bij seizoen 1.

Het zijn alleen de jury, de kandidaten, de presentator en een beperkte crew die zaken weten die geheim gehouden moeten worden.
Zoals al een paar keer vermeld werd moet het publiek de zaal verlaten bij de ontmaskering.

Zoals al een paar keer vermeld werd moet het publiek de zaal verlaten bij de ontmaskering.

Lijkt me dan nog lastiger voor presentator en jury, want dat zou namelijk ook betekenen dat ze ook in de opname zelf helemaal niets mogen zeggen over vorige afleveringen/kandidaten.

Sowieso zijn er duidelijk wel lekken, ik weet niet exact hoe de scores berekend worden op het Guessing Game op vtm.be maar daar heeft al iemand 30.000 punten, wat ook het max lijkt, dus die wist op voorhand al dat het Wickmayer was. Al kan het natuurlijk ook gewoon een crewlid zijn die meedoet :p.

Sowieso zijn er duidelijk wel lekken, ik weet niet exact hoe de scores berekend worden op het Guessing Game op vtm.be maar daar heeft al iemand 30.000 punten, wat ook het max lijkt, dus die wist op voorhand al dat het Wickmayer was. Al kan het natuurlijk ook gewoon een crewlid zijn die meedoet :p.
Of Yanina zelf :unsure:

Denk als je die papieren ondertekend en al die nullekes ziet staan die moeten betaald worden bij contract breuk, dat je wel 2x nadenkt :)

Terug
Bovenaan