The Penguin

Ondanks dat het een top aflevering is, snap ik de insteek wel niet echt. Nu root ik meer voor Sofia dan voor penguin.
De originstory doet me vooral medelijden hebben voor hoe Sofia werd behandeld. Echt rooten voor iemand die zomaar een huis uitmoord blijft moeilijk. :unsure:

Heerlijke vierde aflevering en ditto acteerprestaties.

Spannend voor de laatste episode, was alvast toffe serie om zien tot nu toe. Geen zwart wit personages, maar velen moreel zeer dubbel. Sofia en Oz hebben beide een ferme hoek af met momenten (door oa hun verleden), maar toch blijven het maar mensen.

Een zeer sterke reeks, die opbouwt naar een helse finale. Hoe het gaat eindigen weten we niet, maar The Penguin blijft natuurlijk in leven want de serie situeert zich tussen The Batman & The Batman Part II die in 2025 verschijnt.
Cristin Milioti is echt wel een topper :love2:

Dat was me het einde wel van de serie... Hadden we kunnen verwachten van The Penguin, maar ik schrok toch. Deze serie is toch wel echt bijzonder.

Beste serie van 2024 voor mij, zonder enige twijfel. Scenario, setting, de fotografie en de bijzonder goeie acteerprestaties maken het echt een fantastisch geheel.
The Penguin is nog nooit zo interessant geweest, in tegenstelling tot die persiflages in het verleden.

Fijne reeks inderdaad, heeft niet verveelt. Van mij mochten er wat meer easter eggs, links, herkenbare personages, ... inkomen (altijd leuk om zaken te herkennen of constant op zoek te gaan naar bekende gezichten, zoals bij de reeks Gotham) maar misschien is het net de sterkte van deze serie dat Batman niet eens vernoemd hoeft te worden.

Sluit me aan bij de rest. Top prestaties en karakters die deze show naar een hoog niveau tillen. Ik vond die vorige Batman film eigenlijk niet zo speciaal en ben op zich ook geen fan van batman of gigantisch vertrouwd met heel het DC universe maar dat was voor deze serie ook helemaal niet nodig. Staat er bijna volledig los van en als op zichzelfstaande crime show was deze best genieten.

Terug
Bovenaan