The Star Wars Universe

Gave intro van Andor Season 2, maar daarna blijf ik persoonlijk serieus op mijn honger zitten. Ik kijk Star Wars voor actie, niet voor eindeloze dialogen. Ik ga dit wel blijven kijken, in tegenstelling tot al de rest dat na The Mandalorian is gemaakt.

Eerste 2 afleveringen van Andor S2 voelden wat traag aan, maar de derde aflevering maakte veel goed imo.

Zeker die DJ song ging hard zeg, vooral met de afwisseling in scenes. Hopelijk komt die muziek gauw op YT. De artiest heeft al een Mix gepost, maar die klinkt een stuk trager dan die van de aflevering.

Laatst bewerkt:
Heerlijk staaltje drama en suspense in Star Wars sfeer. Eigenlijk zou ik seizoen 1 nog eens opnieuw moeten Bingen om nog beter te kunnen genieten van dit 2e seizoen.

Eerste 2 afleveringen van Andor S2 voelden wat traag aan, maar de derde aflevering maakte veel goed imo.

Zeker die DJ song ging hard zeg, vooral met de afwisseling in scenes. Hopelijk komt die muziek gauw op YT. De artiest heeft al een Mix gepost, maar die klinkt een stuk trager dan die van de aflevering.
Echt Star Wars voelde dat toch niet... het gebrek aan andere rassen in Andor helpt niet.

Echt Star Wars voelde dat toch niet... het gebrek aan andere rassen in Andor helpt niet.
Andor probeert ook niet de lijn van traditionele SW te volgen. De nadruk ligt meer op het verhaal en sfeer dan op de actie. Daarom dat je vaak de kritiek van saai hoort, wat totaal niet klopt eigenlijk maar bon.

Gebrek aan rassen geef ik u wel gelijk in. Zeker in de gevangenis in S01 had ik daar toch wel meer diverse alien rassen verwacht. Je kan natuurlijk als maker ook zeggen dan dat dit een gevangenis voor enkel mensen is en dan klopt dat plaatje ook weer. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Er zou mss wel minstens een ander ras bij de groep van Cassian of zelfs bij Luthen moeten zijn vind ik. Die keuze heeft Gilroy niet gemaakt, alle alien rassen zijn achtergrondfiguren tot nu toe.

Persoonlijk vond ik de eerste 3 afleveringen weer hetzelfde als S01:

Zeker het einde van aflevering 3. Mon die los gaat op de dansvloer nadat ze weet dat Tay op het punt staat haar te verraden en ze vanbinnen goed weet wat Luthen gaat doen met hem. Haar dochter die ze probeert te beinvloeden door haar voor de keuze te stellen dat ze niet hoeft te trouwen op haar 14de ook al is het een traditie. Veel wanhoop en innerlijk verdriet dat ze probeer weg te drinken en te dansen op die moment. Zo kwam dat voor mij toch over. Haar gezicht bij het dansen leek me ook meer verdriet dan vreugde uit te stralen maar ze weet dan dat ze niet uit haar rol mag vallen. Ook bij Cassian zag je wanhoop als hij hoort wat er zijn vrienden overkomt en dan het einde van Brasso.

Vond dat geheel toch zowel sterk acteerwerk als verhaalvertelling weer en ben dan ook enorm benieuwd wat de komende 3 weken nog gaan brengen.

Ik vond episode 1 2 3 wat te lauw. 3 beter, maar de spanning werd nogal gebroken door constant van de oogstplaneet naar het trouwfeest te springen op een dance track die m'n nogal pushte naar het einde toe. De toon wordt hier gezet natuurlijk. De rebellie gaat opoffering en levens kosten.
En jezus, die stuurloze rebellengroep (i get it, de rebellie had leiders en richting en sturing nodig), was echt erbarmelijk slecht geacteerd en gebracht. Goed voor 10 minuten, geen 2 episodes. Dat vloekte met de andere goede acteurs en verhaallijnen.
Maar vanaf episode 4 wordt het steeds beter en beter, net als in S1. Elke 3 episodes zijn steeds een verhaaldeel op zich.

Het gebrek aan alien rassen valt idd wel op, en ook weinig of geen dieren en droids dit seizoen. Die weinig dieren en goofy droids is wel eigen aan Andor precies. Niet teveel cheese, meer serieus.
Misschien wat sparen op CGI en kostuums voor een paar grotere actie scenes zoals de openings scene.

Laatst bewerkt:
Nope.

Wat ik wel zie is een zalig goeie show, en zeer benieuwd wat er in de laatste afleveringen nog zal afkomen.

Over droids gesproken

Cassian maakt kennis met z'n droid buddy uit Rogue One in de laatste scene van ep9 ...
Verder. Bix die Cassian waarschijnlijk overleeft ipv omgekeerd :(

Laatst bewerkt:
Gisteren de laatste 3 afleveringen gezien. Vind het echt spijtig dat het seizoen al om is en dat het verhaal afgesloten is nu. Vond het echt geweldig. Anders als in seizoen 1 wel met elk jaar 1 verhaallijn. Beste van wat Disney Star Wars al heeft uitgebracht met 25km voorsprong.

Gisteren de laatste 3 afleveringen gezien. Vind het echt spijtig dat het seizoen al om is en dat het verhaal afgesloten is nu. Vond het echt geweldig. Anders als in seizoen 1 wel met elk jaar 1 verhaallijn. Beste van wat Disney Star Wars al heeft uitgebracht met 25km voorsprong.
Je bent het woordje live-action in je laatste zin vergeten, voor de rest ben ik wel akkoord ;)

Zonet Andor S2 afgerond. Toch wel weer ijzersterk.
De Ghorman verhaallijn deed mij vooral denken aan de Duiters en het Franse verzet ten tijde van WO2. Hun taal heeft ook wel iets Frans.

Zonet Andor S2 afgerond. Toch wel weer ijzersterk.
De Ghorman verhaallijn deed mij vooral denken aan de Duiters en het Franse verzet ten tijde van WO2. Hun taal heeft ook wel iets Frans.
The Empire is uiteindelijk ook niet meer dan een bende fascisten natuurlijk. Het is fijn dat Andor hen "op de grond" toont zoals ze zijn. Hard, brutaal, meedogenloos, achterbaks. Iets dat eigenlijk in andere Star Wars series en films minder in de verf wordt gezet.
Beetje vreemd natuurlijk dat er dan parades van The Empire door de straten van Disneyland trekken ma bon :unsure:

Rogue One kreeg wel een extra dimensie zo na Andor. Hoge pacing en veel actie plots, maar dat is ook Star Wars, en plaats voor emotie. De battle van Scariff blijft een top SW battle. Het einde kwam nu veel harder binnen.

Saw's paranoia. De palaverende politici die Jyn niet direct geloven ... buiten Mon.
Jyn en Cassian in discussie na het debacle met haar vader, en Cassian die zei dat hij ook alles verloor.
Cassian die zoals Luthen Lonnie deed, Tivik doet in het begin ... Maar Jyn zet zijn twijfelend moraal compas weer goed.

Zoals de show runner zei, Rogue One is de finale van S2.

Einde Rogue vs Andor ...

:(

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan