Hellsdinner
Crew Member
als er nu iets is waar dictators goed in zijn dan zijn het wel parades!Dictators heb ge overal he. Zelfs in parades!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als er nu iets is waar dictators goed in zijn dan zijn het wel parades!Dictators heb ge overal he. Zelfs in parades!
Hoe komt het?Gisteren naar Rogue One gekeken en ik vind die nu pak minder goed nadat ik Andor deze week volledig heb uitgekeken.
Stoorde me ineens hard aan het 'The Force' gedoe. Iets wat eigenlijk niet ter sprake komt in de serie zelf.Hoe komt het?

I'm one with the Force; the Force is with me.Stoorde me ineens hard aan het 'The Force' gedoe. Iets wat eigenlijk niet ter sprake komt in de serie zelf.![]()

I'm one with the Force; the Force is with me.
Gisteren eindelijk Andor S2 uigekeken, de hele Andor arc is gewoon de beste live action Star Wars sinds de OT.
Gefocust verhaal, goeie pacing, decors en wereld zien er top uit, goeie acteurs die effectief iets te zeggen hebben en ook heel mooie kostuums vaak.
Enige minpuntje is dat we wisten waar het ging eindigen. Vanavond Rogue One nog eens bekijken, ik kan me herinneren dat ik toen niet erg onder de indruk was, vooral door de verdwaalde Disney elementen maar ik heb een vermoeden dat door de Andor context, ik deze film veel beter ga kunnen smaken.

Goh ja, Disney heeft nogal wat dertien in een dozijn bagger uitgebracht qua Star Wars series. Dan zwijgen we nog over het rommeltje dat films 7-9 geworden zijn. Andor is een zeldzame uitzondering, idem Rogue One. Mando is ook best te pruimen. Langs de andere kant, kijk eens met een kritische blik naar de originele trilogie: Qua plot en acteerprestaties is dat echt geen hoogstaande cinema. Het was vernieuwend qua setting en kader, dat wel, en het is entertainend en onderhoudend. Maar er bestaat zoveel betere scifi dan Star Wars.
ik vind Luke Skywalker (vooral in A New Hope) vooral een jankende puberInderdaad. Mark Hamill is cult, maar laat ons eerlijk zijn, die zijn acteerprestaties waren met momenten toch echt redelijk cringe in de originele trilogie.
Dat vond ik ook vreemd, dat die verhaallijn abrupt stopt. Was ook niet helemaal meer mee met het hele gedoe rond het waarom van die trouw, die bankier, de relatie tussen Mothma en haar "man". Er zat te veel tijd tussen S1 en 2.vind ik het precies maar eigenaardig dat dat koppel na die trouw volledig uit beeld verdwijnt en dat dat hele gebeuren eigenlijk niet echt relevant blijkt
Die planeet wordt uiteindelijk Yavin.Zoals wanneer Cassian daar land met zijn gestolen fighter en terrecht komt bij die crew die in twee kampen uiteen is gevallen.
Voorbije dagen Andor S2 gebinged en nu ook net een rewatch van Rogue One achter de rug.
Blijft met grote voorsprong het beste wat Disney al met star wars gedaan heeft. Weer erg genoten van het tweede seizoen alhoewel ik het eerste toch net iets beter vond. S2 voelde bij momenten heel gerushed aan en oftwel ben ik niet mee maar lijkt soms te veel te investeren in zaken die er uiteindelijk weinig toe doen. Zoals wanneer Cassian daar land met zijn gestolen fighter en terrecht komt bij die crew die in twee kampen uiteen is gevallen. Of wanneer we Wilmon daar bezig zien met die "variations". Ook die trouw vond ik beetje raar. Fantastische sets, kledij, dans, muziek, tradities, alles... maar gezien er ook in dat eerste seizoen serieus wat aandacht ging naar de uithuwelijking van Mothmas dochter vind ik het precies maar eigenaardig dat dat koppel na die trouw volledig uit beeld verdwijnt en dat dat hele gebeuren eigenlijk niet echt relevant blijkt? Op zich was niets van die stukken slecht, verre van, maar ik mis een beetje de link met het grotere geheel. De hele arc rond Ghorman was dan weer fantastisch en ook zowat elke scene met Luthen en Mon Mothma, de MVPs imo, waren op en top.
Rogue One kwam hier een stuk beter binnen na Andor dan toen ik die origineel, nu praktisch 10 jaar geleden, in de cinema voor het eerst zag.
Dat vond ik ook vreemd, dat die verhaallijn abrupt stopt. Was ook niet helemaal meer mee met het hele gedoe rond het waarom van die trouw, die bankier, de relatie tussen Mothma en haar "man". Er zat te veel tijd tussen S1 en 2.
Idem met die variations idd. Saw Gerrera wordt ook maar kort terug opgevoerd als iemand die paranoia is t.o.v. het verzet. Waarom die mens aan de beademing zit is maar vaag (van dat brandstofsnuiven?), waarom hij paranoia is idem. Komt misschien aan bod in één van de animatieseries.
Die planeet wordt uiteindelijk Yavin.
Wat ik ook miste is wat er uiteindelijk van Ghorman is geworden: Hebben ze die planeet kapot gemined? Is die daardoor uiteengevallen? Een shot van een kapot Ghorman had al iets gedaan.
Ja idem, het is uiteindelijk één lange inleiding naar de laatste afleveringen geweest en die waren van "op het puntje van uw stoel zitten"-niveau. Hopelijk durft met nu wat meer deze richting uitgaan in plaats van de Marvel-like eenheidsworst-bagger die Disney verder uitbrengt.Maar naar het einde toe gaat het toch vooral over Andor, en op het moment zelf was ik daar toch volledig mee mee, zonder me teveel zorgen te maken over eventuele losse eindjes van andere personages.
Ik snap ook niet wat velen tegen Solo hebben. Is gewoon een entertainende film.Jawadde, ik vond S2 van Andor echt briljant. Beter dan S1 zou ik echt niet kunnen zeggen. Timing van de release is perfect want ik ben sinds 4 mei dit jaar bezig aan een rewatch van alle SW films (in volgorde van release) en het leek me gepast om Ander erbij te pakken tussen de Skywalker saga en de Star Wars stories. Dit weekend is het de beurt aan Rogue One, waar ik enorm naar uitkijk en niet te lang daarna Solo. Velen vonden die maar niks, en hoogstaande cinema is het zeker niet maar wel verdomd vermakelijk imo. Dat zie ik veel liever dan de zwakkere Skywalker-films (en dat zijn er best wat...)